MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Wat ik ook raar vind is dat Putin gelijk ‘s ochtends met een officiele speech en shit kwam over landverraad etc, terwijl er eigenlijk nog niet zo veel aan de hand was en eigenlijk alleen nog maar onduidelijkheid. Normaalgesproken is de Russische overheid juist erg terughoudend mbt reageren op allerlei schermutselingen, zie bijvoorbeeld die drone attacks op het Kremlin.

Dat doet dan toch weer vermoeden dat er op zijn minst al iets werd verwacht en dus voorbereid.

Oh ja en de afgelopen 2 dagen merkte ik hier in Moskou al extreem veel politie op de weg en speciale spots aan de snelweg waar auto’s helemaal werden uitgekamd. Vond het al raar.

Wat ik ook raar vind is dat Putin gelijk ‘s ochtends met een officiele speech en shit kwam over landverraad etc, terwijl er eigenlijk nog niet zo veel aan de hand was en eigenlijk alleen nog maar onduidelijkheid. Normaalgesproken is de Russische overheid juist erg terughoudend mbt reageren op allerlei schermutselingen, zie bijvoorbeeld die drone attacks op het Kremlin.

Dat doet dan toch weer vermoeden dat er op zijn minst al iets werd verwacht en dus voorbereid.

Oh ja en de afgelopen 2 dagen merkte ik hier in Moskou al extreem veel politie op de weg en speciale spots aan de snelweg waar auto’s helemaal werden uitgekamd. Vond het al raar.
Again, we weten niet wat er waar is en wat niet, maar de timeline van GeenStijl is vrij serieus: https://www.geenstijl.nl/5171187/zo-hey/.

Wagner zelf zou al spreken over een burgeroorlog en er zouden al gevechten hebben plaatsgevonden.

Jij woont in Moskou? Stay safe, ouwe. Ik hoop dat je er geen last van krijgt. Als ik jou was, zou ik water en eten opslaan. Just in case.

Laatst bewerkt:
Je snapt nu wel dat Thierry bij Forum en sommigen op dit forum zo verliefd lijken als het over Putin gaat.

Laatst bewerkt:
Dit is allemaal een show van Putin puur als excuus om straks uit Oekraine terug te kunnen trekken om heldhaftig zijn land te verdedigen tegen een coup.

Foto van Prigozhin zijn money… 4 miljard roebel.

Bijlagen

• CE410B26-E167-441D-9E0B-61673376292C.png
    CE410B26-E167-441D-9E0B-61673376292C.png
    740,7 KB · Weergaven: 56
Ja, maar wtf haalt die Prigozhin dan in zijn hoofd, mocht het echt zo zijn? Met (naar eigen zeggen) 25k man tegen een full force army? Dat is dan toch gewoon een zelfmoordactie pur sang? En dan heb je ook niks aan dat geld of whatever it is dat hem was beloofd.

Of ze hebben gekokt op het feit dat (een deel van) het leger mee zou gaan in deze actie tegen de overheid? Maar dat is naar mijn idee ook niet echt realistisch scenario en een insider als Prigozhin had dat toch beter in moeten schatten denk ik dan. Je zet nogal wat op het spel zo…

Veel vragen, weinig tot geen antwoorden.
Elite groepen (wat je ook van ze mag denken) kunnen soms legers aan die wel100 keer zo groot zijn. De Romeinen en Alexander de Grote zijn bekende voorbeelden.

Ze zouden al in Lipetsk zijn. Wagner zelf had aangekondigd dat veel reguliere legereenheden aldaar zich hadden aangesloten bij Wagner. Het wordt nog spannend, denk ik.

@Spambod heb je eigenlijk een plan klaarliggen om Rusland relatief snel te kunnen verlaten? Je hebt hier toch nog familie die je op kunnen vangen.

Terug
Naar boven