AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Er zijn verschillende theorieën, @RonnReeves.

Russische soldaat executeert twee Oekraïense soldaten, maar schokkende beelden zorgen voor veel speculatie: “We zijn bondgenoten”
Wel ernstig sicke beelden trouwens… gadverdamme. Van zoiets kom je toch nooit meer normaal terug in de maatschappij. Holy fucking shit
Denk dat we onderschatten hoe snel en gemakkelijk we in staat zijn om te wennen aan extreem geweld. Het executeren van POWs tijdens een aanval lijkt vaak standaard oorlogsvoering. Dat noemen ze dan military expediency. :emo:

Geldt dat voor alle oud Sovjetrepublieken?

Absoluut niet.

Kijk naar de Baltische staten… compleet andere cultuur, compleet andere geschiedenis, een taal die in de verste verte niet lijkt op de Russische.

Wij Russen hebben ook niks met die landen. Het is alleen dat er van oudsher nog heel veel Russen wonen, that’s all. 40% van de bevolking in Letland is Russisch talig. Weet je wat voor spanning daar nu heerst in de maatschappij?

De pro Westerse regering (overigens ook allemaal door de USA georganiseerd) in Letland schreeuwt steeds het hardst om sancties en een complete boycot van alles wat Russisch is, terwijl nota bene bijna de helft van de bevolking etnisch Rus is.

Zwaar onderbelicht onderwerp overigens.

En aan de andere kant heb je landen als Mongolie of Kirgizie… nou daar hebben wij ook niet zo heel veel mee gemeen.

Maar Wit Rusland / Rusland / Oekraine is 1 land. 1 volk. Daarom dat het Westen er alles aan doet om dat uit elkaar te trekken.

Paar jaar geleden nog die poging tot regime change in Wit Rusland. Vorig jaar in Kazachstan probeerden ze het ook. Vuile hoerentyfusamerikanen.

Werd het leeuwendeel van de Russen die er sinds oudsher wonen niet geïmporteerd door Stalin na Wereldoorlog Episode II? :emo: Er woonden vooral aardig wat etnische Duitsers in Estland en Letland.

Maar Wit Rusland / Rusland / Oekraine is 1 land. 1 volk. Daarom dat het Westen er alles aan doet om dat uit elkaar te trekken.
En de niet Russen die daar wonen? Dat zijn dan eigenlijk allochtonen?

Ik veroordeel je visie trouwens niet, in heb alleen moeite met het begrijpen er van. Dat komt denk ik ook omdat er niet echt iets als het Nederlandse volk bestaat en ik me helemaal niet verbonden voel met Vlamingen. Ik kom uit Rotterdam en met alles buiten de randstad voel ik al amper verbondenheid.

Er zijn verschillende theorieën, @RonnReeves.

Russische soldaat executeert twee Oekraïense soldaten, maar schokkende beelden zorgen voor veel speculatie: “We zijn bondgenoten”

Denk dat we onderschatten hoe snel en gemakkelijk we in staat zijn om te wennen aan extreem geweld. Het executeren van POWs tijdens een aanval lijkt vaak standaard oorlogsvoering. Dat noemen ze dan military expediency. :emo:
Wat zou jij doen als je die Rus was geweest? Ik had ze denk ik al beschoten op het eerste moment dat ik ze zag.

Wat zou jij doen als je die Rus was geweest? Ik had ze denk ik al beschoten op het eerste moment dat ik ze zag.
Idd :o kerel heeft best geduld gehad en het kon gewoon z’n dood zijn toen die Oekraïner de trekker overhaalde bij dat getrek aan het wapen

Kan best, ja. Maar ze wonen er nu toch?
Jawel, maar erg zuiver op de graat is het toch allemaal niet. Niet dat ik voorstel dat ze nu massaal hun biezen moeten pakken. Het verhaal van de Krim is nog triester. Dat was tot voor kort noch Oekraïens noch Russisch. :emo:
Het is natuurlijk vrij dom dat ze niet meteen hun handen in de lucht staken. Dat had misschien hun leven kunnen redden. Afgaand op de omgeving en het geluid in de achtergrond heb ik ook niet de indruk dat de Rus in de positie was om even rustig alle gevangenen te verzamelen.

Laatst bewerkt:

Brutal. Dergelijke taferelen werden alleen in de films getoond. Nu zien we het gewoon geüpload worden op het internet.

Met alle technologie die ze tegenwoordig gebruiken moet je er toch niet aan denken om anno 2023 nog soldaat te worden? :emo:

Brutal. Dergelijke taferelen werden alleen in de films getoond. Nu zien we het gewoon geüpload worden op het internet.

Moet wel fake zijn… Oekrainse soldaten sterven niet in deze oorlog.

Overigens zegt die kerel in dat filmpje dat deze groepering werd omsingeld en dat ze is voorgesteld om zich over te geven. Dit voorstel werd geweigerd en Wagner werd door deze groepering beschoten, waarna het commando is gegeven ze allemaal te vernietigen.

Of onschuldige mensen terroriseren in een kamp.

Too soon?

Het is natuurlijk vrij dom dat ze niet meteen hun handen in de lucht staken. Dat had misschien hun leven kunnen redden. Afgaand op de omgeving en het geluid in de achtergrond heb ik ook niet de indruk dat de Rus in de positie was om even rustig alle gevangenen te veverzamelen.
Ook al hadden ze hun handen omhoog gestoken, wat moet je met krijgsgevangenen, als ze lijken ook ruilen.
Denk dat die Rus verbaasd was dat ze nog leefde na die granaat.

Toen men in Nederland de dienstplicht afschaffen, was dat ook omdat oorlogsvoering nooit meer man tegen man zou worden gevoerd. Toen leunde ze zwaar op kernwapens.
Maar niemand durft ze in te zetten.

Aan zo 'n loopgraven en schuttersputjes oorlog, gaat elke soldaat kapot.

Op dat moment misschien wel, maar achteraf ga je kapot.

De kans is best wel groot dat die Russische soldaat over 20 jaar nogsteeds voor zich ziet wat hier is gebeurd.

Het inmiddels wel duidelijk dat mensen mentaal enorm kapot kunnen gaan op dit soort dingen.
Zo veel militairen, artsen, politieagenten ect hebben inmiddels PTSS gekregen. Vroeger was je dan gewoon 'gek' of 'kon je niet van de fles afblijven', nu weten we wel wat beter wat er echt aan de hand is.

• Like
Waarderingen: Pren
Op dat moment misschien wel, maar achteraf ga je kapot.

De kans is best wel groot dat die Russische soldaat over 20 jaar nogsteeds voor zich ziet wat hier is gebeurd.

Het inmiddels wel duidelijk dat mensen mentaal enorm kapot kunnen gaan op dit soort dingen.
Zo veel militairen, artsen, politieagenten ect hebben inmiddels PTSS gekregen. Vroeger was je dan gewoon 'gek' of 'kon je niet van de fles afblijven', nu weten we wel wat beter wat er echt aan de hand is.
Dat zal in Rusland dan hard aankomen.

Terug
Naar boven