- Waardering
- 811
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Macron is de enige met ruggengraat.
Maar in Duitsland willen de groenen, heel bijzonder maar waar, wel die lange afstandsraketten voor Oekraïne. Scholz nog niet, maar is kwestie van tijd.
Oekraïne heeft ook geen manschappen nodig, maar wel meer materieel, drones en tanks en vooral meer lange afstandsraketten.
Zolang Oekraïne 1 tegen 3 of zelf 1 tegen 7 blijft scoren, hebben ze manschappen genoeg.Wie moeten er met die tanks gaan rijden dan? Jij? Of de zusters van Zelensky?
Op = op geldt niet alleen in de Aldi maar ook aan het front met mensenlevens
Zolang Oekraïne 1 tegen 3 of zelf 1 tegen 7 blijft scoren, hebben ze manschappen genoeg.
De Oekraïners zorgen beter voor elkaar dan de Russen.
Duitsland heeft er wel degelijk.Niet onbelangrijk. Duitsland heeft niks van kernwapens om als dreiging in te zetten vanwege een verdrag zoals andere landen dat wel hebben zoals Frankrijk.
De U.S. heeft ze daar gestationeerd, maar dat is niet hetzelfde als in bruikleen neem ik aan.Duitsland heeft er wel degelijk. Zestig nucleaire bommen te leen van de US.
The bombs are stored at Büchel Air Base and in time of war would be delivered by Luftwaffe Panavia Tornado warplanes.
Het lijkt er toch sterk op dat ze er zijn om gebruikt te worden door de Duitsers indien nodig. De Amerikanen leggen het ook weer fantastisch uit. Technisch gesproken heeft de Bundeswehr er geen, maar...However German pilots and other staff practise handling and delivering the U.S. nuclear bombs.

Alleen is het natuurlijk wel zo dat je eerder verdedigd tot de laatste snik dan dat je de allerlaatste persoon nog laat aanvallen. Men doet elke keer alsof Rusland zo gigantisch veel groter is dan Ukraine, maar dat is vooral kwa oppervlak zo, wat BBP betreft scheelt het een factor 9 wat natuurlijk nog steeds ontzettend veel is, maar als het Westen Oekraine steunt boeit dat niet zoveel en wat inwoners (en dus ook ongeveer wat inzetbare manschappen betreft) is Rusland maar 3,5 tot 4 keer groter.Nee, niet direct. Mankracht is momenteel ook niet de limiterende factor voor Rusland op dit moment imo. Tuurlijk, meer troepen zou helpen, maar de beschikbaarheid van voertuigen e.d. is een groter probleem in 2024. Er werd door meerdere experts in eerste instantie gedacht dat een nieuwe mobilisatiegolf in Rusland nodig zou zijn maar het rekruteren van nieuw personeel is blijkbaar vrij succesvol.
![]()
Als je puur en alleen naar de demografische gegevens kijkt dan kan Rusland deze uitputtingsoorlog wel langer volhouden.
![]()
Lijken wel op dat laatste af te stevenen. Macron zou gezegd hebben om troepen naar Odessa te sturen. Waarschijnlijk omdat de linie wel gaat klappen zo.
Alle hoop op Trump zetten durf ik nu ook weer niet doenzou wel een prestatie zijn mocht hij het conflict niet laten escaleren
Van wat ik begrepen heb, heeft Maron gezegd dat hij grondtroepen in de toekomst niet uitsluit en ik zie dat een beetje als spierballentaal.Vraag me wel af waarom precies Macron zo’n baat heeft bij het overeind houden van Oekraine. Zou haast denken dat er iets speelt wat wij niet weten.
Maar ik moet het nog maar zien allemaal met Franse troepen in Oekraine. Ik denk vooral dat het veel grootspraak is.
Alleen is het natuurlijk wel zo dat je eerder verdedigd tot de laatste snik dan dat je de allerlaatste persoon nog laat aanvallen. Men doet elke keer alsof Rusland zo gigantisch veel groter is dan Ukraine, maar dat is vooral kwa oppervlak zo, wat BBP betreft scheelt het een factor 9 wat natuurlijk nog steeds ontzettend veel is, maar als het Westen Oekraine steunt boeit dat niet zoveel en wat inwoners (en dus ook ongeveer wat inzetbare manschappen betreft) is Rusland maar 3,5 tot 4 keer groter.
![]()
![]()
Population Pyramids of the World from 1950 to 2100
Russian Federation - 2024www.populationpyramid.net
Hoezo zou Rusland dan een uitputtingsoorlog langer kunnen volhouden dan Ukraine met wat hulp?
Ja, maar dat nivelleert imo wel mooi met "dat je eerder verdedigd tot de laatste snik dan dat je de allerlaatste persoon nog laat aanvallen."Jij gaat nu uit van de totale bevolking in die grafieken, maar zoals op de vorige pagina van dit topic te zien was op een plaatje moet je er nog een aantal miljoen afhalen vanwege het aantal gevluchten en de inwoners van de 4 nieuwe Russische gebieden.
Zolang Oekraïne 1 tegen 3 of zelf 1 tegen 7 blijft scoren, hebben ze manschappen genoeg.
De Oekraïners zorgen beter voor elkaar dan de Russen.
Geen idee wat de ratio's zijn maar de meeste doden sneuvelen op afstand en niet door man tegen man gevechten je kan hier dus alleen maar iets zinnigs over zeggen als je betrouwbare data hebt van beide kanten en die is er niet.Ik betwijfel die ratio’s ten zeerste en met mij elk weldenkend mens.
Duidelijk! Daar was ik niet van op de hoogte.Het lijkt er toch sterk op dat ze er zijn om gebruikt te worden door de Duitsers indien nodig. De Amerikanen leggen het ook weer fantastisch uit. Technisch gesproken heeft de Bundeswehr er geen, maar...![]()
Er wordt pas geteld als er beeld van is. Net als dat de frontlijn wordt bepaald door de artillerie inslagen.Geen idee wat de ratio's zijn maar de meeste doden sneuvelen op afstand en niet door man tegen man gevechten je kan hier dus alleen maar iets zinnigs over zeggen als je betrouwbare data hebt van beide kanten en die is er niet.
Men weet toch hoeveel manschappen nog ergens zitten, het is ook bekend hoeveel er naar toe zijn gegaan, dus weet men ook het aantal gesneuvelden.Er wordt pas geteld als er beeld van is. Net als dat de frontlijn wordt bepaald door de artillerie inslagen.
Er moet dus beeld zijn van een inslag in een voertuig, afhankelijk van het voertuig bepaald men het aantal inzittende. Of ze daadwerkelijk lijken van de infanterie tellen op het slagveld... dat denk ik niet.
Maar ze, beide partijen, zien bijna alles.
Dat vraag ik me wel eens af.Men weet toch hoeveel manschappen nog ergens zitten, het is ook bekend hoeveel er naar toe zijn gegaan, dus weet men ook het aantal gesneuvelden.

Ja, maar er komt een moment van hergroepering, of algehele stilte aan de andere kant van de radio. Als je geen flauw idee hebt kan je ook niet bevoorraden.Dat vraag ik me wel eens af.
Ik heb beelden gezien van Russen die niet wisten dat ze tussen de Oekraïners zaten![]()
Maar ook beelden van Russen die andere Russen doodschoten omdat ze gewond waren.![]()