AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Met uitzondering van die met ook een Nederlandse nationaliteit en Russen uit Pskov. :D

Ja, maar behalve dan als ze Poetin een "toffe vent" vinden, dan sluiten we ook individuen van deze groep alsnog uit.
Het stigma "Geslepen dictator" uitten mag dan weer wél, omdat daar in voldoende mate een - conform huidig narratief- veroordelende klankkleur licht verscholen.

Compleet gestoord wat er hier gebeurd en DAT is hetgeen wat IK veroordeel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.183
@apfelstrudel

the sense that Ukraine poses a meaningful threat to Russia is not a product of Putin’s paranoia—or of a sudden desire to restore the power and prestige of the Soviet Union, however much Putin might wish for that to happen. Rather, it is a geopolitical threat that has grown steadily more pressing and been employed with greater recklessness by Americans and Ukrainians alike over the past decade.
Netjes

Ja joh, laten we lekker met zijn allen massaal Russen gaan discrimineren. Mafklappers.

Treurig. Maar wel massaal op vakanties naar landen waar homo's worden opgehangen en vrouwen onderdrukt, geld verdienen met het WK in Qatar. Zo selectief allemaal.

Maar jonge gasten in te dikke auto's natrekken waarvan iedereen ziet dat het niet zuiver is dat mag natuurlijk niet.
Mensen met een Russisch paspoort sluiten we bij voorbaat uit, die hebben kwade bedoelingen.

Als je je nog afvroeg wie de echte fascisten zijn.

Treurig. Maar wel massaal op vakanties naar landen waar homo's worden opgehangen en vrouwen onderdrukt, geld verdienen met het WK in Qatar. Zo selectief allemaal.

Maar jonge gasten in te dikke auto's natrekken waarvan iedereen ziet dat het niet zuiver is dat mag natuurlijk niet.
Mensen met een Russisch paspoort sluiten we bij voorbaat uit, die hebben kwade bedoelingen.
Rob Jetten die met z'n partner en twee vriendinnen naar Iran oid ging, dan sluit je de ogen wel heel erg voor de werkelijkheid.

Je zal maar wakker worden naast Harry Potter.

Damn, dat zijn grote geweren die we die kant op sturen :roflol:
aM4V3Bx_700b.jpg

Laatst bewerkt:
Ik dit geval kan het zijn dat zijn nationaliteit niet bepalend is, maar wie zijn vader is.

Want hij is (de acties van) zijn vader? :dunno:

Ongelofelijk trieste ontwikkelingen dit. Laten we op basis van achtergrond, herkomst of etniciteit weer lekker gaan uitsluiten. Waar heb ik dat onlangs nu eerder gezien :thinking:

Waar heb ik dat onlangs nu eerder gezien :thinking:
Sla een geschiedenisboek open en praktisch ieder drama dat je tegen komt heeft te maken met diversiteit problematiek.
Hoe meer je mensen in vakjes/kampen opdeelt hoe meer gezeik je krijgt.
"zij" vs "ons".

• Like
Waarderingen: Vonk
Dat verandert imo niets aan het onrechtvaardige van zulke maatregelen tegen individuen.
Ik denk dat er tientallen miljoenen individuen zijn die (nu) meer onrechtvaardigheid ervaren dan een rijkeluis zoon van een oligarch.

Hij zit trouwens ook niet in die auto omdat hij bij de beste 20 coureurs ter wereld behoort. ;)

Ik denk dat er tientallen miljoenen individuen zijn die (nu) meer onrechtvaardigheid ervaren dan een rijkeluis zoon van een oligarch.

Hij zit trouwens ook niet in die auto omdat hij bij de beste 20 coureurs ter wereld behoort. ;)

Het gaat hier niet om eventuele ongelijkheid vergaard door rijkdom. Het gaat om het principe "uitsluiten van mensen op basis van bepaalde kenmerken" terwijl zij zelf niets aan de situatie (hebben) kunnen doen en er ook niets mee te maken hebben. En ja dat is net zo erg als al die andere miljoenen mensen die ook maar op enige manier onrecht aangedaan wordt door de oorlogvoering van 1 of meerdere partijen.

Mooie inkopper inderdaad, maar beweer ik toch ook nergens? Is deze race guru ook in oorlog met Oekraïne?
Hij is als Russisch staatsburger net zozeer in oorlog als de gemiddelde Oekraiense staatsburger met Rusland. Het verschil is alleen dat die koerier zijn luxebaan moet opgeven en kennelijk miljardair is, terwijl de gemiddelde Oekraiense staatsburger nu moet vrezen voor zijn leven of dat van zijn naasten. Dan heb ik toch net wat minder medelijden met het rijkeluiszoontje dan met de doorsnee Oekraiener. Zeker als je je bedenkt dat die oligarchen deels profiteren van het systeem van Poetin.

Hij is als Russisch staatsburger net zozeer in oorlog als de gemiddelde Oekraiense staatsburger met Rusland. Het verschil is alleen dat die koerier zijn luxebaan moet opgeven en kennelijk miljardair is, terwijl de gemiddelde Oekraiense staatsburger nu moet vrezen voor zijn leven of dat van zijn naasten. Dan heb ik toch net wat minder medelijden met het rijkeluiszoontje dan met de doorsnee Oekraiener. Zeker als je je bedenkt dat die oligarchen deels profiteren van het systeem van Poetin.

Ik denk dat je mij dan verkeerd begrijpt, ik heb zeker geen medelijden met dit soort figuren. Ik heb het enkel een trieste ontwikkeling genoemd dat we nu op basis van bepaalde kenmerken mensen gaan uitsluiten. En in zekere zin kan ik dat goed begrijpen in het geval van de rijke oligarchen, dat hun assets worden bevroren. Zij zijn immers in zekere zin diegenen die de oorlog deels zouden kunnen financieren. En natuurlijk kun je je afvragen of het dan ook niet terecht is dat diens directe familie dan ook niet meegenomen moet worden. Maar het is wel de weg van de glijdende schaal en het staat ook niet in verhouding tot iemand zijn of haar dagelijkse bezigheid. Wat niets meer te maken heeft met een eventuele bijdrage aan een oorlog. Maar goed, ik snap dat het een gevoelig punt is. We haten immers ook nog steeds willekeurige Duitse burgers voor "hun" wandaden tegen de joden, meer dan 80 jaar geleden :emo:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.200

Heldenmoed? Die gast gooit al sinds 2014 bommen op zijn eigen bevolking.

Terug
Naar boven