AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Blij dat ik er nooit weer hoef te komen.
Een keer toen we op dat veldje sliepen bij die hut had een of andere dwaas banaan naakt slaapwandelend zijn pendek in de bomen achter gelaten daar op het talud.

Het duo wat wacht liep was hem trouwens tegen gekomen in zijn geboorte pakje.
Zow.... heftig joh. Traumata aan opgelopen? Zeker ptts... beterschap jonguh.

Zow.... heftig joh. Traumata aan opgelopen? Zeker ptts... beterschap jonguh.
Super heftig ja nog elke avond nare dromen van.
GIF by Gotham

Ukraine plans to limit the ability of Ukrainians to transfer money between cards - no more than 100 thousand hryvnia (about 2500 dollars) and 30 transactions per month.

The Deputy Head of the National Bank, Dmitry Oleynik, says this is necessary to prevent men who fled mobilization to transfer money to their wives to fight gambling addiction.

Soon it will be easier to list the things you actually can do in Ukraine.

@Slavyangrad

Ben wel benieuwd naar een echte onafhankelijke peiling (ik weet dat dit utopie is, maar toch) onder de Oekrainse bevolking (zowel het deel dat is gevlucht als de rest die is gebleven) hoe ze in het kader van de afgelopen 2 jaar NU denken over de gebeurtenissen in 2013/2014, de uitverkiezing van Zelensky etc etc.

Hebben de mensen spijt van hun keuzes? Zouden ze dingen terug willen draaien? etc.

Ben wel benieuwd naar een echte onafhankelijke peiling (ik weet dat dit utopie is, maar toch) onder de Oekrainse bevolking (zowel het deel dat is gevlucht als de rest die is gebleven) hoe ze in het kader van de afgelopen 2 jaar NU denken over de gebeurtenissen in 2013/2014, de uitverkiezing van Zelensky etc etc.

Hebben de mensen spijt van hun keuzes? Zouden ze dingen terug willen draaien? etc.
Misschien moet je het ze persoonlijk vragen.

Misschien moet je het ze persoonlijk vragen.

Toevallig ken ik zo 3/4 mensen uit mijn (min of meer) directe omgeving die uit Donetsk / Lugansk / Kharkov komen. Sommigen hebben er zelfs nog ouders / familie wonen. Ze zijn logischerwijs allemaal super pro Russisch

Maar ik doelde meer op mensen uit andere delen van UA. Die kom je hier niet zo gauw tegen.

knetter knetter gek. mijn zoon krijgen ze niet never nooit!

Misschien wel een DBB meet aan het front binnenkort?

Explosieven gevonden vlak bij NAVO-pijpleiding in Duitsland - https://nos.nl/l/2521633

Mark my wurds... zeg nou niet dat ik het niet gezegd heb. De NAVO wacht te lang en doet te weinig én is niet aanwezig waar ze moeten zijn.

Toevallig ken ik zo 3/4 mensen uit mijn (min of meer) directe omgeving die uit Donetsk / Lugansk / Kharkov komen. Sommigen hebben er zelfs nog ouders / familie wonen. Ze zijn logischerwijs allemaal super pro Russisch

Maar ik doelde meer op mensen uit andere delen van UA. Die kom je hier niet zo gauw tegen.
Ik heb de afgelopen maanden vaker gewerkt met vluchtelingen uit UA en meer specifiek uit Bachmoet, Zaporizja, Dnipro, Kharkiv, en wat kleinere plekken in de conflictzone. Nu praat ik geen Russisch en gaat er door de taalbarrière veel nuance verloren, maar bij hen merk ik toch vooral een afkeer tegen Rusland en bovenal enorm veel verdriet over de situatie. Zo heb ik vaker vrouwen in huilen zien uitbarsten of tranen in de ogen vanwege nieuws wat binnenkomt over hun woonplaats/familie/vrienden. Daarnaast merk ik als ik een aantal woorden Russisch spreek dat zij mij dan corrigeren naar de Oekraïense variant, dit terwijl ze zelf wel vaker Russisch spreken met elkaar (oké, dit is een beetje hypocriet, maar toch zegt het wel iets). Wellicht waren veel van hen in 2014 wel meer pro-RU dan nu, maar denk toch dat bij velen de oorlog, met al z'n pijnlijke verliezen en tragedie, een grotere afkeer richting Rusland hebben gekregen.

Ik heb de afgelopen maanden vaker gewerkt met vluchtelingen uit UA en meer specifiek uit Bachmoet, Zaporizja, Dnipro, Kharkiv, en wat kleinere plekken in de conflictzone. Nu praat ik geen Russisch en gaat er door de taalbarrière veel nuance verloren, maar bij hen merk ik toch vooral een afkeer tegen Rusland en bovenal enorm veel verdriet over de situatie. Zo heb ik vaker vrouwen in huilen zien uitbarsten of tranen in de ogen vanwege nieuws wat binnenkomt over hun woonplaats/familie/vrienden. Daarnaast merk ik als ik een aantal woorden Russisch spreek dat zij mij dan corrigeren naar de Oekraïense variant, dit terwijl ze zelf wel vaker Russisch spreken met elkaar (oké, dit is een beetje hypocriet, maar toch zegt het wel iets). Wellicht waren veel van hen in 2014 wel meer pro-RU dan nu, maar denk toch dat bij velen de oorlog, met al z'n pijnlijke verliezen en tragedie, een grotere afkeer richting Rusland hebben gekregen.

Ja, dat je not amused bent met het land dat je huis platbombardeert geloof ik best.

Maar zijn ze daarnaast ook kritisch op hun eigen regering?

Je zal maar ambassadeur van Rusland zijn ergens in Litouwen of Estland ofzo en elke dag op het matje geroepen worden om weer wat uit te moeten leggen aan die fascistische honden. Wat een kutbaan.
Op zo'n posities in dergelijke landen posteren ze vast killers.

Wat zei Dekanozov tegen Ribbentrop toen hij van laatstgenoemde, samen met Berezjkov, de bevestiging ontving dat ND de SU was aangevallen.

Samengevat: "Duitsland zal hiervoor boeten!"

Ribbentrop scheet in z'n broek en riep nog na dat het niet zijn idee was. :emo:
Mark my wurds... zeg nou niet dat ik het niet gezegd heb. De NAVO wacht te lang en doet te weinig én is niet aanwezig waar ze moeten zijn.
*words

Ja, laten we er nog 32 landen bij betrekken. Waarom ga je zelf niet, Ronn Betonn?

Laatst bewerkt:
Op zo'n posities in dergelijke landen posteren ze vast killers.

Wat zei Dekanozov tegen Ribbentrop toen hij van laatstgenoemde, samen met Berezjkov, de bevestiging ontving dat ND de SU was aangevallen.

Samengevat: "Duitsland zal hiervoor boeten!"

Ribbentrop scheet in z'n broek en riep nog na dat het niet zijn idee was.

*words

Ja, laten we er nog 32 landen bij betrekken. Waarom ga je zelf niet, Ronn Betonn?

Diplomatie is sowieso iets heel raars. Landen zijn met elkaar in oorlog, de raketten vliegen aan beiden zijden om de oren en mannen met pakken (of met groene t-shirts in sommige gevallen) zitten beleefd met elkaar om tafel te praten.

En de geheime diensten wisselen nog informatie uit over bijvoorbeeld moslimterrorisme.

Terug
Naar boven