MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Volgens Prigozhin is Artemovsk nu officieel voor 100% in handen van Wagner / Russische leger.

Volgens Prigozhin is Artemovsk nu officieel voor 100% in handen van Wagner / Russische leger.
1684592036814.png

Kun je later tegen je kleinkinderen zeggen dat je erbij was. Niemand herkent deze gemaskerde orc's. :D
Iets veroveren ( nog niet bevestigd) is wat anders dan behouden, nog een week dan is Bachmoet vrij. Ten noorden en ten zuiden sluit de meatgrinder zich. Daar wil je niet zijn.
Let maar op hoe snel de Wagner groep nu daar weg is. Die hebben sowieso sinds kort een lucratieve opdracht in Afrika gescoord. En personeel daar nodig.
En omdat de Russen het luchtruim niet hebben gepakt is die binnenkort van Oekraïne.
Er wordt de russen geen succes of overwinning gegund en ze komen steeds verder het binnenland in. Horen de russen wel over die ontspoorde treinen, afgesloten aanvoer routes, of denken ze daar daadwerkelijk dat alles koek en ei is ?

Volgens Colonel MacGregor (wat mij wel een redelijke reputable source lijkt) diende Bakhmut al die tijd als een soort val voor Oekraine… Door daar constant maar aan te vallen heeft Oekraine daar extreem veel mankracht en materieel verloren. Aan de Russische zijde zijn voornamelijk huurlingen en gedetineerden gesneuveld en heeft het beroepsleger een beetje kunnen chillen.

Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar mocht het waar blijken te zijn, heeft Oekraine wel ernstige strategische fouten gemaakt.

En Col MacGregor denkt ook dat Rusland alsnog tot aan Odessa en Kiev komt… Dat zou wel tof zijn want ik wil heel graag een keertje naar Odessa op vakantie.

Zegt die achteraf of beweert hij al geruime tijd?

Ik volg hem al een tijdje en hij heeft het al meerdere keren gezegd in verschillende interviews / podcasts. Wat dat betreft is hij vrij standvastig in al zijn analyses en prognoses.

What’s next? Het lang verwachte tegenoffensief? Stalemate? RU die oprukt?

Ik moet nog zien wat er de komende maanden met Bachmoet gebeurt nadat de Wagner groep zich heeft teruggetrokken als:
1. Het Oekraïense leger de laatste tijd flinke winst heeft geboekt op de noord- en zuidflank van de stad.
2. De Russische manschappen minder gemotiveerd en slechter getraind zijn dan de Wagner groep.

Ik moet nog zien wat er de komende maanden met Bachmoet gebeurt nadat de Wagner groep zich heeft teruggetrokken als:
1. Het Oekraïense leger de laatste tijd flinke winst heeft geboekt op de noord- en zuidflank van de stad.
2. De Russische manschappen minder gemotiveerd en slechter getraind zijn dan de Wagner groep.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/150...ozjin-claimt-volledige-controle-over-bachmoet
Als ik t begrijp is bachmoet onder controle van Russia.

"Het ministerie van Defensie zegt dat het land de afgelopen vier dagen "hoogstwaarschijnlijk tot enige bataljons" heeft gestuurd. Een bataljon bestaat uit honderden tot duizend militairen."

Ja ga je er heen om te kijken, ik betaal je ticket wel..een enkeltje. We horen t wel hier e..

steve o jackass GIF

https://www.telegraaf.nl/nieuws/150...ozjin-claimt-volledige-controle-over-bachmoet

"Het ministerie van Defensie zegt dat het land de afgelopen vier dagen "hoogstwaarschijnlijk tot enige bataljons" heeft gestuurd. Een bataljon bestaat uit honderden tot duizend militairen."
Of niet.

1684607956930.png
1684608072086.png

• Haha
Waarderingen: Vonk

Daar ben ik van op de hoogte. In dat artikel staat ook dat de Wagner groep zich binnenkort gaat terugtrekken daar. Vandaar mijn redenering die ik hierboven heb gepost.

Terug
Naar boven