XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Technisch gezien bestaat het land al niet meer omdat het leeft op buitenlands geld. Het kan zichzrlf niet meer onderhouden.

Los van dat is er nu ook niks meer.. geen geld, geen huizen. Niks wat snel bebouwbaar is…. Gewoon klaar voor de komende 50 jaar.

Los van dat is er nu ook niks meer.. geen geld, geen huizen. Niks wat snel bebouwbaar is…. Gewoon klaar voor de komende 50 jaar.

Maar Murica en Eurica willen toch namens Black Rock en andere investeerders maar wat graag helpen het land te herbouwen? :emo:
Volgens mij is inmiddels meer dan de helft van het land in eigendom van een entiteit die niet Oekraïens is.

En wat te denken van de demografische situatie? Bijna alle jonge vrouwen en kinderen het land uit gevlucht (die gaan ook niet meer terugkomen gok ik zo) en een aanzienlijk deel van alle (jonge) mannen dood.

En wat te denken van de demografische situatie? Bijna alle jonge vrouwen en kinderen het land uit gevlucht (die gaan ook niet meer terugkomen gok ik zo) en een aanzienlijk deel van alle (jonge) mannen dood.

True, gewoon klaar hoor. Ook voor komende generaties. Gelukkig hebben in Europa veel plek om ze allemaal te huisvesten!!!

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Like
Waarderingen: Xrp

Washington Post: VS verwachten dat Oekraïens tegenoffensief faalt​

Amerikaanse inlichtingendiensten verwachten dat Oekraïense troepen de zuidoostelijke stad Melitopol niet voor de winter bereiken, schrijft The Washington Post op basis van anonieme bronnen. Dat zou volgens de Amerikaanse krant betekenen dat het land het belangrijkste doel van het tegenoffensief niet zou halen. De krant sprak ook met Westerse en Oekraïense bronnen.
Melitopol is een belangrijk doorvoerknooppunt en voor Rusland een strategisch belangrijke landverbinding met het in 2014 door Rusland geannexeerde schiereiland de Krim. De stad werd vorig jaar relatief eenvoudig ingenomen door de Russen.
Oekraïne rukt op richting Melitopol vanaf het dorp Robotyne, op 80 kilometer afstand. De bronnen van de Amerikaanse krant verwachten dat de troepen op enkele kilometers afstand blijven.
Die verwachtingen zijn gebaseerd op de 'sterke' verdediging van Rusland, schrijft de krant. De Russen zetten met onder meer mijnenvelden, loopgraven en zware artillerie zwaar in op het behoud van de stad.

Briljant hoe men alvast begint te draaien om mensen als Ron voor te bereiden op deze teleurstelling
"Enkele kilometers afstand" van Melitopol zien als een gefaald tegenoffensief ???

Ik snap dat deze uitspraak wellicht bewust een beetje vaag wordt gehouden, maar ik vind dit nog steeds een behoorlijk positief beeld schetsen en waarschijnlijk te optimistisch. Rare uitspraak i.c.m. de headline imo (of delusional).
1692351624729.png
1692351678820.png

• Like
Waarderingen: Xrp
Afgelopen nacht schijnt er weer een drone te zijn ontploft in hartje Moskou.
Vanwege die markante gekrulde wokkeltoren weet jij vast waar dit ongeveer is @Spambod?

Vannacht rond 3 uur / half 4 werd ik wakker van zo’n knal. Wat wel bizar is, is hoe hard je zoiets hoort. Terwijl het hemelsbreed tientallen km verderop gebeurt, lijkt het net alsof het pal voor je huis is. Je schrikt wel ff dan moet ik zeggen.

Dit zijn dan nog redelijk onschuldige drones die uit de lucht worden geknald. Moeilijk voor te stellen wat voor een impact een hypersonische raket heeft met een ton aan explosieve lading.

Vannacht rond 3 uur / half 4 werd ik wakker van zo’n knal.
Het zou rond 4:00 zijn gebeurd volgens het Russische MoD:
"Russia's Defense Ministry said its air force downed a Ukrainian drone over the Russian capital at around 04:00 am on Friday."

"Enkele kilometers afstand" van Melitopol zien als een gefaald tegenoffensief ???

Ik snap dat deze uitspraak wellicht bewust een beetje vaag wordt gehouden, maar ik vind dit nog steeds een behoorlijk positief beeld schetsen en waarschijnlijk te optimistisch. Rare uitspraak i.c.m. de headline imo (of delusional).
1692351624729.png
1692351678820.png
Idd.

Ook suggereert het artikel dat de Oekraïeners vanuit Robotyne aanvallen, maar volgens mij hebben zij Robotyne nog helemaal niet ingenomen.

Ze hebben enig succes bij Urozhaine, maar ook dat is zeer beperkt.

Ze hebben de tweede - en best versterkte - linie in ieder geval nergens bereikt.

Ik verwacht eigenlijk nog een soort laatste wanhoopspoging om ergens nog terrein te winnen, maar ik vermoed dat dat geen succes gaat opleveren.

Imo kunnen ze beter proberen om hun eigen posities te versterken en de mankracht en materieel te sparen. Het is een kwestie van tijd voor de Russen weer gaan aanvallen en dan ben je blij als je nog wat getrainde, uitgeruste en goed bewapende soldaten ter beschikking hebt. Best possible outcome voor Oekraïne is een stalemate, vrees ik.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.293
Toch wel vreemd allemaal.

Het Oekraïnse leger dat met modern Navo wapentuig niet kan winnen van een groepje criminele huurlingen die vechten met WWII tanks en schoppen/scheppen.

Rusland wordt gewoon voorzien van wapentuig. Zoals ik eerder al zei komt Oekraïne gewoon 'op de koffie' (uitdrukking, niet echt bakje koffie komen drinken)

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.295
Oekraïne gaat een bijzonder groot pak slaag tegemoet.

Oekraïne gaat een bijzonder groot pak slaag tegemoet.
Ik geloof dit niet.
NAVO laat Oekraïne niet vallen.

Daarnaast komen er alleen maar negatieve berichten uit Rusland, wat betreft materiaal, echt oud en soms alleen maar geschikt voor de onderdelen. Ook schijnt er steeds meer geprotesteerd te worden door de minderheden die nu de oorlog in gedwongen worden.

Ik geloof dit niet.

Daarnaast komen er alleen maar negatieve berichten uit Rusland, wat betreft materiaal, echt oud en soms alleen maar geschikt voor de onderdelen. Ook schijnt er steeds meer geprotesteerd te worden door de minderheden die nu de oorlog in gedwongen worden.
Het mag wat kosten hè.

Idd.

Ook suggereert het artikel dat de Oekraïeners vanuit Robotyne aanvallen, maar volgens mij hebben zij Robotyne nog helemaal niet ingenomen.

Ze hebben enig succes bij Urozhaine, maar ook dat is zeer beperkt.
Als het goed is heeft Oekraïne nu zo'n 30% in het westen/noorden van robotney in hun bezit, 30% is strijdtoneel en 30% is nog van de Russen.
Maar Oekraïne komt via Verboven van rechts nu ook Robotney in.

Ik geloof dit niet.

Waar haal je dit 'nieuws' weg, DPG-Media ?
Men lult al een dik jaar; Rusland dit Rusland dat, maar ondertussen gaat Rusland gewoon verder.
Slecht materiaal, houten tanks, ongemotiveerde militairen....

Waar haal je dit 'nieuws' weg, DPG-Media ?
Men lult al een dik jaar; Rusland dit Rusland dat, maar ondertussen gaat Rusland gewoon verder.
Slecht materiaal, houten tanks, ongemotiveerde militairen....
Rusland staat al een jaar stil op de plaats. Als ze al bewegen is het achteruit.
Ik heb video's gezien waarin Russische materiaal op transport naar het front wordt aangekondigd.
Maar materiaal met lekke banden, en zo snel over de roestige delen geschilderd dat ze de ramen ook maar dicht geschilderd hadden.

Probeer maar eens telefoon gesprekken van Russen aan het front die thuis bellen te vinden, dan hoor je nooit iets positiefs.
En waarom zijn die twee generaals overleden afgelopen week ? Secundaire arbeidsvoorwaarden?

Terug
Naar boven