Ik en een maat vertrokken zaterdag om 11:00 uit utrecht en reden twee uur later en 180 km verder parkeerplek 9 (messe-sud) binnen. Er stond geen rij voor kaartjes en we waren dus zo binnen.
We gingen bij ingang sud ook naar binnen en dan kom je in Hal 1 uit. Samen met Hal 2, 3 en 5 waren dit de meest verzorgde en koele hallen. Dit waren ook de hallen met veel apparatuur en wellness en healthy lifestyle artikelen.
Hal 4 bestond uit veel kledingstands van reebok, adidas, nike en puma. Er was hier ook een rijtje eetstands waar je rijst met gyros, pasta en natuurlijk brood met worst kon kopen. Hier kwam ik synhtol-Klaus tegen met een bordje eten.
Hal 6 was, volgens mij, waar je Shawn Ray tegenkwam bij de PowerHouse/World Gym stand. Ik heb later op de dag nog een oranje shirt met handtekening voor 10 euro gekocht. Natuurijk met Shawn op de foto geweest. Ik ben 1,63 en had al eerder gelezen dat hij niet lang was, maar wij schelen dus echt niet veel. Als ik de foto terugkijk zijn we even groot (in de lengte

)
In Hal 3 hebben we om 15:30 rustig een flink bord spaghetti napolitana gegeten. Daarna hebben we nog een rondje gelopen en zijn toen om 16:30 vertrokken. Bij het verlaten van de garage nog 6 euro betaald.
Zo rond 19:00 waren we weer in Utrecht. Tussendoor hadden we nog bij een Mac een grote cappucino gedronken.
Dit was mijn eerste FIBO en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Onder de standhouders en gasten (Ernie Taylor en Dorian heb ik ook nog gezien)waren gruwelijk brede mannen en vrouwen. Het publiek bestond uit afgetrainde mensen en wanna be's en mensen die schijnbaar nog nooit gezweet hebben. Bij sommige apparatuur die ik gezien heb heb ik echt lopen watertanden. Wat zou ik graag de jackpot willen winnen en een eigen gym aan huis willen bouwen. Verder dan een drukbank en wat stangen en schijven opde zolder kom ik nu niet.
Ik verwacht niet dat ik volgend jaar ga. Het zal waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde zijn. Misschien als er grote sterren zoals Markus of andere Olympia deelnemers er zijn.