XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik denk dat je mij dan verkeerd begrijpt, ik heb zeker geen medelijden met dit soort figuren. Ik heb het enkel een trieste ontwikkeling genoemd dat we nu op basis van bepaalde kenmerken mensen gaan uitsluiten. En in zekere zin kan ik dat goed begrijpen in het geval van de rijke oligarchen, dat hun assets worden bevroren. Zij zijn immers in zekere zin diegenen die de oorlog deels zouden kunnen financieren. En natuurlijk kun je je afvragen of het dan ook niet terecht is dat diens directe familie dan ook niet meegenomen moet worden. Maar het is wel de weg van de glijdende schaal en het staat ook niet in verhouding tot iemand zijn of haar dagelijkse bezigheid. Wat niets meer te maken heeft met een eventuele bijdrage aan een oorlog. Maar goed, ik snap dat het een gevoelig punt is. We haten immers ook nog steeds willekeurige Duitse burgers voor "hun" wandaden tegen de joden, meer dan 80 jaar geleden :emo:
Zijn zoon kan niet rijden in die auto als hij er niet voor betaalt, is het dan wel gerechtvaardigd? Heel dat team kan je opdoeken als Mazepin Sr. ze geen geld meer kan/mag geven in de vorm van sponsoring.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Zijn zoon kan niet rijden in die auto als hij er niet voor betaalt, is het dan wel gerechtvaardigd? Heel dat team kan je opdoeken als Mazepin Sr. ze geen geld meer kan/mag geven in de vorm van sponsoring.
Hij is niet de enige met een rijke papa en mama. Vrijwel al die F1 coureurs komen uit een zeer goed nest.

Zie bijv Stroll.

Wat heeft dat in godsnaam te maken met het uitsluiten van mensen op bepaalde kenmerken, in dit geval met als excuus een oorlog? Ik mis even de correlatie geloof ik, maar het zal ongetwijfeld aan mij liggen :p

Welke F1 coureur heeft eigenlijk geen rijke komaf? Volgens mij zijn die op 1 hand te tellen.

Ik denk dat je mij dan verkeerd begrijpt, ik heb zeker geen medelijden met dit soort figuren. Ik heb het enkel een trieste ontwikkeling genoemd dat we nu op basis van bepaalde kenmerken mensen gaan uitsluiten. En in zekere zin kan ik dat goed begrijpen in het geval van de rijke oligarchen, dat hun assets worden bevroren. Zij zijn immers in zekere zin diegenen die de oorlog deels zouden kunnen financieren. En natuurlijk kun je je afvragen of het dan ook niet terecht is dat diens directe familie dan ook niet meegenomen moet worden. Maar het is wel de weg van de glijdende schaal en het staat ook niet in verhouding tot iemand zijn of haar dagelijkse bezigheid. Wat niets meer te maken heeft met een eventuele bijdrage aan een oorlog. Maar goed, ik snap dat het een gevoelig punt is. We haten immers ook nog steeds willekeurige Duitse burgers voor "hun" wandaden tegen de joden, meer dan 80 jaar geleden :emo:
Nee, je hebt in principe gewoon gelijk. Maar zijn uitsluiting (en die van alle Russische sporters) is een middel in de PR-oorlog geworden. In de hoop dat zij Poetin laten vallen en de bevolking de kans krijgt door de Russische propaganda heen te prikken. Uiteraard in de hoop dat ze een einde maken aan het politieke leiderschap van Poetin. Dat is uiteraard oneerlijk tegenover die sporters.

Wat heeft dat in godsnaam te maken met het uitsluiten van mensen op bepaalde kenmerken, in dit geval met als excuus een oorlog? Ik mis even de correlatie geloof ik, maar het zal ongetwijfeld aan mij liggen :p

Welke F1 coureur heeft eigenlijk geen rijke komaf? Volgens mij zijn die op 1 hand te tellen.
Ik zeg ook toch dat het in zijn geval niet (alleen) on zijn nationaliteit gaat, maar dat het (ook) een gevolg van de sancties is.

Het gaat er om dat er dus mensen zijn die bepalen wie er mee mogen doen met de maatschappij welke zich niet aan hogere principes houden maar dat arbitrair kiezen. Zelfs art 1 van de grondwet geld alleen wanneer het hun uitkomt.

Gezien de willekeur weet je weer wat je te wachten staat als die mensen ook jou je privileges niet meer gunnen. (wisten we al maar goed)

• #1.210
Het gaat er om dat er dus mensen zijn die bepalen wie er mee mogen doen met de maatschappij welke zich niet aan hogere principes houden maar dat arbitrair kiezen. Zelfs art 1 van de grondwet geld alleen wanneer het hun uitkomt.

Gezien de willekeur weet je ook wat je te wachten staat als die mensen jou je privileges niet meer gunnen. (wisten we al maar goed)
Ja, maar volgens velen hebben wij die ongelijkheid verdient, zolang het in ons voordeel is.

• Wow
Waarderingen: Vonk
Zelfs art 1 van de grondwet geld alleen wanneer het hun uitkomt.
Leg eens uit?
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Eigenlijk vind ik de sancties tegen (kinderen van) olicharchen in dit geval dikke prima. Sancties zijn beter dan een land binnenvallen en vrijwel altijd treffen algemene sancties vooral de gewone inwoner die er ook niet zoveel aan kan doen en merken de (super-)rijken er helemaal niets van.

Voor de rest kan ik me ook wel vinden in wat @Pren zegt en vind ik het voor atleten die hun plek niet gekocht hebben niet terecht/jammer.

• #1.217
Ook als die kinderen een jaartje of 10 zijn?
Hangt een beetje van de sanctie af, ze zullen itt gewone Russen niet snel last hebben van een dalende roebel en/of stijgende prijzen voor eerste levensbehoeften.

Er zit best een zekere onrechtvaardigheid in, die kinderen kunnen er ook niets aan doen. Dat geldt ook voor de Russen en Oekraïners ter plaatse.

Dit is pas onrecht!!!!!!!

• #1.219
En dan op de foto een chick uit Oekraïne.

Kvind al die sancties tegen Russische burgers compleet geschift.

Hangt een beetje van de sanctie af, ze zullen itt gewone Russen niet snel last hebben van een dalende roebel en/of stijgende prijzen voor eerste levensbehoeften.

Er zit best een zekere onrechtvaardigheid in, die kinderen kunnen er ook niets aan doen. Dat geldt ook voor de Russen en Oekraïners ter plaatse.

Dit is pas onrecht!!!!!!!

Ik dacht serieus dat dit een grap was. 1 Google zoekopdracht later... Het is nog serieus ook :roflol:

Terug
Naar boven