Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

En 100% Russisch? Goed Nederlands nog! Ben zelf al aantal jaar en mijn schrijven gaat redelijk achteruit

Ik ben altijd redelijk taalvaardig geweest op school enzo dus mijn spelling etc is nog gewoon zoals het was, denk ik.

Maar soms merk ik in het spreken wel dat ik een beetje achteruitga met de jaren. Kan vaak genoeg gewoon niet op een woord komen en ik kan mijn Russische gedachtes soms maar moeilijk direct omzetten naar het Nederlands. Dat gaat dan gepaard met veel eeeuhhh en ehhhh

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.045

1679274704000.jpg

• #6.046

Ow... De Russen zitten in de drek, terwijl Oekraïne de heuvels pakt.
Ik zag vorige week al beelden van Russische artillerie, ze stonden tot de knieën in het water. Das ook waardeloos voor het moreel.
Nieuwe schurende kisten en natte voeten is ruk.

Iets veroveren ( nog niet bevestigd) is wat anders dan behouden, nog een week dan is Bachmoet vrij. Ten noorden en ten zuiden sluit de meatgrinder zich. Daar wil je niet zijn.
Let maar op hoe snel de Wagner groep nu daar weg is.
Aged like fine wine.

Blijkt die domme Putin opeens toch niet zo heel dom te zijn. Hij heeft de Westerse media en de Westerse arrogantie uitgebuit en tegen ons gebruikt. Opeens is de pyrusoverwinning in Bakhmut meer dan alleen een overwinning in Bakhmut, het is flink gezichtsverlies voor de Navo en een zware morele krap voor de Oekraïnse strijdkrachten. Die zijn vol overtuiging een ambush ingelokt, gebaseerd op US intel.

Wat denk je dat die gasten de volgende keer zullen denken als ze weer een move zetten gebaseerd op US intel.

Laatst bewerkt:
  • #6.047
Het is maanden geleden al eens gepost hier. De Russen veroveren een gebied door massale artillerie barages, graven zich in op een bepaalde afstand tot het front, wachten op een tegenaanval, trekken zich vervolgens terug tot die defensieve lijn, de Oekraïners denken het momentum mee te hebben in hun tegenoffensief en lopen vervolgens vol in de ambush. Worden kapot geschoten door artillerie, verliezen veel manschappen, moeten terugtrekken waarna de Russen weer optrekken.

• #6.048

Man man man. Ze blijven de leugen volhouden.
"Oekraïnse eenheden zijn met een omsingeling van Bakhmut begonnen"
"Oekraïne heeft recentelijk terreinwinst geboekt rondom Bakhmut"
🤦‍♂️

Man man man. Ze blijven de leugen volhouden.
"Oekraïnse eenheden zijn met een omsingeling van Bakhmut begonnen"
"Oekraïne heeft recentelijk terreinwinst geboekt rondom Bakhmut"
🤦‍♂️

Wat ook grappig is, is dat Oekraine elke ochtend meldt dat er ‘s nachts 8393836 raketaanvallen zijn geweest in elke stad, maar dat elke raket is onderschept.

Vervolgens open je telegram en zie je op elk kanaal foto’s en filmpjes van nota bene Oekrainers voorbij komen die vertellen dat er ‘s nachts explosies zijn geweest en heel de teringzooi is verwoest.

Overigens schijnen die mensen vervolgens opgespoord en vervolgd te worden voor het maken van die filmpjes.

Wat ook grappig is, is dat Oekraine elke ochtend meldt dat er ‘s nachts 8393836 raketaanvallen zijn geweest in elke stad, maar dat elke raket is onderschept.

Vervolgens open je telegram en zie je op elk kanaal foto’s en filmpjes van nota bene Oekrainers voorbij komen die vertellen dat er ‘s nachts explosies zijn geweest en heel de teringzooi is verwoest.

Overigens schijnen die mensen vervolgens opgespoord en vervolgd te worden voor het maken van die filmpjes.

Over de herverdeling van het land onder oligarchen, mede mogelijk gemaakt door een wetswijziging in 2020 door crimineel Zelensky, hoor je ook bar weinig. In the end gaat het altijd toch maar weer om hetzelfde, macht en geld.

Ik trek me weer terug uit dit topic. Ik word met teveel feiten om de oren geslagen waar ik totaal geen weet van heb en kom tot de conclusie te weinig kennis te hebben over dit onderwerp om hier een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.

Ik trek me weer terug uit dit topic. Ik word met teveel feiten om de oren geslagen waar ik totaal geen weet van heb en kom tot de conclusie te weinig kennis te hebben over dit onderwerp om hier een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.

Ik denk dat de rest van de deelnemers van dit topic zichzelf ook bij tijd en wijlen exact zo voelen. Ik in elk geval wel. Elke post doet me weer twijfelen aan bepaalde standpunten, kennis en wetenschap. Dat zorgt er wel voor dat ik vaak toch nog even verder ga kijken dan mijn neus lang is om vaak toch weer wat wijzer te worden op 1 of andere manier.

Laatst bewerkt:
Ik ga me verder niet in de discussie mengen, maar dit lijken me toch interessante ontwikkelingen in de Russische grensregio Belgorod. De originele twitter video is hier voorzien van Engelse ondertiteling (niet vlekkeloos, want m.b.v. AI, maar de boodschap is duidelijk).

https://targum.video/v/2023/05/22/4da661d94aeed605ca9045f9904ee1e7?l=en
Yep, er lijkt daar nu van alles aan de hand. De beelden en info kan ik niet verifiëren of ze daadwerkelijk echt zijn en waar, maar er wordt behoorlijk wat gepost.
1684782118843.png

1684782153504.png

1684782350233.png

Vlag in Moskou.

1684782622897.png

Ik ga me verder niet in de discussie mengen, maar dit lijken me toch interessante ontwikkelingen in de Russische grensregio Belgorod. De originele twitter video is hier voorzien van Engelse ondertiteling (niet vlekkeloos, want m.b.v. AI, maar de boodschap is duidelijk).

https://targum.video/v/2023/05/22/4da661d94aeed605ca9045f9904ee1e7?l=en
Vreemd, je beste bijdrage op het forum, maar je gaat je niet in de discussie mengen.
Jammer man :thumb:

Dus Russische anti-Poetin millities vechten op Russisch grondgebied nu tegen Rusland? :scratch: snap er geen hol meer van

Claimen ‘Belgorod Peoples Republic’ te bevrijden. Analoog aan wat RU in de DPR en LPR doet. Is bijna een meme actie :o

E7A343EB-86A3-47C1-A81E-A5207AB1A4A7.png

Het tracht misschien de aandacht van de overwinning van Bachmoet/ Artemovsk te trekken. Of het past binnen een groter plan :dunno:

Claimen ‘Belgorod Peoples Republic’ te bevrijden. Analoog aan wat RU in de DPR en LPR doet. Is bijna een meme actie :o

E7A343EB-86A3-47C1-A81E-A5207AB1A4A7.png

Het tracht misschien de aandacht van de overwinning van Bachmoet/ Artemovsk te trekken. Of het past binnen een groter plan :dunno:
Dat zou kunnen. Maar Rusland is niet zo homogeen qua bevolking. Er zijn separatisten in meer of mindere mate actief in diverse region's. Kennelijk ook in Belgorod (al dan niet aangemoedigd/ondersteund door Westerse partijen).

Het zou ook nog een false flag vanuit Rusland kunnen zijn.

Op dit moment weet vrijwel niemand wat er exact aan de hand is.

Terug
Naar boven