MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Irpin

Zullen wel alleen nazi's wonen in die flat.

Of misschien wilt putin op deze manier zorgen dat ze zich overgeven. Lekker veel burgerslachtoffers werkte in andere landen ook goed.

Zijn filmpjes luisteren altijd wel goed weg vind ik.
Pas op, op 1 minuut zie je gruwelijkheden die mensen die hier naar de sportschool gaan waarschijnlijk moeilijk kunnen verdragen.

Hoe is dit niet een directe aanval op burgers?
In principe is het een oorlogsmisdaad om op huizen/burgers te knallen. Echter, als het gebouw (huizen) wordt gebruikt voor militaire doeleinden dan is het een legitiem doelwit en wordt het gezien als militaire noodzaak. Ik meen ergens te hebben gelezen dat de Russen beweren dat de bovenste verdiepingen worden gebruikt door Oekraïense militairen. Tja, dan zou het dus mogen... maar hoeveel daar van waar is ???

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.386
Zullen wel alleen nazi's wonen in die flat.

Of misschien wilt putin op deze manier zorgen dat ze zich overgeven. Lekker veel burgerslachtoffers werkte in andere landen ook goed.
Denk je?

Ik denk dat Putin op die gebouwen schiet omdat hij ze hondslelijk vindt. Waarvan akte.

• #1.387
SWIFT is the international payment system. Cutting off a top country from SWIFT access is a very big deal.

When the US and EU trotted out the SWIFT sanction card, I thought I got that one wrong. Closer inspection by Eurointelligence and others shows it's Not So Swift After All.

FAZ informs us that the Swift sanctions are essentially dead in the water. Only seven banks, representing a quarter of the Russian banking sector, are subject to the sanctions. What happened is that once this sanctions list went through the mill of talks with member states, only this pared-down lists survives. The EU originally promised to hit 70% of the Russian banking system. One reason for the exclusion of Sberbank is the deposits held by savers in the bank’s EU subsidiaries. It would have triggered massive deposit insurance claims.

The reduced ambitions embed an important piece of hard information. It is telling us that EU member states will not be ready to impose transactional sanctions on Russia in areas deemed vital to the EU economy, especially the import of Russian gas, oil and coal. What this will also tell us is that we have no means to crush the Russian economy, as Bruno Le Maire suggested. Vladimir Putin has run into big problems with his military campaign. But he will be able to finance the war.

Laatst bewerkt:
Zijn filmpjes luisteren altijd wel goed weg vind ik.
Pas op, op 1 minuut zie je gruwelijkheden die mensen die hier naar de sportschool gaan waarschijnlijk moeilijk kunnen verdragen.

Precies waar hij het ook over heeft. De sancties op hun centrale bank zijn de "echte" sancties. Die SWIFT sancties zijn meer om mensen tevreden te houden.

• #1.389
Amerika komt weer even de politieagent uithangen.

To wit, the SCMP reported Friday that State Department counselor Derek Chollet warned that there will be serious consequences for Beijing if it helps Moscow in evading sanctions.

If China tries to help Russia evade sanctions in the wake of Moscow’s invasion of Ukraine, it will face countermeasures, a senior US State Department official said on Thursday, without providing details.

State Department counsellor Derek Chollet said the allied nations that have joined in sanctioning Russia represent a combined 50 per cent of the global economy; China accounts for around 15 per cent.

"China, if it were to seek to evade the sanctions, or somehow dividing the sanctions, they would be vulnerable," he said. "Any country that tries to evade these sanctions will also face the consequences of its actions. I don’t want to speculate with that would be."

Veel blabla maar Bejing Biden gaat toch geen f**k doen.

Laatst bewerkt:
Riga heeft de straatnaam van de Russische ambassade veranderd naar "Onafhankelijk Oekraïne straat". Dat vind ik toch wel een mooie troll.

In principe is het een oorlogsmisdaad om op huizen/burgers te knallen. Echter, als het gebouw (huizen) wordt gebruikt voor militaire doeleinden dan is het een legitiem doelwit en wordt het gezien als militaire noodzaak. Ik meen ergens te hebben gelezen dat de Russen beweren dat de bovenste verdiepingen worden gebruikt door Oekraïense militairen. Tja, dan zou het dus mogen... maar hoeveel daar van waar is ???
Heb wel een filmpje gezien dat een peleton (?) Oekraïense militairen op balkonnen stond toe te kijken dat een burger zich daar niet prettig bij voelde.

Hoe zou het zijn gegaan met Trump nog aan het roer?

Terug
Naar boven