Om zo ongenuanceerd mogelijk te blijven, ja.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om zo ongenuanceerd mogelijk te blijven, ja.
Het is zelden alleen maar pech. Maar voor succes is het ook altijd een beetje geluk. Dit soort dingen zijn nooit zwart-wit.Voor sommigen is het niveau postbode of pakketbezorger het max haalbare. Succes met die 1400 per maand je van onderhoud te voorzien met een energie rekening van 600 per maand. Het kan gewoon niet uit.
Zoveel scenario's waarbij mensen door pure pech in de afgrond belanden. Ziekte, ongeluk, verslaving, scheiding, bedrijf failliet. Het kan verkeren.
Maar al die mensen onder modaal kregen toch allerlei subsidies en toeslagen waardoor het niet loont om meer te gaan werken?Voor sommigen is het niveau postbode of pakketbezorger het max haalbare. Succes met die 1400 per maand je van onderhoud te voorzien met een energie rekening van 600 per maand. Het kan gewoon niet uit.
Zoveel scenario's waarbij mensen door pure pech in de afgrond belanden. Ziekte, ongeluk, verslaving, scheiding, bedrijf failliet. Het kan verkeren.
Maar al die mensen onder modaal kregen toch allerlei subsidies en toeslagen waardoor het niet loont om meer te gaan werken?
In 2023 ligt het modaal salaris in Nederland op een bruto jaarbedrag van € 40.000. Dit bedrag is inclusief vakantiegeld.
Kpn 30€ pm 🫡alleen tv en internet kost je nu al 55,- in de maand
Maar al die mensen onder modaal kregen toch allerlei subsidies en toeslagen waardoor het niet loont om meer te gaan werken?
Weet we iemand nog wat een vaste telefoonlijn koste?
Ik snap niet wat je bedoelt.Wie zegt dat een pakketbezorger geen 40 uur per week werkt?
Ik denk niet dat deze mensen bij een sollicitatie van te voren gaan berekenen hoeveel uren ze moeten werken om met zo min mogelijk werk de meeste toeslagen te ontvangen en daar mee het beste af te zijn?
Er zal vast een aantal begonnen zijn met een baantje van 28 uur en daarna de nood niet meer in zien meer dagen erbij te gaan nemen.
Het is zelden alleen maar pech. Maar voor succes is het ook altijd een beetje geluk. Dit soort dingen zijn nooit zwart-wit.
55 of 40 boeit ook niets voor de discussie![]()
Ja en na 12 maanden kan je gewoon opzeggen en opnieuw afsluiten.
35€ pm, 5€ pm extra ivm extra ontvanger.
Ik zeg niet dat jij tot dat kamp behoort, maar er zijn best veel mensen die beweren dat alles kapot wordt genivelleerd en dat het amper loont om te werken ala je geen 45k of meer verdient per jaar. Als dat zo is kan het dus niet zo zijn dat een bijstandsmoeder niet rond kan komen.
Ja ken ik ook. Mijn moeder had niets, 3 kinderen tussen de 8 en 12 jaar en een bijstandsuitkering.
Maar zij kon wel een cursus doen en zich opwerken. Had alleen maar basisschool gedaan en toen de textiel in. Wij hadden vroeger niets, ik droeg tweedehands kleding van een neef van mij.
Ja... je werkt er maar voor. Dat moet een ander ook.
Handje ophouden en een BMW rijden en een koophuis.... zo werkt dat niet.
Ik zeg niet dat jij tot dat kamp behoort, maar er zijn best veel mensen die beweren dat alles kapot wordt genivelleerd en dat het amper loont om te werken ala je geen 45k of meer verdient per jaar. Als dat zo is kan het dus niet zo zijn dat een bijstandsmoeder niet rond kan komen.