- Waardering
- 7.124
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vermoed dat dat een praktische overweging is, geinspireerd door de Servische vrienden. In de oorlogen in de Balkan had Milosevic een handig groepje paramilitairen, genaamd Arkan's Tigers. Die Arkan was gewoon een ordinaire maffioso en die heeft een militie van hooligans, criminelen en ander tuig opgericht. Die hebben toen flink huis gehouden in met name Bosnie en Milosevic kon naar buiten toe beweren dat het niet zijn verantwoordelijkheid was, omdat ze officieel niet onder zijn commando vielen. Het zou me niets verbazen als Poetin die Tsjetsjenen ook gaat gebruiken om de vuile klusjes op te knappen. En vervolgens legt hij de verantwoordelijkheid neer bij die Kadyrov.
www.motorsport.com
We willen echt GEEN oorlog met de Russen. Ik snap echt niet waar die malloten in de EU mee bezig zijn.De raket weegt zo'n 100 ton en kan 10 tot 16 kernkoppen dragen met een totaalgewicht van 10 ton. De totale explosiekracht die de raket kan afvuren is 40 megaton, 2.000 maal krachtiger dan de atoombommen die op Hiroshima en Nagasaki vielen.
De Russen hebben nog de Dead Hand. Als er een nucleaire explosie plaatsvind op Russische bodem gaat automatisch alles de lucht in.
Grappig filmpje, maar in het echt is iedereen fucked. De russen hebben laatste jaren ook nog een shitload aan Iskander raketten (met kernkop) in Kaliningrad gezet.
![]()
Russia's Deadly Iskander-M Ballistic Missile Is Headed to Kaliningrad Exclave
In 2019, the Russian garrison in Moscow’s Kaliningrad exclave will get a powerful new rocket, the Kremlin announced. Russian ground troops in the Western Military District will receive Iskander-M ballistic missiles in 2019, “completing” the “rearmament of the missile formations of the land...nationalinterest.org
En dan heb je nog de Zircon, die mach 8 tot 9 (10.000 tot 11.000 km/u) kan, bewapend met een kernkop.
![]()
3M22 Zircon - Wikipedia
en.wikipedia.org
We willen echt GEEN oorlog met de Russen. Ik snap echt niet waar die malloten in de EU mee bezig zijn.
Idd. Het is dat ik mijn kamer al verhuurd heb. Anders had ik serieus geinformeerd naar het opvangen van een Oekraiens gezin. Maar moslims uit een derdewereldland hoef ik niet mee samen te wonen. Kan ik niet eens meer in een badjas of (in de zomer) met ontbloot bovenlijf rondlopen in mijn eigen woning.Is toch logisch? Ik snap het wel.
De ene groep bestaat voornamelijk uit islamitische mannen die overlast veroorzaken, de ander uit christelijke vrouwen en kinderen.
Ah joh build back better.Misschien is nucleaire oorlog toch gewoon ons great filter en is het einde van de mensheid nabij.
De NAVO is dan ook geen land
Nee, dat denk ik niet. Poetin is geen communist en wil niet terug naar de Sovjet-Unie. Wel denk ik dat hij bepaalde imperialistische motieven heeft en denk ik dat hij (onder anderen) handelt vanuit een Russisch historisch perspectief ten opzichte van Oekraïne, wat er feitelijk op neerkomt dat Oekraïne geen bestaansrecht zou hebben. Ik denk dat dat perspectief niet correct is.Maar dit is niet de reden van de geopolitieke spanningen tussen het Westen en Rusland, hetgeen de aanleiding van deze oorlog is. Tenzij je denkt dat Rusland opeens Oekraïne wilt inlijven om een soort nieuw sovietunie op te bouwen. Maar dat is niet het geval.
Thinking is waarschijnlijk een term waar ze nog nooit van gehoord hebben.What are they thinking?
![]()
Dennis en Joyce sluiten zich aan bij leger Oekraïne: 'Het is wel de bedoeling dat ik terugkom'
Afreizen naar het oorlogsgebied, je aansluiten bij het leger en onder een vlag vechten die niet de jouwe is: je moet het maar durven. Waar de meeste Nederlanders op hun eigen, veilige manier solidair zijn met Oekraïne, besluiten sommigen dat zij niet kunnen stilzitten en toekijken. Zij pakken...www.rijnmond.nl
Hoezo is het 'half fout'? Die bevolking is op sommige plekken inderdaad half Russisch, op andere plekken nog meer dan de helft, op andere plekken 20-30%, doet er verder niet toe. In elk geval wonen er veel etnische Russen. Die percentages zijn zo hoog grotendeels DANKZIJ die bewuste omvolkingspolitiek van de Sovjet-Unie met al haar gruwelijkheden. Waarom moet dat beleid 30 jaar na de val van Sovjet-Unie alsnog beloond worden?
EU is een ander verhaal, en dat is ook een enorm tijdrovend en ingewikkeld proces om bij de EU te komen en gaat zeker niet zomaar van vandaag op morgen gebeuren, wat Von der Leyen ook zegt (gaat zij niet eens over). Dat is een proces wat zeker in het geval van Oekraïne decennia duurt, áls het al gaat gebeuren.
Maar waarom de NAVO niet? Als zij dat nou willen? Oekraïne is een soeverein land, volgens alle definities die algemeen gelden rondom het begrip 'soeverein'. Oekraïne heeft een democratisch gekozen regering. Dat kunnen we hier allemaal een beetje bagatelliseren door Russische propaganda te roeptoeteren over nazi's dit en criminelen dat, maar ik hoop dat we het er over eens zijn dat een onafhankelijk land haar eigen beleid mag bepalen wat dat betreft. Van dat beleid mogen we dan weer van alles vinden, dat wel. Oekraïne mag zich dus bij elk bondgenootschap aansluiten waarbij ze zich willen aansluiten, mits de andere landen binnen dan bondgenootschap dat ook goed vinden. Wie bepaalt nu dat Oekraïne 'neutraal' zou moeten zijn, of een bufferstaat zou moeten vormen? Dat bepalen de Oekraïners volgens mij zelf, niet Poetin. Die kan zoveel willen. Oekraïne is niet meer bij de Sovjet-Unie, daar zijn we nu juist van af. Als Oekraïne zich bij de CSTO zou willen aansluiten, zou dat dan ook niet mogen? Misschien als Poetin zich een beetje fatsoenlijker had opgesteld tegenover de ex-Sovjetstaten dat in die CSTO nu niet alleen Armenië, Kirgizistan, Tadzjikistan, Kazachstan en Wit-Rusland hadden gezeten.
"Ja maar geopolitiek, ja maar je snapt de Russen niet." Ja ik snap ze wel en ik begrijp de redenatie ook wel vanuit het Russische perspectief met een steeds dichterbij komende NAVO, ik ben het er alleen totaal niet mee eens. We moeten eens wat minder krampachtig doen over die zogenaamde dreiging van de NAVO en hoe verschrikkelijk dat wel niet is voor die sidderende en bevende Russen. De NAVO heeft echt geen enkel belang bij het bedreigen of aanvallen van Rusland. Geen. Nul. Is er iemand hier die denkt dat de landen binnen de NAVO Rusland binnen zouden willen vallen en hoe zien zij dit dan precies voor zich? Zelfs nu Oekraïne wordt platgewalst is daar op geen enkele manier sprake van.
Is het allemaal handig wat de NAVO daar in Oost-Europa doet? Nee, blijkbaar niet, want er zit een bloedhond in het Kremlin die elk excuus zal aangrijpen om gewoon elk stukje land weer voor zichzelf in te pikken. Want als er één ding is dat alle dictators gemeen hebben is het de honger naar meer land, meer grond. Dat weten we al ruim twintig jaar van Poetin, want zo lang zit deze dictator er al en dat vinden alle adepten hier blijkbaar geen enkel probleem, maar dat uit zich nu maar eens ten volste. De vraag is of dat aan de NAVO ligt. Ik denk van niet.
Deze mensen denken dat oorlog een potje COD MW2 is waarbij je respawned als je weer whoopie krijgt van een paar campende spetnaz.What are they thinking?
![]()
Dennis en Joyce sluiten zich aan bij leger Oekraïne: 'Het is wel de bedoeling dat ik terugkom'
Afreizen naar het oorlogsgebied, je aansluiten bij het leger en onder een vlag vechten die niet de jouwe is: je moet het maar durven. Waar de meeste Nederlanders op hun eigen, veilige manier solidair zijn met Oekraïne, besluiten sommigen dat zij niet kunnen stilzitten en toekijken. Zij pakken...www.rijnmond.nl
Die domme troela heeft nog 3 kinderen ook, maar is overtuigd dat ze trots zullen zijn later.Deze mensen denken dat oorlog een potje COD MW2 is waarbij je respawned als je weer whoopie krijgt van een paar campende spetnaz.
Deze mensen rennen jankend weg als de eerste schoten worden gelost. Please livestream het.

Die domme troela heeft nog 3 kinderen ook, maar is overtuigd dat ze trots zullen zijn later.![]()
Deze mensen denken dat oorlog een potje COD MW2 is waarbij je respawned als je weer whoopie krijgt van een paar campende spetnaz.
Deze mensen rennen jankend weg als de eerste schoten worden gelost. Please livestream het.
Dat zal in het beste geval zo aflopen:Die domme troela heeft nog 3 kinderen ook, maar is overtuigd dat ze trots zullen zijn later.![]()