XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik kan me niet echt indenken dat het volk het iets boeit. Die gaan gewoon verder met hun leven ongeacht wie de leider in het land is.

Dat is natuurlijk lulkoek van de bovenste plank wat je nu zegt. Het ooovergrote deel van de bevolking schaart zich achter Putin. Hij is onze leider en niemand anders.

@Spambod op Twitter zie ik dat men Moskou versterkt met blokkades en versterkte posities (loopgraven, zandzakken etc.) Zie jij ook zoiets gebeuren? Kan me voorstellen dat je veel militaire activiteit ziet.

Neuh, niet echt. Ik woon in het noordwesten van Moskou. Hier is niks aan de hand.

Schijnt dat ze in het zuiden/zuidoosten wat barricades en schietposities hebben voorbereid en wegen afgesloten, maar dat is het wel.

Was net in de supermarkt en op het tankstation en alles was gewoon zoals normaal.

We zien wel. Mocht het hier echt misgaan (wat ik niet verwacht), dan peer ik ‘em naar de Ural waar de familie van mijn vriendin woont. We waren toch al van plan om daarnaartoe op vakantie te gaan, dus dan gaan we gewoon iets eerder :p

Iraanse en Syrische groeperingen hebben al aangegeven te komen helpen als het moet :hahaha:

• Haha
Waarderingen: Vonk
Als heel Wagner zich terugtrekt moet dit sws impact hebben op de linies toch?

En Rusland zal nu toch wel echt troepen moeten gaan terugtrekken richting Moskow lijkt me? Als er daadwerkelijk een paar duizend man Wagner op een paar uur van Moskow staat mag ik toch aannemen dat ze daar iets aan willen doen.
Niet direct omdat Wagner na de slag om Bachmoet zich heeft teruggetrokken en achterin aan het regroeperen was.

Wel lijkt Prigozjin duidelijk te begrijpen dat hij snel moet handelen. Volle bak richting Moskou voordat het leger zich kan organiseren en een degelijke verdediging kan opstellen. Benieuwd of er ergens op de snelweg een flinke confrontatie komt of het zich in de stad verplaatst. Mochten ze te laat zijn dan heeft Poetin een kostbare 13 uur verspilt (toen kwam hij met zijn speech).

Niet direct omdat Wagner na de slag om Bachmoet zich heeft teruggetrokken en achterin aan het regroeperen was.

Wel lijkt Prigozjin duidelijk te begrijpen dat hij snel moet handelen. Volle bak richting Moskou voordat het leger zich kan organiseren en een degelijke verdediging kan opstellen. Benieuwd of er ergens op de snelweg een flinke confrontatie komt of het zich in de stad verplaatst. Mochten ze te laat zijn dan heeft Poetin een kostbare 13 uur verspilt (toen kwam hij met zijn speech).

Die worden dan toch gewoon full force weggevaagd op de snelweg nog? Kan me niet indenken dat ze het zover als Moskou stad zullen laten komen?

Die worden dan toch gewoon full force weggevaagd op de snelweg nog? Kan me niet indenken dat ze het zover als Moskou stad zullen laten komen?
Dat zou je denken maar dan zijn er wel 2 dingen voor nodig:

1 Er moet capiciteit zijn om dat te doen, ik heb geen flauw idee of Rusland binnen een dag een serieuze aanval kan doen op dat convoi.

2 Dan moeten de Russische militairen die aanvallen wel gaab uitvoeren. Ik weet niet hoeveel waarheid er is aan die verhalen dat een hoop militairen weigeren Wagner aan te vallen. Als je gevalletjes van muiterij en aansluiting bij Wagner gaat krijgen kan het nog wel eens heel spannend worden.

1. Lijkt mij wel.
2. Lijkt mij niet (dat men gaat weigeren Wagner aan te vallen)

GIF by moodman

Ik heb geen duidelijk beeld van de hoeveelheid troepen, het materieel en de kwaliteit van de eenheden rond Moskou. Tot op heden hebben veel eenheden een beetje op stand-by gestaan en ze maar door laten gaan. Het zou goed kunnen dat ze worden weggevaagd, maar ik durf daar echt niet duidelijk iets over te zeggen. Het gros van de troepen zijn natuurlijk actief rond of in UKR en Prigozjin heeft duidelijk een goede timing gepakt en pusht hard door. Ze zijn ook flink bewapend (zie T-90s in Rostov, Pantsir S-1 luchtafweergeschut).

Ik laat het maar op mij af komen en we zien vanzelf waar het schip strand.

Volgens de Russen zelf is Wagner 2 uur geleden al op 360km van Moskow de regio binnengegaan.

Dan hebben ze toch in iets van 12 uur ruim 150km opmars gemaakt? Moet dan wel echt vandaag of morgen een conflict gaat komen lijkt me.

Volgens de Russen zelf is Wagner 2 uur geleden al op 360km van Moskow de regio binnengegaan.

Dan hebben ze toch in iets van 12 uur ruim 150km opmars gemaakt? Moet dan wel echt vandaag of morgen een conflict gaat komen lijkt me.

Sowieso vandaag nog lijkt me. Momentum behouden.

Als ze het maar op genoeg plekken doen zal het best iets vertragend werken.
Ja 100%.

Toont wel het niveau van wanhoop aan, dit is geen kwestie van Rusland die gewoon even wacht tot Wagner op de goede plaats is en dan blazen ze in een korte klap alles van de weg.

Maar ze rijden toch wel gewoon door de blokkades, het lijkt wel of er geen soldaat meer te vinden is in rusland om Wagner tegen te houden tot ze bij moskou zijn.

Ik vraag me dus af of het dus inderdaad zo is dat veel soldaten solidair zijn met Wagner en ze niet tegen willen houden.

:roflol:

Al helemaal die elite oud criminelen zonder echte training, die kunnen er wel 200 aan.
Wagner is toch pas recent op grote schaal onder criminelen gaan werven voor kanonnenvoer?

Volgens mij zijn er binnen Wagner best eenheden met achtergrond, training en recente ervaring die een verschil kunnen maken.

Terug
Naar boven