XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ja dat zegt dus helemaal niks. Ondertussen willen die landen gewoon ongehindert handel kunnen blijven. Het zal ze aan hun reet roesten wat er in Oekraïne gebeurt, zolang ze er zelf maar niet al teveel economisch last van hebben.

Wat dat betreft is het voor de meeste landen in hun best interest als Rusland dit snel wint.
Die visie gaat volgens jou alleen maar op als het jou uitkomt en het in het nadeel is van de VS.

China, India en Brazilië blijven gewoon handel drijven met Rusland. Dat is al bijna de helft van de wereldbevolking en meer dan 5x de bevolking van de EU.
Ja dat zegt dus helemaal niks.

Het GDP van de VS, het UK en de Eurozone bij elkaar is ook al bijna de helft van de wereld economie en meer dab 20x het GDP van Rusland.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.125
Ja dat zegt dus helemaal niks.

Het GDP van de VS, het UK en de Eurozone bij elkaar is ook al bijna de helft van de wereld economie en meer dab 20x het GDP van Rusland.
Ja dat zegt dus zeker wel iets. Hoe komen wij aan onze grondstoffen, half fabrikaten voor de chemische en farmaceutische industrie, chips (geen Lays), medicijnen en producten voor de farmaceutische industrie, zonnepanelen, batterijen voor je elektrische auto'tjes, etc etc. Ja ze hebben ons nodig voor de export, maar wij hebben hun net zo hard nodig voor onze welvaart. Het is gewoon ontzettend dom zulke landen onder druk te zetten notabene om een conflict waar zij en wij zelf eigenlijk niet eens direct bij betrokken zijn. Wereldpolitie agentje spelen. En dat schiet bij veel landen en mensen, helemaal terecht, weer in het verkeerde keelgat.

Maar nog los van dat allemaal, de wereldwijde publieke opinie staat niet per se achter ons. Wij worden door de rest van de wereld niet gezien als de brengers van vrede, vrijheid en welvarendheid. Al denken wij van wel.

Dus ja, denken dat de hele wereld achter ons staat is een knap staaltje narcistisch wensdenken.

• #5.126
en meer dab 20x het GDP van Rusland.
En ook dit zegt weer helemaal niks. Rusland is een gigantisch land meer gigantisch veel grondstoffen. Wat dat betreft is dat land in theorie rijker dan ons.

En wat er nu gebeurd is dat de Westerse bevolking massaal armer wordt gemaakt door gigantische prijssteigingen, omdat halfbejaarde neocons in Washington, samen met een handjevol Europese useful idiots, zo graag proxyoorlogje in Oekraïne willen spelen.

Dus ja, denken dat de hele wereld achter ons staat is een knap staaltje narcistisch wensdenken.
Dat denk ik ook helemaal niet.

Wij worden door de rest van de wereld niet gezien als de brengers van vrede, vrijheid en welvarendheid. Al denken wij van wel.
Dat is nog nooit zo geweest, maar dat heeft ons er niet van weerhouden om te doen wat we willen met als resultaat onze welvaart.

Hoe komen wij aan onze grondstoffen, half fabrikaten voor de chemische en farmaceutische industrie, chips (geen Lays), medicijnen en producten voor de farmaceutische industrie, zonnepanelen, batterijen voor je elektrischd auto'tjes, etc etc.
Op dot moment voornamelijk uit andere delen van de wereld. Als ze niets meer willen leveren en hun belangrijkste inkomstenbron willen stopzetten prima, dan halen we het wel uit de internationale wateren.

• #5.128
En iedereen in het Westen wordt al vanaf jongs af aan geindoctrineerd dat Rusland de vijand in.
Wat dat betreft doet propagandamachine Hollywood dat heel erg slim. Russen zijn altijd de bad guys, zie alleen al elke Bond film. Zelfde geldt voor games.

Wij in het westen worden van jongs af aan al geprogrammeerd om de Rus te haten.

• #5.129
Op dot moment voornamelijk uit andere delen van de wereld. Als ze niets meer willen leveren en hun belangrijkste inkomstenbron willen stopzetten prima, dan halen we het wel uit de internationale wateren.
Ja hoor Steks, succes met je rare earth minerals uit internationale wateren halen. Als China morgen de export stop set zijn zij fucked, maar wij nog veel harder fucked.

Dus beter houden we iedereen gewoon te vriend, inclusief Rusland en China. Stoppen we met Oekraïne steunen en zorgen we dat er vredesbesprekingen komen waarbij Rusland bepaalde delen van Oekraïne houdt, zoals de Donbas en de Krim.

En gaan we met z'n alle weer vrolijk verder met leven, zonder nucleaire dreiging. En wat betreft Oekraïne, f**k Oekraïne.

En iedereen in het Westen wordt al vanaf jongs af aan geindoctrineerd dat Rusland de vijand in.
Wat dat betreft doet propagandamachine Hollywood dat heel erg slim. Russen zijn altijd de bad guys, zie alleen al elke Bond film. Zelfde geldt voor games.

Wij in het westen worden van jongs af aan al geprogrammeerd om de Rus te haten.
Het werkt bij jou in elk geval ook met de Finnen. :D

• #5.131
Het werkt bij jou in elk geval ook met de Finnen. :D
Wat lul je nou weer? Als ik de propagandamachine hier moet geloven dan zijn alle Marokkanen en asielzoekers onze redders die Nederland hebben opgebouwd na WWII.

En is het slechts een heel klein deel dat het verpest voor de rest. Ben je hier hiermee oneens dan ben je een racist, bla bla bla.

Die propaganda machine heeft geen vat op mij, ook niet in de Russische kwestie.

• #5.132
Lijkt wel als je de mediakanalen zo volgt dat iedereen graag oorlogje wilt spelen. Ik lees en zie overal oorloghitserij.

Ik heb liever vrede. Ten koste van Oekraïne? Prima. Alsof iemand een f**k geeft om Oekraïne. Men gaf nooit een f**k om Oekraïne totdat ze verteld werden om een f**k te geven. Waar waren al die moraalridders de afgelopen 8 jaar toen burgers in de Donbass werden gebombardeerd? Of toen we 1 miljoen burgers doodden in Irak in 20 jaar? Niemand gaf een f**k.

Ik zit niet te wachten op oorlog, laat staan kernoorlog. Al die prijsstijgingen zit ik ook niet op te wachten.

Waarom moeten wij betalen voor een oorlog in Oekraïne? Waarom vechten die Oekies zogenaamd ook voor onze vrijheid? Zogenaamd omdat Rusland ons ook wilt binnenvallen? Wie geloofd dat soort onzin nog. Allemaal propaganda gelul om recht te praten wat krom is.

Vrede is de way to go. En dat bereik je niet door allerlei materiaal richting Oekraïne te sturen. In de vorm van een proxyoorlog betaald door Oekraïne zelf dmv een lening, die ze nooit kunnen terugbetalen. Het is gewoon imperialisme ten koste van de Oekraïnse en Europese bevolking. Er is helemaal niks rechtvaardigs aan Oekraïne wapens te sturen. Wie denkt van wel heeft een fucked up moreel kompas.

Wat ik zo komisch vind is als mensen heel die oorloog beschouwen / verslaan als een soort voetbalwedstrijd. “Aan het begin werd Oekraine teruggedrongen, maar in de tweede helft begonnen ze enorm veel strijd en moed te tonen in het verdedigen van hun land, waardoor ze het initiatief weer terugnamen in eigen hand”.

Wtf echt waar :hahaha:

En net als met voetbal is imo het ergste als mensen die er helemaal geen verstand van hebben erover gaan meepraten en hun mening geven.

• #5.134
Wat ik zo komisch vind is als mensen heel die oorloog beschouwen / verslaan als een soort voetbalwedstrijd. “Aan het begin werd Oekraine teruggedrongen, maar in de tweede helft begonnen ze enorm veel strijd en moed te tonen in het verdedigen van hun land, waardoor ze het initiatief weer terugnamen in eigen hand”.

Wtf echt waar :hahaha:

En net als met voetbal is imo het ergste als mensen die er helemaal geen verstand van hebben erover gaan meepraten en hun mening geven.
En het gejuich onder de filmpjes op twitter waar jonge jongens, aan beide zijden, sterven.

We zijn ver gezakt als samenleving dat we daar tegenwoordig om juichen.

Laatst bewerkt:
Wat lul je nou weer? Als ik de propagandamachine hier moet geloven dan zijn alle Marokkanen en asielzoekers onze redders die Nederland hebben opgebouwd na WWII.

En is het slechts een heel klein deel dat het verpest voor de rest. Ben je hier hiermee oneens dan ben je een racist, bla bla bla.

Die propaganda machine heeft geen vat op mij, ook niet in de Russische kwestie.
Begrijp jij Steks ook niet of wel ?

Terug
Naar boven