- Waardering
- 396
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja dat klopt maar dat betekent niet dat we dat met zijn allen normaal moeten vinden of logisch of wat dan ook. Als België morgen zegt dat de Benelux vanaf dan de Nelux heet omdat België er geen zin meer in heeft dan mag ik hopen dat Nederland niet besluit om België binnen te vallen, Vlaanderen te annexeren, Antwerpen te bombarderen en Brussel te omsingelen (hoe prettig één of meerdere van deze zaken ook mogen klinken). Hoe slecht die vergelijking ook is: die zogeheten consequenties slaan nergens op en we moeten niet doen alsof dat wel zo is.Klinkt naar onze waarden en normen (of die we pre Corona nog hadden) heel reëel maar helaas blijkt het niet zo te werken.
Als jullie bij de NAVO willen is dat jullie keuze, maar heeft dat wel consequenties. Een vrije keuze is niet zo vanzelfsprekend.
OkéIk heb dat de afgelopen 2 jaar ook regelmatig gehoord over een eigen keuze en consequenties maar ben even de kwijt waar dat ook alweer over ging.
Fixed!België binnen te vallen, Vlaanderen te annexeren, Antwerpen te omsingelen en in Brussel te bombarderen en alles wat met de EU te maken met clusterbommen.

(hoe prettig één of meerdere van deze zaken ook mogen klinken).

Opvang in de regio, nu zijn wij de regio.Iets met gelijke rechten... Vind dit wel ernstig moet ik zeggen.
![]()
Harskamp verwelkomt vluchtelingen: ‘Opvangen is ook onze christelijke plicht’
Bewoners van Harskamp staan open voor de komst van Oekraïense vluchtelingen in de barakken van de kazerne daar. Dit blijkt uit de eerste reacties.www.gelderlander.nl
En bij hetzelfde opvang centrum
![]()
Vlammen en vuurwerk bij Veluws protest tegen noodopvang Afghaanse vluchtelingen: politie grijpt in
Een protestbijeenkomst in het Veluwse dorp Harskamp tegen de komst van vluchtelingen uit Afghanistan zorgde vanavond voor chaotische taferelen in het centrum van Harskamp. Ongeveer 250 personen, schreeuwden leuzen en staken vuurwerk af.www.destentor.nl
Is dit dan geen "Cultural Appropriation"?

Nu weet ik niet of een burka dragen wel solidair zijn is met de Afghanen. Dat maakt Kaag wel solidair met de Ayatollahs...Zou ze ook een burka hebben gedragen om sollidair te zijn met de Afghanen?
Ja dat klopt maar dat betekent niet dat we dat met zijn allen normaal moeten vinden of logisch of wat dan ook. Als België morgen zegt dat de Benelux vanaf dan de Nelux heet omdat België er geen zin meer in heeft dan mag ik hopen dat Nederland niet besluit om België binnen te vallen, Vlaanderen te annexeren, Antwerpen te bombarderen en Brussel te omsingelen (hoe prettig één of meerdere van deze zaken ook mogen klinken). Hoe slecht die vergelijking ook is: die zogeheten consequenties slaan nergens op en we moeten niet doen alsof dat wel zo is.
De consequentie van een NAVO-bondgenootschap is dat je komt helpen als een ander land binnen het bondgenootschap in de shit zit, of dat bondgenoten je komen helpen als jij in de shit zit. Dat laatste is niet zo'n hele vervelende consequentie overigens wanneer je weet dat je buurman al langer bezig is met op gewelddadige wijze allerlei territorium op illegitieme wijze tot zich te nemen. Alle andere eventuele consequenties zijn bedacht vanuit een russofiel perspectief en totale quatsch. Het is alsof we weer terug zijn in het Belle Époque met zijn gewapende vrede en bondgenootschappen waarbij elke aansluiting bij de entente of alliantie een soort halve oorlogsverklaring was aan de ander.
"I wish to make an official statement that none of the mercenaries the West is sending to Ukraine to fight for the nationalist regime in Kiev can be considered as combatants in accordance with international humanitarian law or enjoy the status of prisoners of war," Konashenkov stressed.What are they thinking?
![]()
Dennis en Joyce sluiten zich aan bij leger Oekraïne: 'Het is wel de bedoeling dat ik terugkom'
Afreizen naar het oorlogsgebied, je aansluiten bij het leger en onder een vlag vechten die niet de jouwe is: je moet het maar durven. Waar de meeste Nederlanders op hun eigen, veilige manier solidair zijn met Oekraïne, besluiten sommigen dat zij niet kunnen stilzitten en toekijken. Zij pakken...www.rijnmond.nl

Ja, dat kan, we kunnen van alles respecteren van totalitaire dictators. We kunnen ook respecteren dat Xi Jinping Oeigoeren opsluit omdat ze wat anders denken dan hij. We kunnen hem ook enorm respecteren als hij zo dadelijk Taiwan inpikt omdat hij nu al ziet dat de internationale gemeenschap toch geen f*ck doet wanneer je een ander soeverein land annexeert. We kunnen bijvoorbeeld ook respecteren dat Maduro Venezolanen op dagelijkse basis laat martelen en vermoorden. We kunnen respecteren dat Kim Jong Un graag een paar afvalligen for breakfast afknalt, of dat Poetin politieke tegenstanders wegstopt in de Goelag. Daar kunnen we allemaal héél veel respect voor hebben. Dat hebben we in het geval van die laatste al meer dan twintig jaar gedaan en we zien waar dat respect nu toe leidt.Het is misschien niet normaal en ook niet logisch, maar je moet er wel naar handelen en voor waken dat de situatie die er nu is kon gebeuren. Min of meer respecteren dat Poetin geen NAVO in de achtertuin wilt hebben.
Een historicus heeft altijd gelijk omdat hij alleen maar problemen uit het verleden hoeft te benoemen en niet met oplossingen hoeft te komenAls het zo klaar als een klontje is dat dit niet zo maar mag gebeuren en consequenties moet hebben omdat Oekraïne dit lekker zelf moet bepalen, wie en hoe moet men nu dan reageren volgens jou?

Op naar Tsjernobyl 2.0.
Is er ergens al een goede TL;dr video? Ik volg geen nieuws en heb geen zin om van duizend sites info te halen. Hoe, wat en waarom.

Nee, er is imo geen enkele politieker die te vertrouwen is. Maar ik denk dat het kopje wel mooi samenvat wat er aan het gebeuren is.Gaan we die Macron dan maar op zijn blauwe ogen geloven? Even los gezien van de mogelijke waarschijnlijkheid natuurlijk.
Nee, er is imo geen enkele politieker die te vertrouwen is. Maar ik denk dat het kopje wel mooi samenvat wat er aan het gebeuren is.
executed*"I wish to make an official statement that none of the mercenaries the West is sending to Ukraine to fight for the nationalist regime in Kiev can be considered as combatants in accordance with international humanitarian law or enjoy the status of prisoners of war," Konashenkov stressed.
"At best, they can expect to beprosecutedas criminals. We are urging all foreign citizens who may have plans to go and fight for Kiev’s nationalist regime to think a dozen times before getting on the way," Konashenkov said.
![]()
I wouldn't trust Macron running a bath. Let alone, a fucking country.Gaan we die Macron dan maar op zijn blauwe ogen geloven? Even los gezien van de mogelijke waarschijnlijkheid natuurlijk.
Deze strategie zou ook effectief zijn om stront aan de knikker te krijgen:Ik wacht in spanning af tot het eerste NAVO land slachtoffer wordt van een "verdwaalde raket".