MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
Hmm, dit zal ook vast helpen om de rest van de wereld beetje kalm te houden :roflol: Op naar Tsjernobyl 2.0.
Moeten die Oekraïners niet gaan denken dat je de kerncentrales ideaal kan gebruiken als schild natuurlijk. En dat gebeurd blijkbaar wel, anders zouden de Russen het niet beschieten.

Wel een hele interessante situatie dit. Volgens mij is het ook nog niet eerder gebeurd dat er een invasie is in een land met kerncentrales. Dit is best wel een dingetje natuurlijk. Een verkeerde raket of een paar boze Oekraïners die volledig scorched earth gaan, en dan heb je de poppetjes aan het dansen.

Stel er ontploft 1. Zou de EU dit dan beschouwen als een aanval? Aangezien die radioactieve wolk over Europa zou trekken?
Er is iig niks te halen voor Putin om zo'n centrale op te blazen.

• #1.346
Gelukkig handelt Putin volkomen rationeel.
Ik vind van wel. Dat wilt natuurlijk niet zeggen of ik het er wel of niet mee eens ben. Hij is 1 van de meest intelligente wereldleiders, alles wat nu gebeurd is niet random en is zeer gecalculeerd. Die Russen zijn verre van dom. Denken dat hij nu compleet zijn shit heeft verloren is een flinke onderschatting.

Maar op tv willen ze natuurlijk graag voordoen alsof hij niet helemaal 100% in zijn bovenkamer is.

Deze mening zal wel niet heel populair zijn hier.

Ik vind van wel. Dat wilt natuurlijk niet zeggen of ik het er wel of niet mee eens ben. Hij is 1 van de meest intelligente wereldleiders, alles wat nu gebeurd is niet random en is zeer gecalculeerd. Die Russen zijn verre van dom. Denken dat hij nu compleet zijn shit heeft verloren is een flinke onderschatting.

Maar op tv willen ze natuurlijk graag voordoen alsof hij niet helemaal 100% in zijn bovenkamer is.

Deze mening zal wel niet heel populair zijn hier.
Mijn mening ligt wat tussen de uitersten.

Dit is in opdracht van Putin al heel lang in voorbereiding en in gang gezet. Het is geen opwelling. Er zit wellicht een naïviteit in het Westen dat dit niet als serieuze optie werd gezien na andere kleinere incidenten.

Mensen die in isolatie leven en voornamelijk worden omringd door ja-knikkers raken het volledige zicht op de werkelijkheid weleens een beetje kwijt.

• #1.349

Slim idee, Putin omleggen. Ik kan wel raden hoe Rusland daarop reageert. Khoop dat iedereen dan zijn jodiumpillen klaar heeft liggen.

• #1.350
Moeten die Oekraïners niet gaan denken dat je de kerncentrales ideaal kan gebruiken als schild natuurlijk. En dat gebeurd blijkbaar wel, anders zouden de Russen het niet beschieten.

Wel een hele interessante situatie dit. Volgens mij is het ook nog niet eerder gebeurd dat er een invasie is in een land met kerncentrales. Dit is best wel een dingetje natuurlijk. Een verkeerde raket of een paar boze Oekraïners die volledig scorched earth gaan, en dan heb je de poppetjes aan het dansen.

Stel er ontploft 1. Zou de EU dit dan beschouwen als een aanval? Aangezien die radioactieve wolk over Europa zou trekken?
Er is iig niks te halen voor Putin om zo'n centrale op te blazen.

Ik denk dat het risico wel wat overdreven wordt.

De meeste reactoren staan al uit en deze centrale is wel een stuk beter gemaakt.

Mijn vraag is waarom de laatste niet volledig uitgeschakeld wordt

• #1.353

De meeste reactoren staan al uit en deze centrale is wel een stuk beter gemaakt.

Zodat de CIA em kan opblazen?
:aluhoedje:

Nee geen idee. Ik weet niks over deze centrale.

• #1.355

Schade valt allemaal mee als ik het zo zie. Aanval was op deze trainingsfaciliteit. Niet op de centrale zelf.

Ze spreken over shelling maar dit is geen shelling, lijkt eerder op een RPG.

Ondertussen in Hostomel

• #1.357
Dit is dus pure propaganda van de Oekraïners als ik de beelden zo bekijk.

Ze proberen op alle manieren het Westen militair dit conflict in te trekken.

*edit*
Deze doet er zelfs nog een schepje bovenop

Vrijwel alles wat die Oekraïners plaatsen is complete bs.

Klassieker: Nazi collaborator monuments in Ukraine
In 2016, a major Kyiv boulevard was renamed after Bandera. The renaming is particularly obscene since the street leads to Babi Yar, the ravine where Nazis, aided by Ukrainian collaborators, exterminated 33,771 Jews in two days, in one of the largest single massacres of the Holocaust
Of hoe wanhopig de EU en NATO tegenwoordig zijn...

Laatst bewerkt:
Het is een mix van oude Sovjettaal en die onzin, inderdaad.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven