Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
Nou, ik denk dat de Russische propaganda intensiever is dan je denkt. Er zijn nog nauwelijks mediaclaims (en dan doel ik met name op filmpjes waarin wordt beweerd dat x heeft plaatsgevonden op y) bevestigd door onafhankelijke partijen, buiten de gebieden waarvan de Nederlandse media beweert dat ze idd bezet zijn door de Russen. Er is nog beslist geen sprake van een omsingeling van alle grote steden. Sowieso Kiev en alle steden in het Westen zijn nog vrij.
Wij krijgen vrijwel alleen pro-Oekraïnse filmpjes te zien op tv en velen daarvan zijn inmiddels al debunked. Zie bijv. wat er gebeurde op Slangeneiland.

De propagandamachine draait op volle toeren aan beide kanten.

Tot zover 'defensieve' wapens

The European Union’s High Representative for Foreign Affairs Josep Borrell has revealed that a 450 million Euro package of “lethal aid” for Ukraine will include fighter jets, with all weapons delivered through Poland. Borrell also said that around half of the Russian Central Bank’s reserves would be frozen.

Tot zover 'defensieve' wapens

The European Union’s High Representative for Foreign Affairs Josep Borrell has revealed that a 450 million Euro package of “lethal aid” for Ukraine will include fighter jets, with all weapons delivered through Poland. Borrell also said that around half of the Russian Central Bank’s reserves would be frozen.

Via Polen. Nou ik weet wel welk Europees NAVO land straks als eerste aan de beurt is...

Ben ik blij dat ik een prepper ben👍
Als de pl**ris uitbreekt. Kan ik en mn gezin een maand vooruit met water en voedselvoorraad, en heb een complete survival kits liggen✌
Jodiumpillen in voorraad

Call me a lunatic , but a prepared lunatic💪
Een maand…

Das niet veel, maat.

We kunnen ook het gros van de kinderverkrachters van de gevangenissen naar daar sturen, als ze overleven word hun straf opgeheven.

Bespaard ons gelijk belastinggeld en maken ze zich wat nuttig.

Wij krijgen vrijwel alleen pro-Oekraïnse filmpjes te zien op tv en velen daarvan zijn inmiddels al debunked. Zie bijv. wat er gebeurde op Slangeneiland.

De propagandamachine draait op volle toeren aan beide kanten.
Ik had het niet over traditionele media, maar over dit soort organisaties: https://maphub.net/Cen4infoRes/russian-ukraine-monitor

Zij verifieren de claims van random filmpjes en plaatsen dit vervolgens op de kaart, mits geverifieerd. Uit die kaart blijkt dat er eigenlijk alleen rond Kharkiv en ten noorden van Kiev gevochten wordt. En vanuit het zuiden kun je Kiev gewoon nog inrijden, volgens Google Maps. Dan is er dus absoluut geen sprake van een omsingeling.

Ook niet gek natuurlijk, aangezien vrije media in Rusland niet/nauwelijks bestaat.

De enige echte politicus die zich steeds uitspreekt hierover wordt inmiddels weggezet als landverrader. Kheb het dan natuurlijk over Thierry Baudet.

En een ongekozen corrupte politicus die in haar eentje roept dat Oekraïne bij de EU kan wordt neergezet als heldin, Ursula von der Leyen.

Je zou haast denken dat die oorlog er willens en wetens moet komen.

Een schrale troost. Als de bommen beginnen in te slaan en je leven voor je neus voorbij schiet als er een enorme flits boven je hoofd ontstaat die alles in je omgeving vervolgens verdampt, bedenk dan in die laatste miliseconden van je leven, dat Thierry Baudet gelijk had :roflol:.

Kijk op een moment als dit.
Ben ik blij dat ik een prepper ben👍
Als de pl**ris uitbreekt. Kan ik en mn gezin een maand vooruit met water en voedselvoorraad, en heb een complete survival kits liggen✌

Kruisboog is besteld.

Call me a lunatic , but a prepared lunatic💪
Ondertussen veilig bij Mike thuis met een maandvoorraad:
Mikepocalyps.png

Een maand…

Das niet veel, maat.
Als je de rest leest, ben ik op meerdere scenarios voorbereid. Kan 1 maand thuisblijven en daarna op trektocht met backpacks met middelen die je zelfvoozienend maken.

Preppen is niet zoveel mogelijk volume, maar zo slim mogelijk en divers mogelijk voorbereid zijn👍

Leuk een jaarvoorraad, maar hoe neem je dat mee als je weg moet komen. Dus ik heb mezelf op meerdere scenarios medium voorbereid. Ook heb ik geen ruimte voor een jaar eten, dan moet je al aan een aparte kamer of ondergrondse stashbunker gaan denken

Ik had het niet over traditionele media, maar over dit soort organisaties: https://maphub.net/Cen4infoRes/russian-ukraine-monitor

Zij verifieren de claims van random filmpjes en plaatsen dit vervolgens op de kaart, mits geverifieerd. Uit die kaart blijkt dat er eigenlijk alleen rond Kharkiv en ten noorden van Kiev gevochten wordt. En vanuit het zuiden kun je Kiev gewoon nog inrijden, volgens Google Maps. Dan is er dus absoluut geen sprake van een omsingeling.

Ook niet gek natuurlijk, aangezien vrije media in Rusland niet/nauwelijks bestaat.
Voor zover ik weet hebben de Russen belachelijk veel artillerie gestationeerd (waaronder die grad raketsystemen) rond Kiev en Charkov.

Als ze willen kunnen ze die stad zo in puin leggen. Wat we nu zien is bij lange na niet Rusland volle macht.

We gaan het zien de aankomende uren.

• Like
Waarderingen: Pren
Weet je wat ik nou ook altijd zo'n raar systeem vind?

Ze zeggen dat de EU niet direct mee wil doen aan het conflict en dus geen manschappen en dergelijke die kant in stuurt.
Maar we sturen wel met de hele NAVO voor miljarden aan wapens en dergelijke die kant op.

Dus als een iemand met de Oekraïense nationaliteit één van onze stinger/javelin raketten afschiet hebben wij daar niks mee te maken...
Apart.

Als ze willen kunnen ze die stad zo in puin leggen. Wat we nu zien is bij lange na niet Rusland volle macht.

We gaan het zien de aankomende uren.
Te groot risico voor Putin om de steden in puin te leggen op die manier. In dat geval is de kans aanwezig dat de NAVO wel in gaat grijpen (net zoals in Joegoslavië)

Weet je wat ik nou ook altijd zo'n raar systeem vind?

Ze zeggen dat de EU niet direct mee wil doen aan het conflict en dus geen manschappen en dergelijke die kant in stuurt.
Maar we sturen wel met de hele NAVO voor miljarden aan wapens en dergelijke die kant op.

Dus als een iemand met de Oekraïense nationaliteit één van onze stinger/javelin raketten afschiet hebben wij daar niks mee te maken...
Apart.
Juist, wij vechten nu een proxy oorlog tegen Rusland. Alleen in dit geval direct tegen de Russen, i.t.t. conflictzones als Syrië.

Op deze manier is het binnenkort gewoon daadwerkelijk oorlog. Ik denk dat vele Nederlanders geen flauw benul hebben wat dat eigenlijk betekend.

Terug
Naar boven