AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Die regels gingen op voor de anti-Corona protesten maar niet voor de BLM protesten. Of toch in veel mindere mate.
Niet gelezen gok ik uit de reactie?

Er is bij de BLM gekozen om de protesten niet op te breken met oog op groot risico voor extreme escalatie gezien het aantal mensen en de aanleiding voor het protest.

Er is bij de BLM protesten totaal verkeerd ingeschat wat de opkomst zou zijn.

Op het moment van de BLM protesten waren er geen beperkingen voor het buiten samenkomen MBT corona buiten de 1.5 meter richtlijn. De aangekondigde protesten gingen in eerste instantie dus niet tegen de regels in.

Er waren geen andere geldende rechtskaders voor BLM protesten dan Coronaprotesten, alleen door slechte inschattingen is zijn de BLM protesten anders gelopen dan bedoeld. Waarna ook beperkingen zijn gesteld zoals het openbaar vervoer naar de locaties platleggen.

Coronaprotesten waren er eigenlijk altijd op uit om de huidige geldende regels te overtreden.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vond ik Halsema overigens wel erg slecht in haar aanpak van de BLM protesten.

Maar ik heb sowieso niet zo'n positive mening over het hele BLM verhaal incl de protesten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.223
met een groep mensen snelweg willen blokkeren en dan huiliehuilie ik mag niet "demonstreren".
Je mag prima demonstreren, maar op een aangewezen plek.
Huh, de snelweg is geen aangewezen plek om te demonstreren?

Hmm, dats wel vreemd.

Hmm, dats wel vreemd.

Daarbij rijden ze met een gangetje van 60 kilometer per uur over de volle breedte van de weg.

Hier is heel taktisch gekozen voor de snelheid 60kmh, en niet dichtzetten van al het verkeer.

Op de A28 bij Beilen ging de actievoerende politie wel even van de snelweg af om het verkeer erachter te laten passeren. Er was een file van zes kilometer ontstaan.

De politiewagens en -motoren, die langzaam over de hele weg rijden, gingen even een parkeerplaats op zodat de stoet erachter vrij baan kreeg.

Volgens de woordvoerder van het actiecentrum is dit beleid van tevoren afgesproken om de overlast voor het verkeer niet te groot te laten worden.

Totaal niet te vergelijken met het stilzetten van een snelweg met als doel de maatschappij hinderen.

Het volledige blokkeren van de snelweg middels een niet goedgekeurde demonstratie is overigens een vorm van extremisme en gaat richting terrorisme in de breede zin van het woord.

Hmm, dats wel vreemd.
Daar was ook nogal wat discussie over, dat vond niet iedereen prima.

De politie gebruikt ook weleens geweld om hun doelen te bereiken, ik zie overeenkomsten met XR.
:trollfacex:

60 rijden op een snelweg is ook gewoon hinderen.
Ik denk dat het een hele slechte vergelijking is tussen twee totaal verschillende demonstraties en jij dat zelf ook wel weet, maar dat je niks beters kon vinden dus hier maar aan vast houdt.

Maar ja klopt, 60 is ook hinderen.

Laatst bewerkt:
  • #5.230
Ik denk dat het een hele slechte vergelijking is tussen twee totaal verschillende demonstraties en jij dat zelf ook wel weet, maar dat je niks beters kon vinden dus hier maar aan vast houdt.

Maar ja klopt, 60 is ook hinderen.
60 rijden op een snelweg als demonstratie is gewoon levensgevaarlijk.

Stilzitten op een snelweg is ook levensgevaarlijk, maar dat is een probleen wat zichzelf gelukkig oplost als een automobilist, of nog beter, een vrachtwagenchauffeur ff niet oplet.

Dat dan uitgerekend de politie met zo'n actie komt..

Laatst bewerkt:
60 rijden op een snelweg als demonstratie is gewoon levensgevaarlijk.

Ik denk dat het gevaar in deze context nogal meevalt gezien de middelen die de politie tot zijn beschikking heeft.

De politie staat dagelijks stil op de snelweg, dus eenmalig 60 rijden in een aangekondigde actie lijkt me niet extreem hoog in risico.

Stilzitten op een snelweg is ook levensgevaarlijk, maar dat is een probleen wat zichzelf gelukkig oplost als een automobilist, of nog beter, een vrachtwagenchauffeur ff niet oplet.

Ook hier denk ik dat het gevaar relatief klein is, als we kijken naar de laatste XR demo dan, relatief groot, afgezet en aangekondigd.

Natuurlijk is veeeeeeeel meer risico dan als de proffisionals met opleiding en uitrusting 60 gaan rijden, maar imo valt het nog mee TOV de hinder, wat volgens mij ook het doel was.

Dat laatste wat je zegt ga ik niet serieus op in, lijkt me dat je dat ook niet verwacht.

Helemaal geen whataboutism. Het ging erover dat bepaaalde demonstraties in NL verboden waren. Volgens Amnesty is demonstreren een mensenrecht.

Jij betrekt er nu Rusland bij. Over whataboutisms gesproken.
Daar ging het helemaal niet over. Het ging over vrijheden in Nederland vs vrijheden in Rusland. Daar trekt het rapport van Amnesty vrij duidelijke conclusies. Dat er in Nederland ook wel eens een demonstratie beargumenteerd verboden wordt, valt in het niet met de onderdrukking van oppositie in Rusland. I rest my case.

• #5.234
Dat er wel eens een demonstratie in Rusland wordt verboden valt in het niet met Noord-Korea.
:trollface:

Kan ik hieruit concluderen dat jij vindt dat demonstraties onder geen enkele omstandigheid beperkt of verboden moeten worden, ook niet als er strafbare feiten gepleegd worden om de demonstratie mogelijk te maken? @apfelstrudel

• #5.236
  • #5.237
Als er strafbare feiten worden gepleegd dan moet je gewoon de minister van Justitie een belletje geven, dan past hij de wet aan zodat het feit niet meer strafbaar is.

Dat soort dingen gebeuren alleen in bananen republieken zoals Rusland..

.. o wacht.

Nee dat zeg ik helemaal nergens. Geen idee hoe jij die conclusie trekt.

Nergens direct nee maar ik krijg die indruk, je lijkt er nogal moeite mee te hebben als demo's waar strafbare feiten bij gepleegd worden verboden, tegengehouden of ontbonden worden.

• #5.240
Kan ik hieruit concluderen dat jij vindt dat demonstraties onder geen enkele omstandigheid beperkt of verboden moeten worden, ook niet als er strafbare feiten gepleegd worden om de demonstratie mogelijk te maken? @apfelstrudel
Het is gewoon allemaal zo fucking hypocriet in dit land. Naar iedereen met het vingertje wijzen, maar ondertussen..

Een voorbeeld. Sommige demonstraties werden verboden tijdens covid. Maar de BLM demonstratie ging wel door. Sterker door, Halsema, die covid demonstraties op het museum had verboden, stond gewoon tussen de BLM demonstranten met een grote glimlach.

Terug
Naar boven