MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Zonder de hulp van usa/navo zou Oekraïne dan nog in verzet zijn?
Dat denk ik wel maar dan zag het er waarschijnlijk minder goed voor ze uit of wellicht zouden ze dan al aan het onderhandelen geslagen zijn. Ik denk dat als Oekraine geen steun meer krijgt dat ze het op de lange termijn zullen afleggen. Maar zo niet dan verwacht ik niet dat Rusland gaat winnen. Kanttekening daarbij; als Rusland wel zou winnen dan is dat denk ik omdat ze meer mensen kunnnen optrommelen. Het is niet voor niks dat Oekraine al sinds het begin de oorlog probeert de attrition game te winnen. Maar het zou mij niks verbazen dat Zelensky bereid is te onderhandelen zodra hij de Krim terug heeft.

Laatst bewerkt:
IMG_7173.jpeg

Maar ze helpen niet. 😉

Nou Ik ga op bed.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.173
denk dat als Oekraine geen steun meer krijgt dat ze het op de lange termijn zullen afleggen. Maar zo niet dan verwacht ik niet dat Rusland gaat winnen.
Korte termijn.

Rusland gaat niet winnen? Ze hebben een flink stuk terrein verovert. Ze staan 'voor'. Oekraïnse tegenoffensieven bijten zich al weken lang stuk op de Russische verdediging.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja maar Biden en US Congress is nogmaals niet hetzelfde als 'NAVO'.

Als Biden (Military Industrial Complex) zegt artikel 5 gaan we opvoeren, moet je eens kijken hoeveel NAVO landen ineens klaar staan om mee te doen. De Baltische staten, Polen, United Kingdom & Australie om er een paar te noemen. NAVO én de chief in commander van de USA niet in 1 ademzucht noemen is als een appelgebak zonder dikke toef slagroom. Dat die beste man zo seniel en labiel is als het maar kan zijn, doet daar niets aan af. En ook het feit dat dit inmiddels wel een breekpunt lijkt te worden van de NAVO ansich, in de vorm zoals we die altijd hebben gekend.

Kennen we die weapons of mass destruction nog, eerst was het die haatbaard ergens in een grot in de onherbergzame bergen van Afghanistan. 48h later was het ineens Saddam die eraan moest geloven. Hoeveel NAVO landen hebben meegedaan aan die "speciale militaire operaties"?

Shortly before the Iraq War began, the US government announced that 49 countries were joined in a "coalition of the willing" in favor of forcibly removing Saddam Hussein from power in Iraq, with some number of other countries expressing their support in private. Of the 49 countries, the following countries had an active or participant role, by providing either significant troops or political support: Australia, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Hungary, Italy, Japan, Latvia, Lithuania, Netherlands, Philippines, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Spain, Ukraine, United Kingdom and (United States).

Four of these countries supplied combat forces directly participating in the invasion of Iraq:
the United States, United Kingdom, Australia, and Poland. Other countries have provided logistical and intelligence support, chemical and biological response teams, overflight rights, humanitarian and reconstruction aid, and political support.

In the Netherlands the first Balkenende cabinet supported the USA. After that government fell in October 2002, there were new elections in January, which were won by the Second Balkenende cabinet who chose to continue their predecessors' policy. Dutch soldiers were sent to Iraq, and remained until March 2005. Two Dutch soldiers died in Iraq.

All it takes is a small and quick false flag operation. En het land waar jij tegenwoordig resideert, staat helemaal vooraan te trappelen om die uit te voeren.

En waaruit blijkt dat volgens jou?
Doe niet zo Stekkerig! Jouw hoef ik toch niets meer uit te leggen? Als er iemand 'balls deep' in deze materie zit, ben jij het wel. De initiele planning van de SMO was volgens mij dat Kiev binnen twee weken zou zijn ingenomen en dat dan alles klaar was.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Doe niet zo Stekkerig! Jouw hoef ik toch niets meer uit te leggen? Als er iemand 'balls deep' in deze materie zit, ben jij het wel. De initiele planning van de SMO was volgens mij dat Kiev binnen twee weken zou zijn ingenomen en dat dan alles klaar was.

Kijk hier gaat het fout.

Niemand weet wat initieel het plan / doel was.

Er zijn verschillende theorieën. De meest aannemelijke was zsm rond Kiev komen te staan om vervolgens te gaan onderhandelen. Dit plan lukte ook, tot dat Boris Johnson bij Zelensky op de stoep stond met een hoop loze beloftes en de deal niet doorging. Toen heeft men moeten schakelen naar plan B, een lange uitputtingsoorlog met zoveel mogelijk UA casualties en dat lijkt ook aardig te lukken.

Terug
Naar boven