MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik ga helemaal stuk.:haha:

Klinkt naar onze waarden en normen (of die we pre Corona nog hadden) heel reëel maar helaas blijkt het niet zo te werken.

Als jullie bij de NAVO willen is dat jullie keuze, maar heeft dat wel consequenties. Een vrije keuze is niet zo vanzelfsprekend.
Ja dat klopt maar dat betekent niet dat we dat met zijn allen normaal moeten vinden of logisch of wat dan ook. Als België morgen zegt dat de Benelux vanaf dan de Nelux heet omdat België er geen zin meer in heeft dan mag ik hopen dat Nederland niet besluit om België binnen te vallen, Vlaanderen te annexeren, Antwerpen te bombarderen en Brussel te omsingelen (hoe prettig één of meerdere van deze zaken ook mogen klinken). Hoe slecht die vergelijking ook is: die zogeheten consequenties slaan nergens op en we moeten niet doen alsof dat wel zo is.
De consequentie van een NAVO-bondgenootschap is dat je komt helpen als een ander land binnen het bondgenootschap in de shit zit, of dat bondgenoten je komen helpen als jij in de shit zit. Dat laatste is niet zo'n hele vervelende consequentie overigens wanneer je weet dat je buurman al langer bezig is met op gewelddadige wijze allerlei territorium op illegitieme wijze tot zich te nemen. Alle andere eventuele consequenties zijn bedacht vanuit een russofiel perspectief en totale quatsch. Het is alsof we weer terug zijn in het Belle Époque met zijn gewapende vrede en bondgenootschappen waarbij elke aansluiting bij de entente of alliantie een soort halve oorlogsverklaring was aan de ander.
Ik heb dat de afgelopen 2 jaar ook regelmatig gehoord over een eigen keuze en consequenties maar ben even de kwijt waar dat ook alweer over ging.
Oké

België binnen te vallen, Vlaanderen te annexeren, Antwerpen te omsingelen en in Brussel te bombarderen en alles wat met de EU te maken met clusterbommen.
Fixed!

De wegen in Belgie hoef je dan weer niet te bombarderen, dat lijkt al gebeurd te zijn.

Molenbeek heeft dezelfde kleuren als Oekraïne, dan vraag je er ook wel om :D
(hoe prettig één of meerdere van deze zaken ook mogen klinken).
:fuckyeah:

On a serious note, @tymboo dank voor je serieuze uitgebreide bijdragen.

Laatst bewerkt:
Iets met gelijke rechten... Vind dit wel ernstig moet ik zeggen.

En bij hetzelfde opvang centrum

Opvang in de regio, nu zijn wij de regio.

De mannen van deze vrouwen en de vaders van deze kinderen zijn voor hun land bezig. Dat ligt in andere landen gecompliceerder.

Kijk naar de opvang van Oekraïners in Polen, Hongarije en andere Oost-Europese landen en vergelijk dat met hun reactie op "wir schaffen das".

Ja dat klopt maar dat betekent niet dat we dat met zijn allen normaal moeten vinden of logisch of wat dan ook. Als België morgen zegt dat de Benelux vanaf dan de Nelux heet omdat België er geen zin meer in heeft dan mag ik hopen dat Nederland niet besluit om België binnen te vallen, Vlaanderen te annexeren, Antwerpen te bombarderen en Brussel te omsingelen (hoe prettig één of meerdere van deze zaken ook mogen klinken). Hoe slecht die vergelijking ook is: die zogeheten consequenties slaan nergens op en we moeten niet doen alsof dat wel zo is.
De consequentie van een NAVO-bondgenootschap is dat je komt helpen als een ander land binnen het bondgenootschap in de shit zit, of dat bondgenoten je komen helpen als jij in de shit zit. Dat laatste is niet zo'n hele vervelende consequentie overigens wanneer je weet dat je buurman al langer bezig is met op gewelddadige wijze allerlei territorium op illegitieme wijze tot zich te nemen. Alle andere eventuele consequenties zijn bedacht vanuit een russofiel perspectief en totale quatsch. Het is alsof we weer terug zijn in het Belle Époque met zijn gewapende vrede en bondgenootschappen waarbij elke aansluiting bij de entente of alliantie een soort halve oorlogsverklaring was aan de ander.

Het is misschien niet normaal en ook niet logisch, maar je moet er wel naar handelen en voor waken dat de situatie die er nu is kon gebeuren. Min of meer respecteren dat Poetin geen NAVO in de achtertuin wilt hebben.

Als het zo klaar als een klontje is dat dit niet zo maar mag gebeuren en consequenties moet hebben omdat Oekraïne dit lekker zelf moet bepalen, wie en hoe moet men nu dan reageren volgens jou?

Laatst bewerkt:
What are they thinking?
"I wish to make an official statement that none of the mercenaries the West is sending to Ukraine to fight for the nationalist regime in Kiev can be considered as combatants in accordance with international humanitarian law or enjoy the status of prisoners of war," Konashenkov stressed.

"At best, they can expect to be prosecuted as criminals. We are urging all foreign citizens who may have plans to go and fight for Kiev’s nationalist regime to think a dozen times before getting on the way," Konashenkov said.

:wave:

Het is misschien niet normaal en ook niet logisch, maar je moet er wel naar handelen en voor waken dat de situatie die er nu is kon gebeuren. Min of meer respecteren dat Poetin geen NAVO in de achtertuin wilt hebben.
Ja, dat kan, we kunnen van alles respecteren van totalitaire dictators. We kunnen ook respecteren dat Xi Jinping Oeigoeren opsluit omdat ze wat anders denken dan hij. We kunnen hem ook enorm respecteren als hij zo dadelijk Taiwan inpikt omdat hij nu al ziet dat de internationale gemeenschap toch geen f*ck doet wanneer je een ander soeverein land annexeert. We kunnen bijvoorbeeld ook respecteren dat Maduro Venezolanen op dagelijkse basis laat martelen en vermoorden. We kunnen respecteren dat Kim Jong Un graag een paar afvalligen for breakfast afknalt, of dat Poetin politieke tegenstanders wegstopt in de Goelag. Daar kunnen we allemaal héél veel respect voor hebben. Dat hebben we in het geval van die laatste al meer dan twintig jaar gedaan en we zien waar dat respect nu toe leidt.
We hadden het ook niet kunnen respecteren. Had ook gekund. Bij de annexatie van de Krim, bij de inval in de Donbass, bij het neerhalen van MH17 had allang gezegd kunnen worden: tot hier en niet verder. Maar ja, Obama c.s. waren natuurlijk ook druk bezig met hun eigen imperialistische zaakjes in Irak. Afghanistan, Syrië, Jemen, et cetera dus dat kwam dan waarschijnlijk wat hypocriet over.
Als het zo klaar als een klontje is dat dit niet zo maar mag gebeuren en consequenties moet hebben omdat Oekraïne dit lekker zelf moet bepalen, wie en hoe moet men nu dan reageren volgens jou?
Een historicus heeft altijd gelijk omdat hij alleen maar problemen uit het verleden hoeft te benoemen en niet met oplossingen hoeft te komen :)
Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp. Ik heb volgens mij niet gezegd dat de invasie van Oekraïne consequenties moet hebben (alhoewel ik dat wel vind).

Wat betreft een oplossing, ik denk dat je nu - hoe lastig dat ook kan zijn - de-escalerend moet optreden, in elk geval voor de bühne. Dus vredesbesprekingen, proberen vluchtelingen veilig weg te krijgen, en niet te veel olie op het vuur gooien. Wat Von der Leyen bijvoorbeeld deed was heel dom. Tegelijkertijd denk ik dat je je achter de schermen moet voorbereiden op alles. Ook denk ik dat sancties zeer doeltreffend kunnen zijn, helaas wel vooral op de wat langere termijn. De hoop moet denk ik zijn dat Poetin van binnenuit verdreven wordt, alhoewel ik die kans klein acht. Verder denk ik dat je nu dan eindelijk eens echt moet gaan kijken naar een diversificatie v.w.b. het energieaanbod in Europa.

Ik heb ook een paar vragen (mogen ook door anderen beantwoord worden).

Op welke manier vormt (vormde) de NAVO een dreiging voor Rusland?
Rechtvaardigen de omstandigheden zoals ze er nu waren een inval in Oekraïne? Waarom wel/niet?

Laatst bewerkt:
Is er ergens al een goede TL;dr video? Ik volg geen nieuws en heb geen zin om van duizend sites info te halen. Hoe, wat en waarom.

Hmm, dit zal ook vast helpen om de rest van de wereld beetje kalm te houden :roflol: Op naar Tsjernobyl 2.0.

Is er ergens al een goede TL;dr video? Ik volg geen nieuws en heb geen zin om van duizend sites info te halen. Hoe, wat en waarom.
F6A4D627-122D-4245-AA0D-9DCA72694BAF.jpeg

:emo:
Veel meer valt er nog niet over te zeggen denk ik.

Gaan we die Macron dan maar op zijn blauwe ogen geloven? Even los gezien van de mogelijke waarschijnlijkheid natuurlijk.
Nee, er is imo geen enkele politieker die te vertrouwen is. Maar ik denk dat het kopje wel mooi samenvat wat er aan het gebeuren is.

Nee, er is imo geen enkele politieker die te vertrouwen is. Maar ik denk dat het kopje wel mooi samenvat wat er aan het gebeuren is.

Ik wacht in spanning af tot het eerste NAVO land slachtoffer wordt van een "verdwaalde raket".

"I wish to make an official statement that none of the mercenaries the West is sending to Ukraine to fight for the nationalist regime in Kiev can be considered as combatants in accordance with international humanitarian law or enjoy the status of prisoners of war," Konashenkov stressed.

"At best, they can expect to be prosecuted as criminals. We are urging all foreign citizens who may have plans to go and fight for Kiev’s nationalist regime to think a dozen times before getting on the way," Konashenkov said.

:wave:
executed*

Fixed
Gaan we die Macron dan maar op zijn blauwe ogen geloven? Even los gezien van de mogelijke waarschijnlijkheid natuurlijk.
I wouldn't trust Macron running a bath. Let alone, a fucking country.

Terug
Naar boven