MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Volgens de Westerse media is Bakhmut slechts een symbolisch doel voor de Russen, waarbij ze verhoudingsgewijs 3 tot 7 soldaten per Oekraïnse soldaat verloren (aldus diezelfde media). Bij aanvallen verlies je immers meer troepen dan wanneer je verdedigd.

Maar als Bakhmut geen strategische meerwaarde heeft en de aanvallende partij verhoudingsgewijs flinke verliezen lijdt, waarom zijn de Oekraïners dan bezig met een tegenoffensief om Bakhmut te heroveren?
Ik denk dat de Russen weinig weerstand bieden.
Zit de Wagner groep er nog ?

London Real ken ik nog van die podcasts met Dorian Yates… Chill dat ze nu ook deze colonel een platform geven.

London Real ken ik nog van die podcasts met Dorian Yates… Chill dat ze nu ook deze colonel een platform geven.

Ik kijk liever naar Rusia Today of CGTN om het verhaal van die kant te zien/horen.
Hij begint met hoe de USA alles en overal wil beïnvloeden, maar ziet niet dat Rusland ook overal alles wil beïnvloeden.
Leuk dat ze zo'n man een platform geven, maar dat wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft, of de situatie goed beoordeeld.
Waarschijnlijk is het een kapitalist die bang is dat zijn investeringen minder gaan opbrengen.

Ik vond het interview met Mark Galeotti in Buitenhof wel verhelderend. Hier terug te kijken.

Everyday i'm shuffling

Mooie hit op een russische commandopost.
Geeft wel goed aan dat het slecht gaat aan de frontlinie, normaal gesproken zouden zo hoog geplaatste militairen niet zo dicht bij de frontlinie aanwezig hoven zijn.

Mooie hit op een russische commandopost.
Geeft wel goed aan dat het slecht gaat aan de frontlinie, normaal gesproken zouden zo hoog geplaatste militairen niet zo dicht bij de frontlinie aanwezig hoven zijn.

Blijkbaar om de controle en toezicht te houden, anders vallen er nog grotere gaten in de defensie.

Ja, motivatie willen ze in dat leger afdwingen, maar dat werkt meestal niet zo goed.

Ook lijken de Oekraïense soldaten het in de loopgraven een stuk fijner te hebben dan de russen.

"Het gevecht draait om militairen met geweren en granaten, en loopgraven en ondergrondse posities. Aan groter geschut, zoals machinegeweren, antitankwapens en luchtafweer hebben we niet veel."
's Avonds rust zijn eenheid uit op 'veilige' afstand van Bachmoet. Er is een huis gehuurd, waar ze water, stroom en internet hebben.

Laatst bewerkt:

Ow... De Russen zitten in de drek, terwijl Oekraïne de heuvels pakt.
Ik zag vorige week al beelden van Russische artillerie, ze stonden tot de knieën in het water. Das ook waardeloos voor het moreel.
Nieuwe schurende kisten en natte voeten is ruk.

Deze is leuker om te kijken.

Frankrijk gaat ook leuker spul leveren.

Frankrijk gaat ook leuker spul leveren.

FwPFN-9acAA85Me.jpg

Op z'n minst opmerkelijk! De CIA rekruteert Russen om voor hen te gaan spioneren. Gewoon op openbare sociale media:

Het origineel:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven