XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Hoeveel zou Zelenski inmiddels op ofshore accounts hebben staan :lol:
Vast niet zoveel als Putin.
De Russen laten de lijken van hun eigen soldaten liggen, want dan hoeft Rusland de achtergebleven familie niet te compenseren. Das dubbel triest omdat alleen arme bevolkingsgroepen soldaten leveren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.723
Er sijpelen wat beelden binnen van het tegenoffensief in Robotyne gisteren.

De enige oplossing is nog meer tanks en materiaal sturen.
1673251464523.jpg

Apart om te zien als er 1 geraakt wordt de rest van de voortuigen stil blijft staan. Zou toch zeggen dat ze allemaal moeten verspreiden.
Zat laats ook een stukje te kijken dat de russen de abrams en al het andere spul sneller opblazen dan dat het westen ze aangeleverd krijgen.

Apart om te zien als er 1 geraakt wordt de rest van de voortuigen stil blijft staan. Zou toch zeggen dat ze allemaal moeten verspreiden.
Zat laats ook een stukje te kijken dat de russen de abrams en al het andere spul sneller opblazen dan dat het westen ze aangeleverd krijgen.
Mijnenveld.

Naast 2 Kornet ATGM hits zie je op 1:18 ook nog een Lancet in actie.

Op Reddit commente iemand dat het best wel eens deze plaats zou zijn. De loopgraven en boomlijn komen in iedergeval overeen.
47.44357810497724, 35.87753241726979

Misschien snap ik het niet helemaal maar met alle moderne technologie en shit is deze manier van oorlog voeren toch gewoon kansloos? Ze komen aanrijden in een colonne alsof het een carnavalsoptocht betreft en worden vervolgens 1 voor 1 opgeblazen.

Mij lijkt het dat je zo veel mogelijk moet verspreiden over de gehele breedte van het front en tegelijkertijd moet aanvallen met tanks en vliegtuigen en helicopters en met infanterie. Dit is gewoon kansloos.

U heeft wellicht gemerkt dat ik het niet zo heb op Poetin-pijpers in de politiek en onze KGB-pygmee Thierry in het bijzonder, maar deze is wel te leuk om u te onthouden.

Projectie door Poetin pleaser

Misschien snap ik het niet helemaal maar met alle moderne technologie en shit is deze manier van oorlog voeren toch gewoon kansloos? Ze komen aanrijden in een colonne alsof het een carnavalsoptocht betreft en worden vervolgens 1 voor 1 opgeblazen.

Mij lijkt het dat je zo veel mogelijk moet verspreiden over de gehele breedte van het front en tegelijkertijd moet aanvallen met tanks en vliegtuigen en helicopters en met infanterie. Dit is gewoon kansloos.
Juist niet verspreiden, maar concentreren: https://en.m.wikipedia.org/wiki/For...he practice,favour of the concentrated forces.

Overigens begreep ik dat er bij de aanval ca. 100 voertuigen zijn ingezet. Dit is wss slechts één van de kolonnes. Ik vermoed dat dat ook te maken heeft met de mijnen.

Dat gezegd hebbende: voor zover ik weet, zijn ze nog steeds niet door de eerste linie heen. En dan moeten ze nog door de tweede zien te breken.

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.736
Ach ja, vanaf Q1-Q2 2024 is het sowieso over voor Oekraïne.

Voor hoever het dat nu al niet is.

Oorlog gefinancierd door het westen. Als Oekraïne geen hulp had gekregen had Rusland een klein stukje land erbij. Was de “oorlog” allang afgelopen. Maar Oekraïne moet kosten wat kost geholpen worden.

• Like

En Amerika blijft maar onrust stoken. Ben benieuwd hoeveel de wapen industrie hier wel niet aan verdiend. Lijkt haast wel een verdienmodel.

• Like

En Amerika blijft maar onrust stoken. Ben benieuwd hoeveel de wapen industrie hier wel niet aan verdiend. Lijkt haast wel een verdienmodel.
Heb dit al vanaf het begin gezecht van deze ellende. Voor Amerika is Oekraine een generale repetitie. Hoe houdt het nieuw wapentuig zich in een daadwerkelijke oorlog ipv in een test omgeving. En hoe kunnen ze het logistieke geburen verbeteren naar/in een oorlogs gebied.

• Like

Klopt.
Alles om de invloed van Rusland minder belangrijk te maken.
In Rusland ligt bv de auto industrie op z'n kont, daar vaart China wel bij.
Rusland krijgt de graandeal met Afrika niet meer voor elkaar, zonder vredesbesprekingen. En de economie van Rusland begint er ook behoorlijk onder te leiden. De wapenindustrie levert Rusland niets op. Sterker nog ze moeten ook nog betalen voor wapens uit buitenland. De roebel is inmiddels 30% minder waard, en vallende.

Daarnaast zijn er verschillende initiatieven opgetuigd om de volgende mobilisatie golf te organiseren.

In de tussentijd lijkt Oekraïne op het punt te staan, door en achter de eerste loopgraven en verdedigingslinies te komen.

Terug
Naar boven