AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Is vooral een reden voor Murica om wat extra olie op het vuur richting China te gaan gooien. Hier overigens een mooi stuk daarover toevallig, van vrij recent;

Ik denk niet dat de Chinezen wakker liggen van Joe en co.

Als je de huidige tendens globaal bekijkt kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat het collectieve westen de grote verliezer is. Je hebt nu China, Iran en Rusland ( + Noord-Korea uiteraard) die nog nooit zo eensgezind zijn geweest tegen de VS en wat kleine Europese landjes die allemaal stuk voor stuk niet eens een fatsoenlijk leger hebben en over een jaar of 50 uitsterven omdat iedereen LGBT is geworden.

En dan heb je nog de overige BRICS landen die ook steeds meer en meer naar het oostelijke machtsblok leunen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.486
Geen enkel voertuig is een match tegen een anti-tank mijn. En beide kanten hebben een shitload aan mijnen gelegd.

Bestaat er eigenlijk niet zoiets als een mijn-detector die dan ingebouwd is in die tanks om de mijnen te kunnen omzeilen? Je zou toch haast denken van wel

Geen enkel voertuig is een match tegen een anti-tank mijn. En beide kanten hebben een shitload aan mijnen gelegd.
1686328874661.png

De Mastiff doet het toch aardig goed tegen mijnen en IED's. In de zin dat de inzittenden tenminste nog leven als ze over een mijn heen rijden.

Je hebt toch die APC's met een v-vormige onderkant waardoor de luchtdruk wegkan.

Al verhoogt dat wellicht alleen de overlevingskans van de inzittenden en is dat ding total loss. Of werkt vooral tegen IED's.

Je hebt toch die APC's met een v-vormige onderkant waardoor de luchtdruk wegkan.

Al verhoogt dat wellicht alleen de overlevingskans van de inzittenden en is dat ding total loss. Of werkt vooral tegen IED's.
Het voertuig wat ik hierboven heb gepost heeft dat. Er is ook een dezer dagen een video van gepost waarbij een Mastiff over een mijn reed, weliswaar total loss is, maar de cabine in een aftermath video (snel gezien leek het hetzelfde voertuig) intact was.

• #6.492
Je hoeft ook niet meteen dood te zijn als je een mijn pakt, maar als je rupsband er af ligt houdt het al op.

Volgens mij vluchte hij de verkeerde kant uit. Evengoed een held.

Gekke beelden. Je kan het resultaat van de vorige hit bij de Daaropvolgende kamikaze drone zien (zeker de laatste 30 sec).

• #6.496
  • #6.499
Toch mooi dat de Russen steeds met hetzelfde beeld komen. Dat zal betekenen ze niet zo veel raken.
Natuurlijk vallen er slachtoffers, aanvallen is moeilijker dan verdedigen.
Ik heb al verschillende beelden gezien van Duits en Amerikaans materiaal dat inmiddels buiten werking is.

Drones zijn de future of warfare lijkt het.
Zeker, buiten de FPV kamikaze drones en de drones die granaten droppen zijn ze in deze oorlog echt integraal voor de informatievoorziening op de grond. Laatst een draadje gezien dat elk UA peloton twee drones bij zich heeft en dat er dagelijks wel rond de 320 drones verloren gaan en in een maand rond de 10.000 drones. Dat zijn voornamelijk commerciële drones, maar die aantallen zijn wel behoorlijk. Consumptiecijfers liggen natuurlijk ook gewoon hoog als je permanent drones in de lucht moet hebben voor je situational awareness, drones die als kamikaze fungeren en niet terugkomen ongeacht je het doel vernietigt of niet.

In het algemeen zou iedereen op Twitter en daarbuiten conclusies over het offensief op basis van een aantal filmpjes/foto's niet moeten maken. Dit offensief zal er ook niet uitgaan zien zoals dat bij Kharkiv, waarbij complete linies binnen no-time instorten. Als je het wilt vergelijken met het vorige offensief dan kan je het beter met de gevechten in Kherson vergelijken. Weken dan wel maanden van harde gevechten. De Russen hebben meerdere verdedigingslinies en die zullen wel getest worden. Voor de mensen die sterk pro-UA zijn ben ik wel benieuwd wat een succesvol offensief inhoudt en voor de mensen die pro-RU zijn ben ik benieuwd wanneer zij het offensief als gefaald zien.

De vraag wat er na dit offensief gaat gebeuren in dit 'schaakspel' is ook interessant om over na te denken. De oorlog zal zeker niet voorbij zijn.

Terug
Naar boven