XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Hoe zou het zijn gegaan met Trump nog aan het roer?

Anders denk ik, maar niet omdat Trump en Poetin vrienden waren ofzo, wat rechts lijkt te denken.
W liet Georgië in de steek, Obama liet Poetin de Krim inpikken, Trump stuurde wapens naar Oekraïne. Poetin wist dat Trump onberekenbaar was en keihard terug zou kunnen slaan. Trump was harder tegen Poetin dan Bush, Obama en Biden nu.

Hoe is dit niet een directe aanval op burgers?
Zullen wel alleen nazi's wonen in die flat.

Of misschien wilt putin op deze manier zorgen dat ze zich overgeven. Lekker veel burgerslachtoffers werkte in andere landen ook goed.
Denk dat mensen toch eens moeten afstappen van de illusie dat een oorlog netjes uitgevochten kan worden. Als burgers straks beginnen schieten zullen ze overal elk gebouw preventief slopen.

Anders denk ik, maar niet omdat Trump en Poetin vrienden waren ofzo, wat rechts lijkt te denken.
W liet Georgië in de steek, Obama liet Poetin de Krim inpikken, Trump stuurde wapens naar Oekraïne. Poetin wist dat Trump onberekenbaar was en keihard terug zou kunnen slaan. Trump was harder tegen Poetin dan Bush, Obama en Biden nu.
Allerlei mensen met een mening in de media die ook wat van Trump vonden hebben nu allerlei teksten die bijna Trumpiaans klinken over de 2% norm en het onderhouden van de defensie. Obama liet Assad over z'n rode lijn gaan, Trump zette kruisraketten in.

Toegegeven, sommigen vonden werder ook wel dat hij ergens misschien een punt hadm maar...

Ik weet niet in hoeverre de Geneefse Conventie nog opgeld doet in dit soort gevallen waarbij je je eigen burgers én vreemdelingen oproept de wapens op te pakken.

Volgens mij zijn er wel voorbeelden over irregulars e.d.

Denk dat mensen toch eens moeten afstappen van de illusie dat een oorlog netjes uitgevochten kan worden. Als burgers straks beginnen schieten zullen ze overal elk gebouw preventief slopen.
Ja, maar Rusland zegt toch dat het geen oorlog is, maar een militaire actie?

Ik weet niet in hoeverre de Geneefse Conventie nog opgeld doet in dit soort gevallen waarbij je je eigen burgers én vreemdelingen oproept de wapens op te pakken.
Dus als je als burger je land wilt verdedigen tegen een buitenlandse legermacht ben je fout bezig?

Dus als je als burger je land wilt verdedigen tegen een buitenlandse legermacht ben je fout bezig?
Nee dat vind ik niet per se maar ik vraag me gewoon af hoe dat dan met die Geneefse Conventie zit. Die Russen kunnen nu natuurlijk bij elk gebombardeerd flatgebouw zeggen dat het wemelde van de bewapende Oekraïners

Het gaat om het hebben van een bepaalde status onder een verdrag.
Dat snap ik ergens wel, maar het is toch krankjorum dat als er hier Belgen het land binnenvallen ik dan niet een paar bermbommen zou mogen plaatsen vanwege een bepaald verdrag.

Of hef dan de gehele defensie op, dan kan er niemand een oorlog tegen je starten.

Allerlei mensen met een mening in de media die ook wat van Trump vonden hebben nu allerlei teksten die bijna Trumpiaans klinken over de 2% norm en het onderhouden van de defensie. Obama liet Assad over z'n rode lijn gaan, Trump zette kruisraketten in.

Toegegeven, sommigen vonden werder ook wel dat hij ergens misschien een punt hadm maar...

Tja, echt beter is het er na Trump niet op geworden. Het was een mooie, stabiele tijd. Hier in ieder geval.

Ik denk dat in 2022 wereldleiders gewoon lekker zelf naar voren moeten stappen.

Er zou een regel moeten zijn dat leiders van landen in oorlog elkaar voor een vuistgevecht tot de dood mogen uitdagen, weigeren is automatisch terugtrekken uit het land.

Als ik Zelenski was had ik dit serieus voorgesteld aan Putin. Al is het alleen maar om te laten zien dat Putin gewoon een oude aftakelende man is die een uitdaging niet meer aan durft.

Zelenski heeft ook echt niks te verliezen.

Als Putin weigert wint hij nog meer van de bevolking en de wereld voor zich door te laten zien dat hij zijn leven op het spel wil zetten zodat het volk minder lijdt.

Als Putin wel mee gaat en verliest, kijkt de wereld toe hoe live op TV mee hoe we een dictator armer zijn en verliest Rusland denk ik erg snel de motivatie om door te vechten.

Als Putin wel mee gaat en somehow wint, kijkt de wereld toe hoe voor het eerst een leider van het underdog land zijn leven geeft voor het volkn en er waarschijnlijk nog meer druk tegen Rusland komt.

Laatst bewerkt:
Met mijn beperkte kennis over dit onderwerp heb je als burger geen beschermde status meer wanneer je de wapens op pakt of deelneemt aan het gevecht. In de filmpjes van de eerste dagen vond ik ook dat de Russen het best netjes deden (voor een oorlog dan) en probeerden geen onnodige burgerdoden te maken. Ze stopten toen ook nog gewoon met een tank voor wat burgers op de straat. Dit hoefden de Afghanen of Irakezen toen der tijd niet te proberen. Nu ze niet zomaar opgeven zie je ook in de beelden dat de tactiek verandert en de steden steeds meer met de grond gelijk worden gemaakt. Mochten de burgers nu ook nog eens wapens onder hun jassen gaan dragen en vanuit het niets vuur openen (zoals in Afghanistan), waarbij er geen onderscheid meer kan worden gemaakt tussen burger en strijder, dan zal het nog een stuk bloederiger gaan worden. Al moet ik zeggen dat, in die beelden die ik heb gezien, degenen die deelnemen aan de strijd netjes gele/blauwe banden dragen om de arm.

Er zou een regel moeten zijn dat leiders van landen in oorlog elkaar voor een vuistgevecht tot de dood mogen uitdagen, weigeren is automatisch terugtrekken uit het land.

Als ik Zelenski was had ik dit serieus voorgesteld aan Putin. Al is het alleen maar om te laten zien dat Putin gewoon een oude aftakelende man is die een uitdaging niet meer aan durft.
Hmm weet niet of ie Putin met z'n 8ste dan judo gaat verslaan. Vgm heeft ie zelfs 6e of 7e dan taekwondo.

Edit: taekwondo heeft ie die dan gekregen zonder de sport te beoefenen. Maar judo is ie al heel z'n leven aardig bedreven in.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.418

Een comediant tegen een ex-KGB'er met een zwarte band in judo.

Daar zou ik best geld voor neerleggen om naar te kijken.

Terug
Naar boven