AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik moest terugdenken aan jouw post, toen ik onderstaande tweet las. Kan uiteraard niet verifiëren of dit verhaal klopt...

Ik hoorde laatst in een podcast ook dat zolang het geen oorlog is, de Russische wet het inzetten van dienstplichten in het buitenland verbiedt wat Oekraïne dus niet kansloos maakt omdat de Russen geen overmacht aan manschappen heeft.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Ik hoorde laatst in een podcast ook dat zolang het geen oorlog is, de Russische wet het inzetten van dienstplichten in het buiten verbiedt wat Oekraïne dus niet kansloos maakt omdat de Russen geen overmacht aan manschappen heeft.
Een kat in het nauw.... Dit betekent alleen maar dat Putin het nog niet nodig vind om meer manschappen in te zetten en dat altijd nog kan doen als de druk te hoog wordt.

Ik hoorde laatst in een podcast ook dat zolang het geen oorlog is, de Russische wet het inzetten van dienstplichten in het buiten verbiedt wat Oekraïne dus niet kansloos maakt omdat de Russen geen overmacht aan manschappen heeft.
Je bedoelt inzet buiten de landsgrenzen?

Een kat in het nauw.... Dit betekent alleen maar dat Putin het nog niet nodig vind om meer manschappen in te zetten en dat altijd nog kan doen als de druk te hoog wordt.
Klopt, maar zolang er geen oorlog is en een land voor hulp aanklopt bij bijvoorbeeld de NAVO zullen er waarschijnlijk ook wel andere regels gelden.

Andersom zou je kunnen zeggen dat ze het nog steeds niet nodig hebben gehad en het ze prima afgaat binnen de kaders van de verwachtingen met de huidige mobilisatie. En wat mij betreft zegt dit ook echt 0,0 over de kansen van de Oeks. Het is sowieso een zwaktebod om je kans van slagen af te laten hangen van een tegenstander en niet vanuit je eigen kracht te kunnen spreken.

Andersom zou je kunnen zeggen dat ze het nog steeds niet nodig hebben gehad en het ze prima afgaat binnen de kaders van de verwachtingen met de huidige mobilisatie.
Initieel zou het toch een 'Blitzkrieg' worden? Een speciale militaire operatie die in maximaal een dag of 10 zou zijn afgerond?

Andersom zou je kunnen zeggen dat ze het nog steeds niet nodig hebben gehad en het ze prima afgaat binnen de kaders van de verwachtingen met de huidige mobilisatie. En wat mij betreft zegt dit ook echt 0,0 over de kansen van de Oeks. Het is sowieso een zwaktebod om je kans van slagen af te laten hangen van een tegenstander en niet vanuit je eigen kracht te kunnen spreken.
Deels gelijk, maar waarschijnlijk zal Rusland dus moeten opschalen of de boel laten escaleren tot een oorlog willen ze echt kunnen winnen.

Initieel zou het toch een 'Blitzkrieg' worden? Een speciale militaire operatie die in maximaal een dag of 10 zou zijn afgerond?

Heeft Putin dit zelf ook gezegd? Of is het vooral het westen geweest die dit continue hebben geroepen, om zijn gezag proberen te ondermijnen?

Deels gelijk, maar waarschijnlijk zal Rusland dus moeten opschalen of de boel laten escaleren tot een oorlog willen ze echt kunnen winnen.

Ik denk dat ze zeker nog wel op zullen schalen, de troepen die reeds klaar staan in Belarus en langs de grenzen zijn overigens niet mals. Dat zijn nog behoorlijke aantallen die ze zodra dat nodig is kunnen aanspreken. Mijn eigen inschatting is dat ze zich klaarmaken voor een grootschalig offensief ergens in de komende weken. Daarbij denk ik dat het omsingelen van Kiev tot de opties behoord. Bezetten lijkt me niet heel waarschijnlijk, aangezien het een miljoenenstad is en het overgrote deel pro Oekraïne is, zal dat een te lastige kluif zijn om te moeten willen.

Heeft Putin dit zelf ook gezegd? Of is het vooral het westen geweest die dit continue hebben geroepen, om zijn gezag proberen te ondermijnen?

Ik denk dat ze zeker nog wel op zullen schalen, de troepen die reeds klaar staan in Belarus en langs de grenzen zijn overigens niet mals. Dat zijn nog behoorlijke aantallen die ze zodra dat nodig is kunnen aanspreken. Mijn eigen inschatting is dat ze zich klaarmaken voor een grootschalig offensief ergens in de komende weken. Daarbij denk ik dat het omsingelen van Kiev tot de opties behoord. Bezetten lijkt me niet heel waarschijnlijk, aangezien het een miljoenenstad is en het overgrote deel pro Oekraïne is, zal dat een te lastige kluif zijn om te moeten willen.

Ik zou Kiev compleet omsingelen en daarmee pas stoppen als Zelensky zich overgeeft.

Dit zie ik overigens nog wel gebeuren, zijn westerse bazen laten hem 10000% zeker vallen als de situatie uitzichtloos wordt.

Voor de rest denk ik dat de SMO meer dan geslaagd is als Odessa is ingenomen en Oekraine helemaal geen toegang meer heeft tot de zwarte zee en wanneer Zelensky dus of is vermoord of is gevlucht. En Kharkov zullen ze waarschijnlijk ook wel innemen als een soort bufferzone. Is van oudsher natuurlijk ook een Russische stad.

• Like
Ja, goed plan man, even miljoenenstad Kiev omsingelen! In je natte droom? Is this even realistisch?

Wie heeft het over even?

Je mag 'even' ook weglaten. De eerste poging, vorig jaar, liep uit op een fiasco. Wat doet jouw denken dat het nu wel een realistische optie is?

Ze hebben ervan geleerd en inmiddels genoeg tijd gehad om zoiets beter voor te bereiden met substantieel meer manschappen en wapentuig.

Ik zeg ook nergens dat het gaat gebeuren, ik denk alleen dat het serieus tot de opties behoort, maar wie ben ik ;)

Als ik me zelf meer had toegelegd op schaken, was ik waarschijnlijk toch theoretische natuurkunde gaan studeren.
En als je dan ook nog 100 jaar eerder was geboren, was je Einstein voorgeweest met het poneren van de relativiteitstheorie. Chapeau! :bow:
'As is verbrande turf' zeggen ze hier in Groningen.

Het is sowieso een zwaktebod om je kans van slagen af te laten hangen van een tegenstander en niet vanuit je eigen kracht te kunnen spreken.
Opzich wel maar als je de verdedigende partij bent en je aanvaller 25triljardmiljoen keer zo groot is...

• Like
Vertel nog eens even dat Baudet geen poppetje van Poetin is?
Het wordt niet beter in de rest van het draadje.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.360
Je moet wel echt een complete r*tard zijn als je denkt dat onze Thierry een poppetje van Putin is.

Je zou denken dat men wel geleerd heeft van Trump's Russian collusion hoax.

• Like
Terug
Naar boven