Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

een kleiner land aanvalt uit expansiedrift en om de grondstoffen te stelen.
Als dat puur de reden was hadden ze wel een ander buurland binnengevallen. Een land zoals Kazachstan of Georgië betekend militair weinig en heeft ook veel (meer?) grondstoffen.

Oekraïne die EU/NATO joined sluit Rusland af van de zwarte zee, wat voor Rusland dramatisch zou zijn voor z’n economie

Laatst bewerkt:
Als dat puur de reden was hadden ze wel een ander buurland binnengevallen. Een land zoals Kazachstan is kleiner, betekend militair weinig en heeft ook veel (meer?) grondstoffen.

Oekraïne die EU/NATO joined sluit Rusland af van de zwarte zee, wat voor Rusland dramatisch zou zijn voor z’n economie

Kazachstan is bijna 5x groter dan Oekraine qua landoppervlakte :p Maar qua inwonertal voor de helft kleiner.

Sluit niet uit dat in de toekomst een interventie noodzakelijk zal zijn. Nu Project UA faliekant is mislukt zal USA voor het volgende slachtoffer gaan. Coupe / regime change daar -> discriminatie van etnische Russen (vooral in het noorden van KZ wonen er heel veel) -> annexatie van noordelijke provincies

Sluit niet uit dat in de toekomst een interventie noodzakelijk zal zijn. Nu Project UA faliekant is mislukt zal USA voor het volgende slachtoffer gaan. Coupe / regime change daar -> discriminatie van etnische Russen (vooral in het noorden van KZ wonen er heel veel) -> annexatie van noordelijke provincies
Tijdens deze oorlog met Oekraïne, zeker initieel, was kazachstan best vijandelijk naar Rusland dacht ik? Onderhouden wel goede handelsrelaties als ik het goed had

Tijdens deze oorlog met Oekraïne, zeker initieel, was kazachstan best vijandelijk naar Rusland dacht ik? Onderhouden wel goede handelsrelaties als ik het goed had

True, maar zo’n afkeurende reactie kan ook voor de bühne zijn geweest. Zie Belarus, die zitten nu onder dezelfde sancties als Rusland.

En alle handel gaat nu via Kazachstan alsnog naar Rusland. Wel handig als er op zijn minst 1 land van de douane-unie niet gesanctioneerd is.

Ben je stoer als je komt opdagen of wegblijft?
From a certain point of view.... Dat is maar net hoe je het bekijkt.

Wat ik eigenlijk bedoelde was het onderscheid tussen landen die een wat hardere lijn voorstaan tegen Rusland en landen die dat niet doen. Het was geen waardeoordel.

Hoe groot zijn die dorpjes trouwens? En worden ze wel actief verdedigd?
1 500 inwoners.
Die steunpakketten zijn ook handig met een gebrek aan mannen.

Jordan.png
Gevolg van te laat aanleveren van munitie.
De kogels waren op, terwijl er nog Russen rechtopstaan. Dus leveren we meer kogels.
Heb je die drones gezien, uitgerust met een mitrailleurs? Komt wel goed met Oekraïne, duurt alleen zo lang door gebrek aan steun.

Amerika liet in de 2de oorlog ook gevangen meevechten. Sterker nog men kan in vredestijd soms al kiezen, leger of de bak in. Afhankelijk van gepleegde feit.
Als je bv mensen opeet, mag je dan niet mee. Dit in tegenstelling tot bij de Russen.

Toen Wagner gevangenen rekruteerde schreeuwde elk westers mediakanaal moord en brand hierover en werd het in elk nieuwsartikel zeker 1 jaar lang vermeld en nu wordt het eventjes tussen neus en lippen medegedeeld alsof het niks is. Heerlijk dit.

Geeft wel aan hoe fucked UA is. Denk dat het slechts een kwestie van tijd is voordat echt grote stukken van de frontlinie in elkaar zakken en men door kan breken.
Serieus?
Arabieren bouwen nog sneller een piramide dan dat Rusland 100km van Oekraïne in neemt. En voor elke km 1000 dode Russische mannen.

Waarom heeft @apfelstrudel hier (nog steeds) een topic-ban?

Pro-EU demonstraties, waar heb ik dat in een buurland van Rusland eerder gezien?
Als Hans van Baalen ook nog op een podium verschijnt kan een invasie nooit ver weg zijn en zou ik persoonlijk nogal schrikken...

Laatst bewerkt:
Waarom heeft @apfelstrudel hier (nog steeds) een topic-ban?

Pro-EU demonstraties, waar heb ik dat in een buurland van Rusland eerder gezien?
Als Hans van Baalen ook nog op een podium verschijnt kan een invasie nooit ver weg zijn en zou ik persoonlijk nogal schrikken...

Als Georgie lid wordt van de EU heeft Zimbabwe ook alle kansen om toe te treden.

Reports dat RU Kharkov van verschillende kanten aanvalt.

Its happening?

Edit: i see multiple ru tg’s reporting it

🇷🇺🇺🇦 Kharkov direction.

Message from the field from our comrades: "The assaults are underway, we are slowly entering Liptsy and Volchansk."

Active assault operations continue, success and God's help to our guys from group North!!

Edit 2: From ‘RVvoenkor’

🇷🇺⚔️🇺🇦 About Kharkov: The Russian Army has begun an offensive from the border.

After reconnaissance, massive artillery preparation, and airstrikes, the forces of the "North" grouping attacked enemy positions in the Kharkov region from several directions. Ukrainian military-political sources are reporting this massively.

"According to available information, battles have erupted in the areas of the settlements Kudyivka, Hoptivka, Streletskoe, Krasne, Pylna, Borysivka, and Hatyshche," write Umrainian analysts.

"The main Russian forces have not yet been deployed," they add.

All the listed settlements are located near the border.

Deze zag ik ook passeren:
IMG_3752.jpeg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven