MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Het is toch wel opmerkelijk imo hoe lang en goed de Oekraïne het vooralsnog volhoudt tegen Rusland

2f89b1bb2e_FMpKCMpWUAEPe2Q.png

Oekraïne 1 van ons? Man man man. Waar is die domme ondemocratisch verkozen snol mee bezig..

Wtf :hahaha: jullie maken die Russische beer zo fucking boos jongeee

• Topic Starter Topic Starter
Veel plezier in de evt fall out rondlopen. Zou je plannen nog eens overwegen🤣.
Ik kruip het rioolsysteem in wss
Fall-out valt opzich mee bij een airburst. Blijft ook niet al te lang in de lucht hangen. Maar de eerste dagen/week zou ik nit op groundzero van een airburst rondt gaan lopen.

Het is toch wel opmerkelijk imo hoe lang en goed de Oekraïne het vooralsnog volhoudt tegen Rusland
Ik vraag mij af op hoeveel capaciteit de Russen hun materiaal hebben ingezet. En in hoeverre wat we lezen allemaal echt is. Bij een volledige oorlog zou Oekraïne in een paar dagen whoopie krijgen.

Fog of war is a b*ch.

Ben benieuwd wat er uit het "overleg" gaat komen. Je moet best ballen hebben om daar naartoe te gaan, in een land dat op het punt staat om met de vijand mee te doen, nadat ze hun grond verleende om vanuit het noorden de aanval in te kunnen zetten.

Wtf :hahaha:jullie maken die Russische beer zo fucking boos jongeee
Ik heb het idee dat wij als bevolking hier net zo min op zitten te wachten als de Russen.
Ik persoonlijk zit in ieder geval niet wachten op een snelle spoedprocedure om Oekraine bij "ons" te laten horen... Zal vast niet ervoor zorgen dat Putin meteen zegt: eey, sorry mensen, was niet de bedoeling, nu ze bij jullie horen gaan we snel weg, zand erover mkay?

Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat wij als bevolking hier net zo min op zitten te wachten als de Russen.
Ik persoonlijk zit in ieder geval niet wachten op een snelle spoedprocedure om Oekraine bij "ons" te laten horen... Zal vast niet ervoor zogen dat Putin meteen zegt: eey, sorry mensen, was niet de bedoeling, nu ze bij jullie horen gaan we snel weg, zand erover mkay?

Zijn hele inval was juist om zulks te voorkomen, in elk geval inzake de NAVO dan. Uiteindelijk gaat de EU inmiddels de oorlog voor Oekraïne financieren en bevoorraden. Laatste stapje is actief meedoen in een "vredesmissie".

Ik vraag mij af op hoeveel capaciteit de Russen hun materiaal hebben ingezet. En in hoeverre wat we lezen allemaal echt is. Bij een volledige oorlog zou Oekraïne in een paar dagen whoopie krijgen.

Fog of war is a b*ch.

Dit inderdaad. Als je het Russische nieuws mag geloven is elke grote Oekrainse stad omsingeld en geblokkeerd van alle kanten en wacht het Russische leger rustig af om geen onnodige burgerslachtoffers te maken. En als je dan de Westerse media leest, lol… de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ofja, toch een stukje dichter aan de Russische kant denk ik persoonlijk :rolleyes:

Overigens begrijp ik dat Oekraine zich voor het overgrote deel aan het verdedigen is met Europese wapens en geld… dus in hoeverre “Oekraine” stand houdt is ook nog maar de vraag.

Hopelijk is het binnen een paar dagen gewoon allemaal voorbij, hebben ze Kiev veroverd en kunnen ze Oekraine gewoon verdelen in Oost en West ofzo. In het Westerse deel kunnen ze gay parades houden en moskeeën bouwen, in het Oosterse deel kan de Slavische cultuur gewoon voort blijven bestaan. Probleem opgelost.

Dit inderdaad. Als je het Russische nieuws mag geloven is elke grote Oekrainse stad omsingeld en geblokkeerd van alle kanten en wacht het Russische leger rustig af om geen onnodige burgerslachtoffers te maken. En als je dan de Westerse media leest, lol… de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ofja, toch een stukje dichter aan de Russische kant denk ik persoonlijk :rolleyes:

Overigens begrijp ik dat Oekraine zich voor het overgrote deel aan het verdedigen is met Europese wapens en geld… dus in hoeverre “Oekraine” stand houdt is ook nog maar de vraag.

Hopelijk is het binnen een paar dagen gewoon allemaal voorbij, hebben ze Kiev veroverd en kunnen ze Oekraine gewoon verdelen in Oost en West ofzo. In het Westerse deel kunnen ze gay parades houden en moskeeën bouwen, in het Oosterse deel kan de Slavische cultuur gewoon voort blijven bestaan. Probleem opgelost.

Dat werkte ook zo goed in Duitsland ja :emo:

Dat werkte ook zo goed in Duitsland ja :emo:

Situatie is denk ik niet helemaal te vergelijken, maar een andere oplossing zie ik ook niet zo snel. Putin gaat Oekraine, of het Oosterse deel toch zeker, never nooit meer afstaan na deze hele operatie. Maar je zit wel met een Westers deel van het land dat best wel vervreemd is van de Russische cultuur de afgelopen 10 jaar onder neonazistisch bewind. Die mensen daar praten niet eens meer Russisch, maar Pools of Hongaars of een of ander guur aanverwant dialect. Dat zie ik persoonlijk wel als iets problematisch.

Was wel een mooi moment om begin vorige week in H&K, Northrop Grumman en Lockheed Martin te investeren.
Zullen de Nederlandse banken wel weer mooi flink van geprofiteerd hebben :roflol:

Wie daarin investeert heeft bloed aan zijn handen.
Voor zover ik weet hebben Nederlandse banken een rijk verleden met het investeren in wapenbedrijven. Vooral als er conflicten aan het onstaan zijn.
Mijn vriendin draagt dat in ieder geval altijd aan als de rede dat ze weg is gegaan bij ING, kan zijn dat deze praktijken al opgehouden zijn, maar ze hebben het vaak zat gedaan.

Nou, ik denk dat de Russische propaganda intensiever is dan je denkt. Er zijn nog nauwelijks mediaclaims (en dan doel ik met name op filmpjes waarin wordt beweerd dat x heeft plaatsgevonden op y) bevestigd door onafhankelijke partijen, buiten de gebieden waarvan de Nederlandse media beweert dat ze idd bezet zijn door de Russen. Er is nog beslist geen sprake van een omsingeling van alle grote steden. Sowieso Kiev en alle steden in het Westen zijn nog vrij.

• Topic Starter Topic Starter
Voor zover ik weet hebben Nederlandse banken een rijk verleden met het investeren in wapenbedrijven. Vooral als er conflicten aan het onstaan zijn.
Mijn vriendin draagt dat in ieder geval altijd aan als de rede dat ze weg is gegaan bij ING, kan zijn dat deze praktijken al opgehouden zijn, maar ze hebben het vaak zat gedaan.

Banken hebben sowieso bloed aan hun vingers.

Terug
Naar boven