Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Laat mij poetin een lowkick geven dan zijn we overal vanaf
putin-vladimir-putin.gif

Wat vinden jullie van dit?
De echte waarheid wie nou propaganda voert en wie met feiten komt zal vast ergens tussen liggen. Al zou het schandalig zijn mocht de staatsomroep maar voor 75% te vertrouwen zijn in wat ze je wijs maken.

Key Takeaways

• Ukraine has won the Battle of Kyiv, and Russian forces are completing their withdrawals from both the east and the west banks of the Dnipro in disorder.
  • Russian forces retreating from around Kyiv will likely need considerable time before they can return to combat.
  • Incidents of refusals of orders to engage in combat operations among Russian units continue and may lead to the redeployment of two BTGs that had arrived near Donbas within the last few days to their home stations in South Ossetia.
  • The continued existence of an independent Ukrainian state with its capital in Kyiv is no longer in question at this time, although much fighting remains and the war could still turn Russia’s way.
Lees ook de NB van de hoofdkaart.
1649059602392.png

Subordinate main effort—Mariupol (Russian objective: Capturing Mariupol and reducing Ukrainian defenders)

Little information about what is occurring in Mariupol is available likely due to the loss/interdiction of communications from the city. Russian media reported fighting in the city on April 2.[4] Russia will likely make much of its final capture of the city for propaganda purposes but has not yet done so, which suggests that it has not yet completed the seizure. The Ukrainian General Staff also noted on April 3 that Russian forces are still preparing efforts to complete their seizure of the city.[5]
1649059674198.png

1649059764249.png

Immediate items to watch

• Russian forces will likely complete their withdrawal from Kyiv along the Sumy axis in the coming days and will probably abandon their remaining positions around Konotop and Sumy thereafter.
  • Russian troops around Kharkiv will likely continue to focus on supporting the shift of the main effort via Izyum toward the southeast and may pull back from the immediate environs of the city.
  • Russian and proxy forces will attempt to increase the scope and scale of offensive operations to complete the linkup between the Kharkiv-Izyum axis and occupied Luhansk.
  • Russian forces will likely secure Mariupol in coming days, and may attempt to launch renewed offensive operations northwest from the city in an effort to seize Donetsk Oblast.
Key Takeaways

• Russian forces in Izyum are setting conditions to begin offensive operations southeast toward Slovyansk in the coming days to link up with other Russian forces in Donbas and encircle Ukrainian defenders.
  • Russian forces in Donetsk and Luhansk Oblasts continue to make little to no progress and face mounting casualties and declining morale. Replacements and reinforcements from northeastern Ukraine are highly unlikely to meaningfully change the balance of forces.
  • Efforts by Russian forces advancing from Izyum to capture Slovyansk and threaten Ukrainian forces in Donbas with encirclement will likely prove to be the next pivotal battle of the war in Ukraine. If Russian forces are unable to take Slovyansk, Russia’s campaign to capture the entirety of Luhansk and Donetsk oblasts will likely fail.
  • The defenders of Mariupol have outperformed ISW’s previous estimates, and Russian forces are likely taking heavy casualties in ongoing efforts to capture the city.
  • Ukrainian forces likely conducted successful counterattacks in Kherson Oblast in the last 24 hours.
  • Russian forces have almost completely withdrawn from Chernihiv and Sumy oblasts and will likely completely vacate these regions in the coming days.
  • Russian forces withdrawn from the Kyiv axis are highly unlikely to be effectively deployed elsewhere in Ukraine and are likely a spent force.
1649153054798.png

1649153138902.png

De echte waarheid wie nou propaganda voert en wie met feiten komt zal vast ergens tussen liggen. Al zou het schandalig zijn mocht de staatsomroep maar voor 75% te vertrouwen zijn in wat ze je wijs maken.

Als hij zegt dat praktisch 100% van wat ik in de Nederlandse dagbladen lees of op tv zie en hoor het tegenovergestelde weergeeft van wat er werkelijk aan de hand is haak ik af.

Dat is namelijk eenvoudig aantoonbaar onjuist.

Key Takeaways

• Russian forces in Izyum are setting conditions to begin offensive operations southeast toward Slovyansk in the coming days to link up with other Russian forces in Donbas and encircle Ukrainian defenders.
  • Russian forces in Donetsk and Luhansk Oblasts continue to make little to no progress and face mounting casualties and declining morale. Replacements and reinforcements from northeastern Ukraine are highly unlikely to meaningfully change the balance of forces.
  • Efforts by Russian forces advancing from Izyum to capture Slovyansk and threaten Ukrainian forces in Donbas with encirclement will likely prove to be the next pivotal battle of the war in Ukraine. If Russian forces are unable to take Slovyansk, Russia’s campaign to capture the entirety of Luhansk and Donetsk oblasts will likely fail.
  • The defenders of Mariupol have outperformed ISW’s previous estimates, and Russian forces are likely taking heavy casualties in ongoing efforts to capture the city.
  • Ukrainian forces likely conducted successful counterattacks in Kherson Oblast in the last 24 hours.
  • Russian forces have almost completely withdrawn from Chernihiv and Sumy oblasts and will likely completely vacate these regions in the coming days.
  • Russian forces withdrawn from the Kyiv axis are highly unlikely to be effectively deployed elsewhere in Ukraine and are likely a spent force.
1649153054798.png

1649153138902.png
Zijn er zulke updates ook van de onderhandelingen? Zouden ze daardoor bij Kiev wegtrekken?

Efforts by Russian forces advancing from Izyum to capture Slovyansk and threaten Ukrainian forces in Donbas with encirclement will likely prove to be the next pivotal battle of the war in Ukraine. If Russian forces are unable to take Slovyansk, Russia’s campaign to capture the entirety of Luhansk and Donetsk oblasts will likely fail.
Dit lijkt het belangrijkste, dit zal Rusland willen bereiken voor vredesonderhandelingen.

Als hij zegt dat praktisch 100% van wat ik in de Nederlandse dagbladen lees of op tv zie en hoor het tegenovergestelde weergeeft van wat er werkelijk aan de hand is haak ik af.

Dat is namelijk eenvoudig aantoonbaar onjuist.

Dat stoort mij ook aan doet afbreuk, evenals het hele verhaal als dé enige waarheid vertellen waarbij ik mij af vraag hoe je aan die informatie komt maar natuurlijk moet je dit soort overdrijvingen niet té letterlijk opvatten. Maar als je bij iedereen die ergens in overdrijft al moet afhaken blijft er dan nog wel iets over? Roepen dat je bij het vaccin niet meer besmettelijk bent bijvoorbeeld.

Is deze man niet goed snik en is het één groot verzinsel wat hij verteld, of is hij een van de weinigen die een ander geluid laat horen die je verder nooit ergens hoort op de staatsomroep, waardoor je voor jezelf enig nuance kan aanbrengen?

Zijn er zulke updates ook van de onderhandelingen? Zouden ze daardoor bij Kiev wegtrekken?
Niet bij mij bekend en ook niet in deze dagelijkse updates, ik lees ze iedere keer door en de meest interessante stukken copy paste ik naar hier. Uit het verhaal wat zij schetsen wordt toch vooral gewezen op een tekort aan manschappen, hevige verliezen en logistieke problemen. Het grootste land van Europa innemen met max. 200k man tegen een volledig gemobiliseerd land (in de verdediging) met een ongelooflijk grote hoeveelheid aan Westerse steun, midden in de rasputitsa is erg optimistisch; zeker aangezien de aanval over meerdere fronten plaatsvond. Dit lijkt meer het idee te bevestigen dat Rusland (Poetin) verwacht had de oorlog binnen enkele dagen te kunnen winnen en de Oekraïners volledig konden overrompelen zoals ze dat in de Krim hadden gedaan en Zelensky konden afzetten. Doordat ze niet waren voorbereid op een lange oorlog is ook al een significant gedeelte van het personeel/materieel uitgeput. Nu zouden ze wel extra personeel kunnen mobiliseren, maar deze oorlog wordt in eigen land nog verkocht als een "speciale operatie", en dan moet er politiek gezien de keuze worden gemaakt om het te reframen als een daadwerkelijke oorlog. Dit gebeurt momenteel nog niet aangezien er evenveel dienstplichtigen worden aangenomen als normaal en dienstplichtigen die klaar zijn mogen ook gewoon naar huis, wel proberen proberen ze hen te overtuigen om een contract te ondertekenen met een aardige hoeveelheid geld in het vooruitschiet.

Dit lijkt het belangrijkste, dit zal Rusland willen bereiken voor vredesonderhandelingen.
Overigens is het oostfront wel het gebied dat al het langst in oorlog verkeerd en zich ook het meest heeft kunnen voorbereiden op een invasie. Ik ben benieuwd of ze genoeg inzetbare BTGs hebben om hun (hernieuwde) doelen daar te behalen, daar lijkt nogal aan getwijfeld te worden.

Voor wie APP-6D skills wilt leren/opfrissen nog een update over de huidige status van de oorlog
1649159661266.png

Overigens is het oostfront wel het gebied dat al het langst in oorlog verkeerd en zich ook het meest heeft kunnen voorbereiden op een invasie. Ik ben benieuwd of ze genoeg inzetbare BTGs hebben om hun (hernieuwde) doelen daar te behalen, daar lijkt nogal aan getwijfeld te worden.
Eens, maar mijn gedachte is dat als Rusland het oosten kan controleren dan kan het dit thuis verkopen als een overwinning en iets van zelfbeschikking of semi-onafhankelijkheid forceren aan de onderhandelingstafel. Eventueel later met een referendum, zoals ze dat op de Krim deden.

Chille opa. Eindelijk iemand die eens normale informatie verschaft in Nederland.

Dat stoort mij ook aan doet afbreuk, evenals het hele verhaal als dé enige waarheid vertellen waarbij ik mij af vraag hoe je aan die informatie komt maar natuurlijk moet je dit soort overdrijvingen niet té letterlijk opvatten. Maar als je bij iedereen die ergens in overdrijft al moet afhaken blijft er dan nog wel iets over? Roepen dat je bij het vaccin niet meer besmettelijk bent bijvoorbeeld.

Is deze man niet goed snik en is het één groot verzinsel wat hij verteld, of is hij een van de weinigen die een ander geluid laat horen die je verder nooit ergens hoort op de staatsomroep, waardoor je voor jezelf enig nuance kan aanbrengen?
Als je kritiek levert op de MSM moet imo je eigen media gelijksoortige kritiek eenvoudig kunnen doorstaan en dat lukt bij Ome Karel vaak niet. Het komt op mij meer over als dat hij een verdiendmodel heeft ontdekt door gewoon stelselmatig alles 180 graden anders te belichten dan de MSM, of hij er nu zelf in gelooft of niet.

Als je kritiek levert op de MSM moet imo je eigen media gelijksoortige kritiek eenvoudig kunnen doorstaan en dat lukt bij Ome Karel vaak niet. Het komt op mij meer over als dat hij een verdiendmodel heeft ontdekt door gewoon stelselmatig alles 180 graden anders te belichten dan de MSM, of hij er nu zelf in gelooft of niet.
Wat TB ook doet.

Eens, maar mijn gedachte is dat als Rusland het oosten kan controleren dan kan het dit thuis verkopen als een overwinning en iets van zelfbeschikking of semi-onafhankelijkheid forceren aan de onderhandelingstafel. Eventueel later met een referendum, zoals ze dat op de Krim deden.
Precies dit. Poetin heeft zijn ambities naar beneden bijgesteld en hoopt op een beperkte overwinning rond de volksrepublieken. Dat kan hij dan aan het volk verkopen als overwinning en dan kan hij deze voor hem dramatisch verlopen oorlog.

Precies dit. Poetin heeft zijn ambities naar beneden bijgesteld en hoopt op een beperkte overwinning rond de volksrepublieken. Dat kan hij dan aan het volk verkopen als overwinning en dan kan hij deze voor hem dramatisch verlopen oorlog.
Ik ben heel benieuwd of Oekraïne dit gaat toestaan. De kansen zijn wat dat betreft ook wel wat gekeerd. Zou zomaar kunnen dat straks Oekraïne ook tot aan de grens met Rusland doorgaat, onder het motto, een speciale militaire operatie in het Oosten van het land.

Waarom is de oorlog dramatisch verlopen? De republieken in het oosten, waar het aanvankelijk allemaal om te doen was zijn inmiddels grotendeels veroverd of ze zijn iig goed op weg. Daarnaast heeft Rusland bijna alle Oekrainse militaire infrastructuur en hubs die het had vernietigd en er zijn in verhouding erg weinig burgerslachtoffers gevallen. De enige reden waarom Oekraine nog enigszins stand weet te houden in en rond de grote steden is omdat men niet half de burgerbevolking dood wil hebben en Oekraine helemaal kapot wordt gesteund met westers materieel. Als men écht had gewild en helemaal skitta had gehad aan de mensen daar was het al lang afgelopen. De enige conclusie die je kan trekken is dat het voor Rusland dus niet de moeite waard is. Het doel is toch al bereikt.

Ik ben heel benieuwd of Oekraïne dit gaat toestaan. De kansen zijn wat dat betreft ook wel wat gekeerd. Zou zomaar kunnen dat straks Oekraïne ook tot aan de grens met Rusland doorgaat, onder het motto, een speciale militaire operatie in het Oosten van het land.
Waarmee gaan ze dat doen?

De Russen mogen dan wel flinke verliezen hebben geleden en zich flink hebben verkeken, maar zij hebben nog altijd de mogelijkheid om nationaal de staat van oorlog uit te roepen, en dan hebben zij beschikking over een flinke hoeveelheid troepen. Oekraïne heeft geen luchtsuperioriteit, ze hebben veel minder beschikking over gemechaniseerd materieel, en hebben meer munitie en uitrusting nodig om in de tegenaanval te gaan. Nu hebben ze genoeg ATGMs en MANPADS, maar daarmee kan je niet op grote schaal de tegenaanval in. De spullen die ze in beslag hebben genomen zullen ook nog moeten worden gerepareerd en duurt ook nog even voordat het inzetbaar is. Aan de ene kant dus een leger met genoeg materieel maar te weinig manschappen (zonder de staat van oorlog te verklaren), en aan de andere kant een volledig gemobiliseerd land, maar met te weinig (gemechaniseerd) materieel. Het heeft de schijn van een stalemate in wording, mocht er geen akkoord worden bereikt in de tussentijd.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven