XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Pim is vermoord door een linksextremist, ja… Dan is Navalny dus een buitenlandse spion die gefinancierd door Amerikaanse NGO’s desinformatie verspreidde om de Russische samenleving te ontwrichten.

Beiden zijn even waar. Of onwaar.
Okay, laten we for the sake of argument even aannemen dat hetgeen je stelt, waar is. Dan blijft het een feit dat Navalny is opgepakt voor het verspreiden van desinformatie. Dat is in Nederland nog niet voorgekomen. En zou al helemaal geen veroordeling van negen jaar opleveren. Hence, meer vrijheid in Nederland dan in Rusland.

Okay, laten we for the sake of argument even aannemen dat hetgeen je stelt, waar is. Dan blijft het een feit dat Navalny is opgepakt voor het verspreiden van desinformatie. Dat is in Nederland nog niet voorgekomen. En zou al helemaal geen veroordeling van negen jaar opleveren. Hence, meer vrijheid in Nederland dan in Rusland.

Die Willem Engel is toch ook voorgeleid wegens opruiing / verspreiden van desinformatie? Afijn, geen 9 jaar cel, lol, maar toch… En er zijn plannen om wetten door te voeren om politieke partijen te kunnen verbieden. Dat is ook vrij ondemocratisch allemaal.

Ik spreek overigens ook niet tegen dat je in Rusland (net als in bijna ieder ander land, zelfs de VS) beter geen fanatieke oppositie moet leiden en allerlei top secret shit moet exposen, want dan ga je in de problemen komen.

In Nederland gebeurt het misschien op een iets andere, civielere manier dan hier… In Rusland word je uit het raam geflikkert, in Nederland word je beschuldigd van Me Too taferelen, gaan ze de belastingdienst nog eens eventjes al je moves van de afgelopen 10 jaar laten nakijken, raak je verzeild in allerlei rechtzaken, ga je failliet aan juridische kosten en kom je in de schuldsanering terecht. Als je kinderen hebt komt de kinderbescherming ook nog langs om te kijken of de kids niet beter uit huis geplaatst kunnen worden, naar een “veilig” pleeggezin.

Dat gebeurt gewoon in Nederland hoor, bij mensen die het systeem tegenwerken. Ik word liever uit het raam gegooid dan, lol.

Wat mij betreft is vrijheid in een land meer dan alleen in welke mate de politieke oppositie getolereerd wordt. Wat heb je daar eigenlijk aan als doodgewone burger?

Je hebt ook nog dingen als vrijheid om op iets creatievere manieren geld te verdienen en met dit geld vervolgens je eigen leven te leven zoals jij dat wil, vrijheid om te gaan en staan waar je wil, zonder overal gelimiteerd en gecontroleerd te worden. In Nederland is 0,0 vrijheid in dat soort dingen. In Rusland véél meer.

Daarom elke keer als men over vrijheid in de westerse wereld begint… laat me niet lachen.

Vergeet David Icke niet, die kwam en komt het land niet eens in. Genoeg over te vinden ook. Overigens een stuk efficiënter dan ze wel het land in laten en dan moeten vervolgen omdat je de deksel niet meer op de put krijgt anders.

@Spambod Engel is veroordeeld voor opruiing, vanwege zijn oproep deel te nemen aan een demonstratie, die op dat moment al verboden was. Dit gebeurt overigens vaker, zie bijvoorbeeld die demonstratie van Extinction Rebellion. Maar hij is vrijgesproken voor zijn andere 5 tweets, waarvan het OM vond dat ze opruiend waren. Hij gaat nog in hoger beroep, meen ik.

Overigens geloof ik direct dat je in Rusland meer vrijheid hebt om te doen en laten wat je wilt. Er zijn maar weinig landen, die zoveel regels hebben m.b.t. waar je mag roken, tot hoe laat je op het terras een biertje mag drinken en andere betuttelende regels. Dat wil ik direct toegeven. Maar kritiek op de overheid, daar is in Rusland aanzienlijk minder ruimte voor dan in Nederland. En dat is wel belangrijk, omdat je dan een overheid beter kunt controleren.

@Spambod Engel is veroordeeld voor opruiing, vanwege zijn oproep deel te nemen aan een demonstratie, die op dat moment al verboden was. Dit gebeurt overigens vaker, zie bijvoorbeeld die demonstratie van Extinction Rebellion. Maar hij is vrijgesproken voor zijn andere 5 tweets, waarvan het OM vond dat ze opruiend waren. Hij gaat nog in hoger beroep, meen ik.

Overigens geloof ik direct dat je in Rusland meer vrijheid hebt om te doen en laten wat je wilt. Er zijn maar weinig landen, die zoveel regels hebben m.b.t. waar je mag roken, tot hoe laat je op het terras een biertje mag drinken en andere betuttelende regels. Dat wil ik direct toegeven. Maar kritiek op de overheid, daar is in Rusland aanzienlijk minder ruimte voor dan in Nederland. En dat is wel belangrijk, omdat je dan een overheid beter kunt controleren.
Dus volgens jou wordt de overheid in Nederland beter gecontroleerd door het volk omdat hun kritiek kunnen geven? Ik denk niet dat de overheid ook maar iets geeft om al die nederlanders die protesteren op een veld of plein ergens in een binnestad. Je bent hier "vrij" om het te doen maar ik denk dat het echt 0.0 uitmaakt voor diegene die hier het land regeren.

Dus volgens jou wordt de overheid in Nederland beter gecontroleerd door het volk omdat hun kritiek kunnen geven? Ik denk niet dat de overheid ook maar iets geeft om al die nederlanders die protesteren op een veld of plein ergens in een binnestad. Je bent hier "vrij" om het te doen maar ik denk dat het echt 0.0 uitmaakt voor diegene die hier het land regeren.

Inderdaad. Het is allemaal schijn. Hebben bijvoorbeeld de demonstraties mbt corona(wetgeving/maatregelen) ook maar ENIG effect gehad op de politiek? Het werkte eerder averechts, if anything.

Verboden te demonstreren...

:fluit:
Whataboutism, maar mooi dat je Amnesty erkent als goede bron. Hier is hun rapport over de status van mensenrechten in Rusland: https://www.amnesty.org/en/location...russian-federation/report-russian-federation/.

Hier een korte samenvatting in de vorm van een citaat: "The rights to freedom of expression, association and peaceful assembly were routinely violated. Public assemblies organized by the political opposition were almost completely prohibited. Legislation on “foreign agents” and “undesirable organizations”, together with prosecutions on trumped-up charges and other forms of pressure, were widely used to suppress dissent. Threats and attacks against journalists, human rights defenders and other activists were perpetrated with impunity. Persecution of Jehovah’s Witnesses intensified. Torture and other ill-treatment in places of detention remained endemic and prosecutions of perpetrators rare."

:trollface:

Dat is weer een hele andere discussie. Het ging mij erom dat je hier niet direct 10 jaar in een gulag verdwijnt of "van de trap valt" als je kritiek hebt op de overheid.

Screenshot_20230227_131303_Chrome.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.213
Whataboutism, maar mooi dat je Amnesty erkent als goede bron. Hier is hun rapport over de status van mensenrechten in Rusland: https://www.amnesty.org/en/location...russian-federation/report-russian-federation/.

Hier een korte samenvatting in de vorm van een citaat: "The rights to freedom of expression, association and peaceful assembly were routinely violated. Public assemblies organized by the political opposition were almost completely prohibited. Legislation on “foreign agents” and “undesirable organizations”, together with prosecutions on trumped-up charges and other forms of pressure, were widely used to suppress dissent. Threats and attacks against journalists, human rights defenders and other activists were perpetrated with impunity. Persecution of Jehovah’s Witnesses intensified. Torture and other ill-treatment in places of detention remained endemic and prosecutions of perpetrators rare."

:trollface:
Helemaal geen whataboutism. Het ging erover dat bepaaalde demonstraties in NL verboden waren. Volgens Amnesty is demonstreren een mensenrecht.

Jij betrekt er nu Rusland bij. Over whataboutisms gesproken.

Wie was er voor 2014 eigenlijk corrupter Oekraïne of Rusland?
En wie na 2014?
En wie nu?

Volgens Nederland ook.

Waar mag je in Nederland niet voor en tegen demonstreren? Misschien los van echt extreme zaken die direct tegen andere mensenrechten in gaan.
met een groep mensen snelweg willen blokkeren en dan huiliehuilie ik mag niet "demonstreren".
Je mag prima demonstreren, maar op een aangewezen plek.

met een groep mensen snelweg willen blokkeren en dan huiliehuilie ik mag niet "demonstreren".
Je mag prima demonstreren, maar op een aangewezen plek.

'DeMonStRerEN iS EEn GrONdReCHt'

Dat klopt, maar de wet breken uit naam van een demonstratie niet.

Artikel 9:

1Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

BLM demonstratie midden Corona vs anti-Corona demonstratie midden Corona.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven