MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Benieuwd hoe het Rode Leger het klusje geklaard zou hebben.

Maar hoe weet jij aan welke kant de meeste doden vallen? Ben jij ze zelf gaan tellen?
Schattingen van onafhankelijke partijen in combinatie met het feit dat het aanvallen van versterkte posities, zoals bijv. Marioepol of Bakhmut, altijd meer levens kost dan het verdedigen. Volgens mij is de ratio gemiddeld zo'n 3:1 in het voordeel van de verdediging.

Maar ik ben het me je eens dat het niet mogelijk is om nauwkeurige inschattingen te maken. En dat geldt voor beide kanten.

Schattingen van onafhankelijke partijen in combinatie met het feit dat het aanvallen van versterkte posities, zoals bijv. Marioepol of Bakhmut, altijd meer levens kost dan het verdedigen. Volgens mij is de ratio gemiddeld zo'n 3:1 in het voordeel van de verdediging.

Maar ik ben het me je eens dat het niet mogelijk is om nauwkeurige inschattingen te maken. En dat geldt voor beide kanten.

Wie zijn die onafhankelijk partijen dan? Dat Britse instituut dat het Oekrainse leger voorziet van adviezen?

Kom op zeg.

NSFW. Russische militair ambusht 2 UA militairen op 1 meter afstand.

NSFW. Russische militair ambusht 2 UA militairen op 1 meter afstand.

Hij zegt ze eerst nog een aantal keer hun guns te droppen…

Past niet echt in het narratief dat elke Russische soldaat een meedogenloze moordenaar en vrouwenverkrachter is, maar okay.

Wel ernstig sicke beelden trouwens… gadverdamme. Van zoiets kom je toch nooit meer normaal terug in de maatschappij. Holy fucking shit

Past niet echt in het narratief dat elke Russische soldaat een meedogenloze moordenaar en vrouwenverkrachter is, maar okay.

Wel ernstig sicke beelden trouwens… gadverdamme. Van zoiets kom je toch nooit meer normaal terug in de maatschappij. Holy fucking shit

Oorlog is gewoon fucking naar. Moderne oorlog is de mensheid op zijn laagste punt.

Het narratief dat individuele soldaten veel verschillen is sws BS, aan alle kanten heb je grotendeels normale mensen en een klein deel fucked up klootzakken. Alleen je wilt voorkomen dat die fucked up klootzakken te veel ruimte en macht krijgen. Alleen wat je wel ziet is dat hoe langer je in oorlog bent hoe meer kapot je mentaal gaat, maar dat is ook vrij logisch.

Maarja er zijn tegenwoordig ook nogsteeds mensen die geloven dat alle Axis soldaten uit WW2 allemaal individueel bad guys waren in plaats van gewoon mannen die op de verkeerde plaats in de verkeerde tijd geboren waren.

Wat zeggen de Oekraïners terug?

Ook niet slim om op dat moment een gesprek te beginnen. En dan dat getrek aan dat wapen. Ze aarzelen alle drie, de Rus is sneller van begrip.

Wat zeggen de Oekraïners terug?

Ook niet slim om op dat moment een gesprek te beginnen. En dan dat getrek aan dat wapen. Ze aarzelen alle drie, de Rus is sneller van begrip.

Onverstaanbaar.

Aan de reactie en gezichten van beide Oekrainers te zien, zijn ze ook niet helemaal meer helder van geest. Of zwaar onder de drugs / pain killers of al gewoon dusdanig fucked en gehavend dat ze sowieso al meer levend dan dood waren. Wellicht door die granaat die die Russische soldaat een paar seconden eerder gegooid had.

Er ligt ook nog een derde dooie in die kuil.

Overigens probeert dat jongere gastje zich wel over te geven en hij doet zijn handen omhoog en precies op dat moment krijgt hij kogels.

Zulke filmpjes blijven ook echt fucking lang op je netvlies gebrand… tyfuszooi.

Las ergens dat die “Svoi” zei en dat het “zelfde” oid wil zeggen

Dat verstond ik ook ja, maar hij heeft toch echt een Oekrainse vlag op zijn schouder staan en zit daar met een wapen in zijn handen russians te killen in een loopgraaf.

Maar face to face is het opeens “свой”.

Maar goed dit soort beelden maken de droevigheid van deze oorlog natuurlijk nog vele malen erger. Het zijn allemaal mensen die dezelfde taal spreken, met dezelfde cultuur zijn opgegroeid. Hoe je het ook wendt of keert, Oekraine = Rusland. Het is één.

Wat ik trouwens ook nog ff kwijt wil

Ik zat laatst een klein stukje te kijken ergens op nos.nl of nieuwsuur ofzo.

Ze interviewden zo’n Oekraiens gastje uit Mariupol ofzo die aan het huilen dat hij was gevlucht maar zijn ouders daar nog zijn achtergebleven. In het interview begint hij 3 x een zin in het Russisch en dan zegt ‘ie opeens “uhhh…” en begint hij de zin opnieuw in het Oekraiens. :o Komt erg lullig over…

Die taal en hele Oekrainse ”identiteit” is een Amerikaans verzinsel. Niks meer en minder dan dat. Het is wat jullie in het westen allemaal moeten zien en geloven op tv. Maar het bestaat niet.

Zelensky, de held, de verlosser, de strijder, de oekrainse halfgod, de redder van de vrije wereld

Hij sprak geen woord Oekrains voordat hij werd vooruitgeschoven/ingehuurd als presidentskandidaat. Dit is well known in zowel Rusland als UA.

Ik spit gewoon allemaal feiten hier.

Terug
Naar boven