Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Doet wel een beetje denken aan de bombardementen op Londen.
Dat was op dat moment verschrikkelijk zwaar voor de mensen in Londen, maar achteraf was het strategisch een foute zet, omdat de RAF juist ademruimte kreeg.
Die doctrine slaat idd nergens op, maar bestaat desondanks al sinds het bestaan van bommenwerpers. Het idee is dat je de bevolking met bombardementen op de knieën dwingt en ze zichzelf overgeven. Dit heeft echter nog nooit gewerkt. Zie bijv. Londen, maar ook de bombardementen van de Geallieerden op Duitsland, in WO2. Of op de Vietcong. Het werkt simpelweg niet.

Rusland is wel al maanden aan het winnen want je leest niets anders dan aanvallen op Oekraïne massagraven gevonden kinderen dood allemaal tegen Oekraïne. 🤷🏻‍♂️

Zal dan wel niet lang meer duren

Die doctrine slaat idd nergens op, maar bestaat desondanks al sinds het bestaan van bommenwerpers. Het idee is dat je de bevolking met bombardementen op de knieën dwingt en ze zichzelf overgeven. Dit heeft echter nog nooit gewerkt. Zie bijv. Londen, maar ook de bombardementen van de Geallieerden op Duitsland, in WO2. Of op de Vietcong. Het werkt simpelweg niet.
Ik begrijp dit ook niet, ze hebben een gelimiteerd aantal kruisraketten en dan zetten ze deze in op o.a. een park en een voetgangersbrug, lol. Zoals je zegt gaan ze hiermee de Oekraïense bevolking niet op hun knieën dwingen. Dit zou dan meer voor de eigen bevolking zijn in reactie op de Krimbrugaanval, dan voor wat anders.

• Like
Waarderingen: Pren
Ik begrijp dit ook niet, ze hebben een gelimiteerd aantal kruisraketten en dan zetten ze deze in op o.a. een park en een voetgangersbrug, lol. Zoals je zegt gaan ze hiermee de Oekraïense bevolking niet op hun knieën dwingen. Dit zou dan meer voor de eigen bevolking zijn in reactie op de Krimbrugaanval, dan voor wat anders.

Alles voor de buhne. Vraag me echt af in hoeverre de dreiging intern in de kringen rondom Putin niet steeds verder eminent wordt, op een gegeven moment wordt zijn positie onhoudbaar natuurlijk. Het is alleen bijzonder jammer dat hier zo weinig info over te krijgen is die daadwerkelijk dichtbij de waarheid zal zitten.

Hoeveel kruisraketten hebben ze eigenlijk dan? Op papier?

In Kiev zijn ze alvast blij
EC3942E8-60BF-4F8C-80F8-7A42602971AD.jpeg

Zullen ze nu ook blij zijn denk je?

Deze actie verdedigen? Absoluut niet! Dan komt het niet over zoals bedoelt. Als dit precies is wat er inderdaad beschreven wordt, dan is het moord, massamoord. Het vermoorden van burgers en/of ongewapende/gevangen strijders is een oorlogsmisdaad.

Dit soort video's komen ook zat langs van de Russiche kant. Tot nu toe heb ik zat dingen langs zien komen.
- beschieten van burgerdoelen (zie Kiev vandaag)
- beschieten van beschermde doelen.
- dragen van het uniform van de vijand
- stelen van overleden strijders
- stelen van burgers
- executeren van ongewapende strijders
- executeren van gevangenen
- executeren van burgers

Eigenlijk is het gebruiken van verboden munitie een van de weinige dingen die ik niet langs heb zien komen.

Oorlog doet verschrikkelijke dingen met mensen, van beide kanten. Maar beweren dat wij deze verschrikkelijke dingen steunen, alleen maar omdat we Oekraine steunen, is gewoon niet waar. Het enige argument dat je kunt maken is over de geopolitiek van het westen, maar dat argument is vanaf moment 1 zwak geweest omdat Rusland dit conflict uit pure agressie en expansiedrift is gestart.

Dit soort dingen zouden er ook zijn zonder steun, misschien zelfs meer vanuit wraak en wanhoop.
Beide kanten houden zich niet aan die regels, als jij burgerdoelen gebruikt als munitieopslag of je soldaten laat vervoeren in ambulances moet je niet raar opkijken als die kapot geschoten worden. Het opblazen van de Kerch en vermoorden van de dochter van Dugin valt ook gewoon onder terrorisme, je hoort nergens in de media dat het afgekeurd wordt terwijl dit alles gefinancierd (of zelfs geleid) wordt door het Westen.

Rusland dit conflict gestart uit pure agressie en expansiedrift? Dit conflict is gestart in 2014 en niet door Rusland.

Beide kanten houden zich niet aan die regels, als jij burgerdoelen gebruikt als munitieopslag of je soldaten laat vervoeren in ambulances moet je niet raar opkijken als die kapot geschoten worden. Het opblazen van de Kerch en vermoorden van de dochter van Dugin valt ook gewoon onder terrorisme, je hoort nergens in de media dat het afgekeurd wordt terwijl dit alles gefinancierd (of zelfs geleid) wordt door het Westen.

Rusland dit conflict gestart uit pure agressie en expansiedrift? Dit conflict is gestart in 2014 en niet door Rusland.

En gaat nog wel verder terug, als je er echt even tijd in steekt en induikt. Maar kijk uit wat je hier roept, fascist! ;)

Ik ben wel benieuwd wat dan echt als oorzaak kan worden aangewezen.

Ik zou zeggen doe je onderzoek, dan kom je vanzelf tot de conclusie dat het dermate complex is dat je niet tot een eenduidige enkele oorzaak zult komen. Daarom snap ik de welles nietes discussie ook niet, waarbij men zo stellig een standpunt inneemt en daar niet meer vanaf kan/wil/durft te wijken. Terwijl deze vaak extreem onvolledig is. Vele zaken vinden ook dermate verborgen plaats dat die pas jaren later boven water drijven, waardoor je je standpunt voor de miljoenmiljardste keer weer moet herzien en bijschaven.

Ik ben wel benieuwd wat dan echt als oorzaak kan worden aangewezen.
Puur afhangkelijk waar je de lijn trekt.

Uiteindelijk kan je dit prima herleiden naar WW2, wat weer direct voortkwam uit WW1, die zijn roots weer heeft in AO de Industriele revolutie, Napoleon en kolonialisme. En dat heeft op zijn beurt ook weer niet kunnen gebeuren zonder andere factoren en conflicten.

Mensen zijn soms kut en vooral egoistisch, daar komt het op neer.

Ik zou zeggen doe je onderzoek, dan kom je vanzelf tot de conclusie dat het dermate complex is dat je niet tot een eenduidige enkele oorzaak zult komen. Daarom snap ik de welles nietes discussie ook niet, waarbij men zo stellig een standpunt inneemt en daar niet meer vanaf kan/wil/durft te wijken. Terwijl deze vaak extreem onvolledig is. Vele zaken vinden ook dermate verborgen plaats dat die pas jaren later boven water drijven, waardoor je je standpunt voor de miljoenmiljardste keer weer moet herzien en bijschaven.
Ik kom toch elke keer uit bij de protesten van 2014.

Jij geeft aan dat er daarvoor al meer aan de hand was, ik had gehoopt dat je dat wilde toelichten.

Goh, the plot thickens.

Minsk en Moskou gaan een gezamenlijke troepenmacht opzetten voor de regionale verdediging van hun grenzen. Dat heeft president Viktor Loekasjenko van Belarus volgens staatspersbureau Belta bekendgemaakt. Aanleiding zijn volgens hem de voorbereidingen van Oekraïne voor een aanval op het buurland.

Gelukkig heeft Putin inmiddels zelf toegegeven dat deze raketaanval een terroristische aanslag is :roflol:

#warcrimes #warcrimemonday #somadrightnow #screwNATO #ukrianeisstupid

• Haha
Waarderingen: Vonk
Dit gaat echt nasty worden denk ik. Pff

• Sad
Het beste voor Oekraine is nu denk ik om niet een wederactie te geven op deze aanslag maar extra te blijven pushen op de plekken waar ze nu wist pakken.

Niet energie steken in het aanvallen van nutteloze doelen alleen maar om je vijand bang te maken, maar je volk motiveren door juist de belangerijke stappen te blijven maken.

• Like
Het beste voor Oekraine is nu denk ik om niet een wederactie te geven op deze aanslag maar extra te blijven pushen op de plekken waar ze nu wist pakken.

Niet energie steken in het aanvallen van nutteloze doelen alleen maar om je vijand bang te maken, maar je volk motiveren door juist de belangerijke stappen te blijven maken.
Nee jonge. Brandstof vrachtwagen opblazen in Moskou #yolo

Nee jonge. Brandstof vrachtwagen opblazen in Moskou #yolo

#yolokort dan :roflol:

Ben wel benieuwd, naar het antwoord idd van "het westen". Zag dat Duitsland alweer haantje de voorste was om hun steun te betuigen en samen sterk te willen blijven zijn. Geloof dat ze zelf voor 2 dagen munitie hebben in Duitsland :roflol: Wij in Nederland waarschijnlijk voor een klein half uurtje als we een beetje doorknallen.

Terug
Naar boven