Wie is hij? Is er iemand die zegt dat Oekraïne geen hulp krijgt, die ik niet kan zien?..Ja ik snap ook niet hoe hij zoiets denkt. Het je niet zo dat ze enkel wat slaapzakken leveren aan Oekraïne
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie is hij? Is er iemand die zegt dat Oekraïne geen hulp krijgt, die ik niet kan zien?..Ja ik snap ook niet hoe hij zoiets denkt. Het je niet zo dat ze enkel wat slaapzakken leveren aan Oekraïne
Als Biden (Military Industrial Complex) zegt artikel 5 gaan we opvoeren, moet je eens kijken hoeveel NAVO landen ineens klaar staan om mee te doen. De Baltische staten, Polen, United Kingdom & Australie om er een paar te noemen. NAVO én de chief in commander van de USA niet in 1 ademzucht noemen is als een appelgebak zonder dikke toef slagroom. Dat die beste man zo seniel en labiel is als het maar kan zijn, doet daar niets aan af. En ook het feit dat dit inmiddels wel een breekpunt lijkt te worden van de NAVO ansich, in de vorm zoals we die altijd hebben gekend.
Kennen we die weapons of mass destruction nog, eerst was het die haatbaard ergens in een grot in de onherbergzame bergen van Afghanistan. 48h later was het ineens Saddam die eraan moest geloven. Hoeveel NAVO landen hebben meegedaan aan die "speciale militaire operaties"?
Shortly before the Iraq War began, the US government announced that 49 countries were joined in a "coalition of the willing" in favor of forcibly removing Saddam Hussein from power in Iraq, with some number of other countries expressing their support in private. Of the 49 countries, the following countries had an active or participant role, by providing either significant troops or political support: Australia, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Hungary, Italy, Japan, Latvia, Lithuania, Netherlands, Philippines, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Spain, Ukraine, United Kingdom and (United States).
Four of these countries supplied combat forces directly participating in the invasion of Iraq: the United States, United Kingdom, Australia, and Poland. Other countries have provided logistical and intelligence support, chemical and biological response teams, overflight rights, humanitarian and reconstruction aid, and political support.
In the Netherlands the first Balkenende cabinet supported the USA. After that government fell in October 2002, there were new elections in January, which were won by the Second Balkenende cabinet who chose to continue their predecessors' policy. Dutch soldiers were sent to Iraq, and remained until March 2005. Two Dutch soldiers died in Iraq.
All it takes is a small and quick false flag operation. En het land waar jij tegenwoordig resideert, staat helemaal vooraan te trappelen om die uit te voeren.
Kudos voor de poging maat maar t gaat haar niet om de informatie. Heeft geen flauw idee met betrekking tot 't hele onderwerp maar wil gewoon d'r gelijk hebben dat NAVO niet hetzelfde is als USA.Als Biden (Military Industrial Complex) zegt artikel 5 gaan we opvoeren, moet je eens kijken hoeveel NAVO landen ineens klaar staan om mee te doen. De Baltische staten, Polen, United Kingdom & Australie om er een paar te noemen. NAVO én de chief in commander van de USA niet in 1 ademzucht noemen is als een appelgebak zonder dikke toef slagroom. Dat die beste man zo seniel en labiel is als het maar kan zijn, doet daar niets aan af. En ook het feit dat dit inmiddels wel een breekpunt lijkt te worden van de NAVO ansich, in de vorm zoals we die altijd hebben gekend.
Kennen we die weapons of mass destruction nog, eerst was het die haatbaard ergens in een grot in de onherbergzame bergen van Afghanistan. 48h later was het ineens Saddam die eraan moest geloven. Hoeveel NAVO landen hebben meegedaan aan die "speciale militaire operaties"?
Shortly before the Iraq War began, the US government announced that 49 countries were joined in a "coalition of the willing" in favor of forcibly removing Saddam Hussein from power in Iraq, with some number of other countries expressing their support in private. Of the 49 countries, the following countries had an active or participant role, by providing either significant troops or political support: Australia, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Hungary, Italy, Japan, Latvia, Lithuania, Netherlands, Philippines, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Spain, Ukraine, United Kingdom and (United States).
Four of these countries supplied combat forces directly participating in the invasion of Iraq: the United States, United Kingdom, Australia, and Poland. Other countries have provided logistical and intelligence support, chemical and biological response teams, overflight rights, humanitarian and reconstruction aid, and political support.
In the Netherlands the first Balkenende cabinet supported the USA. After that government fell in October 2002, there were new elections in January, which were won by the Second Balkenende cabinet who chose to continue their predecessors' policy. Dutch soldiers were sent to Iraq, and remained until March 2005. Two Dutch soldiers died in Iraq.
All it takes is a small and quick false flag operation. En het land waar jij tegenwoordig resideert, staat helemaal vooraan te trappelen om die uit te voeren.
KWie is hij? Is er iemand die zegt dat Oekraïne geen hulp krijgt, die ik niet kan zien?..
Kudos voor de poging maat maar t gaat haar niet om de informatie. Heeft geen flauw idee met betrekking tot 't hele onderwerp maar wil gewoon d'r gelijk hebben dat NAVO niet hetzelfde is als USA.

Ja ik snap ook niet hoe hij zoiets denkt. Het je niet zo dat ze enkel wat slaapzakken leveren aan Oekraïne
Ik denk echt dat je je daar in vergist. Ik snap ook niet goed op basis waarvan jij denkt dat Rusland nog significante vooruitgang kan of zal boeken. Oekraine verovert juist gestaag stukjes terug. Dat is zeker niet makkelijk vanwege de ingegraven Russen en hun artillerie daar weer achter. Maar je ziet dat Oekraine constant bezig is zwaktes te in de verdediging te vinden. En je ziet dat ze dat ook her en der lukt vooral bij het Zaporizhzhia front in de buurt van de Krim waar ze dus al de Dnjepr over zijn. Hierdoor staan hun himars weer een stukje dichter bij de Russische artillerie en aanvoerlijnen. Ik begreep dat de Krim zelf verder niet echt wordt verdedigd met ingegraven linies en dergelijke. Dus al het ze lukt om in Zaporizhzhia uit te uitbreiden dan valt de Krim uiteindelijk. Want verdediging van de Krim zelf is voornamelijk ahankelijk van de artillerie waar Oekraine nog niet volledig bij kan en de ingegraven Russen in Zaporizhzhia. Maar 1 van de redenen dat het gestaag gaat is omdat Oekraine eigenlijk niet over wapens beschikt waarmee de opmars nog wat meer vergemakkelijkt kan worden. Het is niet voor niets dat ze graag F16s willen en Himars varianten die een groter bereik hebben. Dan kunnen ze makkelijker de achtergelegen russische artillerie raken, iets wat nu al wat meer gebeurt omdat ze juist op sommige plekken vooruitgang geboekt hebben. Maar nog belangrijker voor ze is om de paar Russische aanvoerlijnen richting de veroverde gebieden kapot te maken. Dat is iets waar ze al de hele oorlog mee bezig zijn om voor elkaar te krijgen. Die raken lukt steeds vaker maar volledig uitschakelen is voor zover ik weet nog niet ergens gelukt. Schijnt ook moeilijker te zijn dan je denkt om bijvoorbeeld een brug dusdanig kapot te schieten dat ie volledig onbruikbaar is.Korte termijn.
Rusland gaat niet winnen? Ze hebben een flink stuk terrein verovert. Ze staan 'voor'. Oekraïnse tegenoffensieven bijten zich al weken lang stuk op de Russische verdediging.
Kudos voor de poging maat maar t gaat haar niet om de informatie. Heeft geen flauw idee met betrekking tot 't hele onderwerp maar wil gewoon d'r gelijk hebben dat NAVO niet hetzelfde is als USA.

Wie is hij? Is er iemand die zegt dat Oekraïne geen hulp krijgt, die ik niet kan zien?..

Dus qua wapentuig en reparability (wat gewoon in het westen gebeurt
Wat gebeurt er dan met Sebastopol als Oekraïne de Krim weer te heroveren?Maar zoals ik eerder zei het zal me dus niks verbazen dat Oekraine genoegen neemt met de Krim en dan wel wil onderhandelen. Maar dan is de vraag of Rusland dat wil. Ik denk het eigenlijk niet dus deze oorlog gaat nog wel ff duren ben ik bang.
Een nachtmerrie weet ik niet, het is wel gedoe natuurlijk, maar er zijn vele wegen die naar Polen leiden. Voor Oekraine is het wel essentieel. Waar Rusland er geen probleem mee heeft om minderheden als kanonnenvoer naar het front te sturen is het voor Oekraine juist belangrijk hun soldaten zoveel mogelijk te beschermen/ niet kwijt te raken omdat ze inderdaad nou eenmaal een kleiner reservoir aan manschappen hebben dan Rusland. Daarom zijn ze blij met elk armored vehicle die ze kunnen krijgen en loont het ook om die te fixen. Ik weet wel dat het gebrek aan aanvoerlijnen voor de Russen wel een nachtmerrie zal zijn. Als die vallen dan is dat zeer problematisch.Dat is logistiek gezien toch juist een grote nachtmerrie lijkt me?
Was er niet eens een wijs man die ooit zei dat de helft (of zelfs meer dan de helft) van het voeren van een succesvolle exercitie zijn herkomst vind in de logistiek van het geheel?
Volgens mij hebben ze in Rusland én genoeg mensen, én genoeg grondstoffen, én is het land inmiddels ingericht op de productie van oorlogsmaterieel, munitie en wat dies meer zij; de zogeheten war footing, waar USA hier nog steeds alleen maar over praat.
Wat je over de Krim schrijft vind ik verder erg interessant. Ben benieuwd of de Oeks dat echt lukt om te heroveren, volgens mij is dat wel een van de vinkjes bij putin, op het lijstje waarvan de koptitel “Over mijn Lijk” prijkt.
In be4 @RonnReeves die schrijft prima dan doen we het over zijn lijk.
Ik ga ook weer stoppen en nog even van mijn laatste weekje vakantie genieten.Ik weet niet alles hoor. Het lijkt mss of ik me er volledig in verdiept hebt maar dat valt ook wel weer mee. Ik lees gewoon veel en daar blijft wat van hangen of niet. Zoals ik hierboven zei wil het eigenlijk weer loslaten en van mijn vakantie genieten. Ik ben vorige week ook weer begonnen met sporten na vele jaren niks doen dus ik ga me daar ff op voorbereidenWat gebeurt er dan met Sebastopol als Oekraïne de Krim weer te heroveren?
Nee, zelfs putin weet niet wat het plan is. Geen plan, geen succes.Kijk hier gaat het fout.
Niemand weet wat initieel het plan / doel was.
Er zijn verschillende theorieën. De meest aannemelijke was zsm rond Kiev komen te staan om vervolgens te gaan onderhandelen. Dit plan lukte ook, tot dat Boris Johnson bij Zelensky op de stoep stond met een hoop loze beloftes en de deal niet doorging. Toen heeft men moeten schakelen naar plan B, een lange uitputtingsoorlog met zoveel mogelijk UA casualties en dat lijkt ook aardig te lukken.
Dan hoort het bij de Krim.Wat gebeurt er dan met Sebastopol als Oekraïne de Krim weer te heroveren?
Nee, zelfs putin weet niet wat het plan is. Geen plan, geen succes.
Theorie a, was wishfull thinking.
Plan b (?) ook de uitputtingsslag gaat Rusland niet winnen, personeel is absoluut niet gemotiveerd. De kans dat ze vluchten en zich overgeven of hun eigen officieren omkopen of als zelfs dat niet lukt, ze ter plekke doodschieten, komt eerst.
En wat kan Rusland straks nog, als er Oekraïners achter de ingegraven verdedigingswerken komen ? En daar kun je op wachten, nog twee weken maximaal.
Is dat niet waar 90% van 't topic over gaat? Een deel plast bijna in z'n broek van geluk bij 't idee dat Poetin z'n zin krijgt en fantaseert daar hardop over, 't andere deel zit met een semi stijve een profetie te typen over hoe UA "wint", voor zover je überhaupt nog kunt spreken van winnaars in al deze onzin.Deze bewaar ik even, altijd leuk als mensen glazen bollen raadplegen.
Is dat niet waar 90% van 't topic over gaat? Een deel plast bijna in z'n broek van geluk bij 't idee dat Poetin z'n zin krijgt en fantaseert daar hardop over, 't andere deel zit met een semi stijve een profetie te typen over hoe UA "wint", voor zover je überhaupt nog kunt spreken van winnaars in al deze onzin.
maar zulke boude uitspraken qua tijd komen niet vaak voorbij, desondanks. Daarom vind ik deze het bewaren waard!