MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Deze is sick

En weer 2 mensenlevens onzinnig beëindigd.

War is hell.

Dat filmpje had ik net een pagina terug gepost :p

Die 2 UA militairen waren zeer waarschijnlijk ook gewoon verward door die granaat die vrijwel op hun schuttersput afgaat. Zag in een eerdere comment op Reddit ook dat ze eerder nog dachten dat die RU militair friendly zou zijn (één van die UA kerels dan). Die initiële verwardheid en niet meteen door hebben dat de vijand ineens naast je staat heeft ze waarschijnlijk het leven gekost. Triest, maar als je de manieren ziet hoe mensen in deze oorlog doodgaan, is dit nog een van de betere manieren om te gaan...

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.525
Dat filmpje had ik net een pagina terug gepost :p

Die 2 UA militairen waren zeer waarschijnlijk ook gewoon verward door die granaat die vrijwel op hun schuttersput afgaat. Zag in een eerdere comment op Reddit ook dat ze eerder nog dachten dat die RU militair friendly zou zijn (één van die UA kerels dan). Die initiële verwardheid en niet meteen door hebben dat de vijand ineens naast je staat heeft ze waarschijnlijk het leven gekost. Triest, maar als je de manieren ziet hoe mensen in deze oorlog doodgaan, is dit nog een van de betere manieren om te gaan...
Fog of war is a b*ch. Wel bizar om te zien, de angst en ongeloof bij beide partijen.
In een ander tijdperk hadden het buren kunnen zijn.

Oorlog zuigt.

Fog of war is a b*ch. Wel bizar om te zien, de angst en ongeloof bij beide partijen.
In een ander tijdperk hadden het buren kunnen zijn.

Oorlog zuigt.
Over fog of war gesproken, check deze video dan. Paar dagen terug in Soledar, waarbij een Oekraïens voertuig achter een Russische tank langsrijdt die net de andere kant opschiet lol.

Je had natuurlijk ook nog die video in het begin van de oorlog waarbij een groep Oekraïners naar een vriendelijke tank aan het zwaaien waren. Totdat bleek dat die tank ineens Russisch was, hele squad in 1x gewiped. Ze gebruiken ook nog eens allebei grotendeels hetzelfde materiaal en de camo is ook praktisch hetzelfde (behalve Wagner dan).

En de niet Russen die daar wonen? Dat zijn dan eigenlijk allochtonen?

Ik veroordeel je visie trouwens niet, in heb alleen moeite met het begrijpen er van. Dat komt denk ik ook omdat er niet echt iets als het Nederlandse volk bestaat en ik me helemaal niet verbonden voel met Vlamingen. Ik kom uit Rotterdam en met alles buiten de randstad voel ik al amper verbondenheid.

In Rusland kent men niet echt begrippen zoals allochtoon en autochtoon. In de Soviet Unie leefden honderden verschillende volkeren en honderden miljoenen mensen vreedzaam samen. Of je nu spleetogen had of een moslim was of een doorsnee Russian, no biggie. Wel was de Russische cultuur uiteraard de dominante cultuur, zoals dat hoort in een land.

In Nederland wordt de dominantie van de Nederlandse cultuur de laatste decennia compleet uit handen gegeven aan een stel berggeiten en luie voormalige slaven en dat is erg spijtig.

In de jaren 90 en 00 had je wel even een periode waarin allerlei racistische groeperingen opkwamen, maar die zijn eigenlijk door Putin en zijn beleid compleet opgeruimd. Zelf heb ik nog nooit iets van racisme of wat dan ook meegemaakt tegen iemand die een andere huidkleur/tint had of een ander geloof.

Best bewonderenswaardig eigenlijk, de Russische Federatie. Zo’n waanzinnig groot gebied met zo veel verschillende volkeren, geloven en etniciteiten en dat allemaal onder één vlag.

Binnenkort nog met die nieuwe, bevrijdde gebieden erbij…

En mijn wens is eigenlijk ook nog om Belarus een provincie van Rusland te maken. Ik denk dat dit ooit in de toekomst nog wel gaat gebeuren.

Ik heb trouwens een nieuwe hobby gevonden en dat is ‘s avonds voor het slapen gaan nog even boze comments lezen op nu.nl onder nieuwsartikelen die gaan over Rusland en de oorlog.

Zoveel haat en onwetendheid… En bovenal fucking fascinerend hoe een tokkie ergens in een eengezinswoning in een droevige gemeente als Cuijk ofzo boze berichten zit te typen over heel de Russische bevolking.

Wij Russen zijn een ziek en rot volk, lees ik steeds. Poetin moet dood. We moeten allemaal dood. 145 miljoen geesteszieke mensen. Afslachten die handel.

In Rusland kent men niet echt begrippen zoals allochtoon en autochtoon. In de Soviet Unie leefden honderden verschillende volkeren en honderden miljoenen mensen vreedzaam samen. Of je nu spleetogen had of een moslim was of een doorsnee Russian, no biggie. Wel was de Russische cultuur uiteraard de dominante cultuur, zoals dat hoort in een land.

In Nederland wordt de dominantie van de Nederlandse cultuur de laatste decennia compleet uit handen gegeven aan een stel berggeiten en luie voormalige slaven en dat is erg spijtig.

In de jaren 90 en 00 had je wel even een periode waarin allerlei racistische groeperingen opkwamen, maar die zijn eigenlijk door Putin en zijn beleid compleet opgeruimd. Zelf heb ik nog nooit iets van racisme of wat dan ook meegemaakt tegen iemand die een andere huidkleur/tint had of een ander geloof.

Best bewonderenswaardig eigenlijk, de Russische Federatie. Zo’n waanzinnig groot gebied met zo veel verschillende volkeren, geloven en etniciteiten en dat allemaal onder één vlag.

Binnenkort nog met die nieuwe, bevrijdde gebieden erbij…

En mijn wens is eigenlijk ook nog om Belarus een provincie van Rusland te maken. Ik denk dat dit ooit in de toekomst nog wel gaat gebeuren.
Maar de Rus uit ons midden spreekt juist over 1 Russisch volk.

Ik heb trouwens een nieuwe hobby gevonden en dat is ‘s avonds voor het slapen gaan nog even boze comments lezen op nu.nl onder nieuwsartikelen die gaan over Rusland en de oorlog.

Zoveel haat en onwetendheid… En bovenal fucking fascinerend hoe een tokkie ergens in een eengezinswoning in een droevige gemeente als Cuijk ofzo boze berichten zit te typen over heel de Russische bevolking.

Wij Russen zijn een ziek en rot volk, lees ik steeds. Poetin moet dood. We moeten allemaal dood. 145 miljoen geesteszieke mensen. Afslachten die handel.
De comments op nu.nl zijn nog minder serieus dan de Russische Staatstelevisie.

@ThaWasteland zit daar te trollen.

Laatst bewerkt:
In de Sovjet Unie leefden honderden verschillende volkeren en honderden miljoenen mensen vreedzaam samen

Stalin_nose.JPG

Wat zou Aleks anno 2023 gevonden hebben van de jongeman naast hem?

Naamloosdddddddd (1).jpg

SPIEGEL: Russia often finds itself alone. Recently relations between Russia and the West have gotten somewhat colder , and this includes Russian-European relations. What is the reason? What are the West's difficulties in understanding modern Russia?

I can name many reasons, but the most interesting ones are psychological, i.e. the clash of illusory hopes against reality. This happened both in Russia and in West. When I returned to Russia in 1994, the Western world and its states were practically being worshipped. Admittedly, this was caused not so much by real knowledge or a conscious choice, but by the natural disgust with the Bolshevik regime and its anti-Western propaganda.

This mood started changing with the cruel NATO bombings of Serbia. Its fair to say that all layers of Russian society were deeply and indelibly shocked by those bombings. The situation then became worse when NATO started to spread its influence and draw the ex-Soviet republics into its structure. This was especially painful in the case of Ukraine, a country whose closeness to Russia is defined by literally millions of family ties among our peoples, relatives living on different sides of the national border. At one fell stroke, these families could be torn apart by a new dividing line, the border of a military bloc.

So, the perception of the West as mostly a "knight of democracy" has been replaced with the disappointed belief that pragmatism, often cynical and selfish, lies at the core of Western policies. For many Russians it was a grave disillusion, a crushing of ideals.

At the same time the West was enjoying its victory after the exhausting Cold War, and observing the 15-year-long anarchy under Gorbachev and Yeltsin. In this context it was easy to get accustomed to the idea that Russia had become almost a Third World country and would remain so forever. When Russia started to regain some of its strength as an economy and as a state, the West's reaction -- perhaps a subconscious one, based on erstwhile fears -- was panic.

Wat zou Aleks anno 2023 gevonden hebben van de jongeman naast hem?

Naamloosdddddddd (1).jpg
Geen idee, ik mag hopen dat 'ie genuanceerd over de hele situatie zou hebben gedacht. Hij was sowieso anti-totalitair en voor het recht op afscheiding van de Oekraïners maar hij had t in de jaren zeventig ook al over de problemen die een onafhankelijk Oekraïne met zich mee zouden brengen. Die russificatie is een duivels dingetje.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven