AndroidHealthClinic

Op de goede weg ! / ?

Waardering
0
Hoi,

Ik ben in feite nieuw op dit forum. Ik heb wat tijd gestopt in het maken van onderstaande fotos, enerzijds om jullie mijn uitgangspositie mee te geven, anderzijds om voor mezelf over een tijd resultaat te kunnen vergelijken met mijn beginsituatie.

Over mij
Ik ben 19 jaar, heb afgelopen jaar recreatief geroeid bij een studentenroeivereniging maar tegelijkertijd ontzettend veel bier gedronken en ongezond geleefd. Dat heeft dus niet tot een goddelijk roeierslichaam geleidt.

Daarvoor op de middelbare school heb ik 4 jaar lang 4 á 5 keer per week gehockeyd, de laatste anderhalf jaar tegelijkertijd 3 keer per week krachttraining gedaan en daarnaast ongezond geleefd in de vorm van uitgaan en dus korte nachten maken. Ook dat leidde dus - ondanks de krachttraining - niet tot een (zeer) gespierd lichaam.

Vanaf 1 september heb ik een fulltime baan, en heb ik dus voor het eerst in mijn leven een gestructureerd leven. Dit zag ik als een mooie kans om tegelijkertijd gestructeerd te gaan krachttrainen, en daarmee dan bij het begin opnieuw beginnen. (Dus beschouw mij maar als een nieuweling in de hele fitnesswereld). De eerste maanden waren erg zwaar en kwam ik niet aan trainen toe. Ik ben nu sinds 1 december begonnen en train vanaf nu 3 keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag)

Over mijn lichaam
Mijn lichaam is dus 19 jaar oud, ik weeg 70 kg, ben 182cm lang en heb een vetpercentage van 17,47% (12,23 kg). Mijn BMI is 21,13.
Ik heb hier wat fotos met de omtrekken (in het rood) van bepaalde lichaamsdelen. Op de laatste foto geef ik aan dat ik 45 cm breed ben.

[Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]

Ik ben niet heel zelfverzekerd wat mijn lichaam betreft. (dat is ook de reden dat ik wat wil veranderen). Mijn armen zijn in mijn ogen te dun (mijn polsen en de rest van mijn armen zijn dunner dan die van mijn 12-jarige zusje), ik ben veel te smal en ook mijn kuiten zijn niet gespierd. Buikspieren zijn ook niet meer te zien door het vele bierdrinken, terwijl daar een jaar geleden nog een mooi sixpack zat. Ook mijn borstkas is een ielig kippenborstje.
Okee, dat klinkt allemaal heel negatief. Zo is het nou ook weer niet hoor, maar ik probeer maar aan te geven dat mijn hele lichaam nog wel wat werk nodig heeft voor ik er afgetraind uitzie.

Voeding
Dagelijks eet ik 4 boterhammen als ontbijt (7.15 uur), 1 of 2 stuks fruit als tussendoortje (10.30 uur), 4 boterhammen als lunch (12.15 uur), 4 boterhammen als tussendoortje (15.00 uur) en iedere avond wat de pot schaft (altijd verse groentes) qua diner (rond 18.15 uur). Soms om 21.00 uur nog een paar boterhammen. Wat er op de 12 tot 16 boterhammen per dag zit, is afhankelijk wat er in huis is. Meestal sowieso een aantal met pindakaas en chocopasta en vaak vlees (kip, kalkoen, runderrookvlees, paardenrookvlees of varkensvlees).
Ik drink iedere dag zo'n 2 liter water, (op dagen dat ik train 3 liter) en 1 a 2 glazen halfvolle melk.

Slaappatroon

In de afgelopen 14 dagen heb ik mijn slaappatroon bijgehouden. In 14 nachten heb ik in totaal 108,75 uur geslapen, ofwel 7,8 uur per nacht. Iedere ochtend sta ik om 7 uur op, ook in het weekend, de tijd van naar bed gaan ligt tussen 22 en 02 uur 's nachts.

Trainingsschemas
Schema van September ‘06 tot en met December ’06, 3 keer per week fitness (daarnaast 4 a 5 keer per week hockey)
Chest incline (press): 3 x 15 x 15kg
Pectoral (adducties): 3 x 15 x 15kg
Upper Back (trekken: 3 x 15 x 15kg
Vertical Traction (trekken): 3 x 15 x 35kg
Shoulder press (stoten): 3 x 15 x 10kg
Gewichten (afwisselend armen aanspannen-staand): 3 x 15 x 5kg
Total Abdominal (buigingen): 3 x 15 x 40kg
Rotary Torso: 3 x 15 x 15kg
Cambered French (press): 3 x 15 x 10kg

Schema van Januari ‘07 tot en met Maart ’07, 3 keer per week fitness (daarnaast 4 a 5 keer per week hockey)
Chest incline (press): 8 x 20kg; 8 x 25kg; 8 x 30kg; 8 x 35kg
Pectoral (adducties): 8 x 20kg; 8 x 25kg; 8 x 30kg; 8 x 35kg
Upper Back (trekken): 8 x 20kg; 8 x 25kg; 8 x 30kg; 8 x 35kg
Vertical Traction (trekken): 8 x 40kg; 8 x 45kg; 8 x 50kg; 8 x 55kg
Shoulder press (stoten): 8 x 10kg; 8 x 15kg; 8 x 20kg; 8 x 25kg
Gewichten (afwisselend armen aanspannen-staand): 8 x 6kg; 8 x 7kg; 8 x 8kg; 8 x 9kg
Total Abdominal (buigingen): 8 x 60kg; 8 x 65kg; 8 x 70kg; 8 x 75kg
Rotary Torso: 8 x 15kg; 8 x 20kg; 8 x 25kg; 8 x 30kg
Cambered French (press): 8 x 12,5kg; 8 x 15kg; 8 x 17,5kg; 8 x 20kg
Leg Press: 15 x 60kg; 15 x 70kg; 15 x 80kg;
Leg Curl: 15 x 20kg; 15 x 25kg; 15 x 30kg;
Leg Extension: 15 x 20kg; 15 x 25kg; 15 x 30kg;
Leg Press (Kuiten): 15 x 40kg; 15 x 50kg; 15 x 60kg;

Schema vanaf April ’07 tot en met 16 mei ’07, 3 keer per week fitness (daarnaast 4 a 5 keer per week hockey)
Bankdrukken schuin omhoog dumbbell: 3 x 12 x 10kg (12kg)
Dumbbell vlakke bank flys: 3 x 12 x 6kg (8kg)
Lat machine- triangle: 3 x 12 x 35kg (42,5kg)
Dumbbell roeien: 3 x 12 x 10kg (12kg)
Dumbbell schouderdrukken: 3 x 12 x 7kg (8kg)
Barbell Back Squat: 3 x 12 x 30kg (30kg)
Leg Extension: 3 x 12 x 30kg (35kg)
Leg Curl: 3x 12 x 30kg (35kg)
Leg Press (Kuiten): 3x 12 x 60kg (60kg)
Total Abdominal: 3x 12 x 70kg (70kg)
Rotary Torso: 3x 12 x 25kg (20kg)
Lage Pulley armspieren aanspannen: 3x 12 x 20kg (20kg)
Neerdrukken, smalle greep: 3x 12 x 20kg (20kg)

Vanaf 16 mei 2007 niet meer gefitnessed tot en met 29 november 2008. In de tussentijd alleen 1 á 2 keer per week geroeid. (4 weken wedstrijdroeien niet meegerekend)

Schema vanaf december ’08, 3 keer per week fitness
Horizontale bank sel: halter drukken: 3 x 12 x 20kg
Hoge pulley sel: flys: 3 x 12 x 12,5kg
Lat machine- neerwaartse trekbeweging aan achterkant: 3 x 12 x 30kg
Dumbbell roeien: 3 x 12 x 12kg
Dumbbell schouderdrukken: 3 x 12 x 6kg
Leg Extension: 3 x 12 x 25kg
Leg Curl: 3x 12 x 25kg
Sit up crunch bench: 3 x 20 herhalingen
Staand halter armspieren aanspannen: 3x 12 x 14kg
Triceps kickback, dumbbell: 3 x 12 x 8kg
Barbell Back Squat: 3 x 12 x 40kg

Het doel van dit topic

Omdat ik dus opnieuw ben beginnen met krachttrainen om daarmee mijn lichaam te upgraden naar breder en gespierder, wil ik dit topic als dagboek gaan gebruiken, een soort controlemiddel dus, waarbij ik hoop dat ik aan de hand van het (dagelijks) posten van mijn eet-, rust- en trainpatroon door jullie bijgestuurd word in een richting die het snelst en het beste resultaat levert voor mijn doelstellingen.

• Wat raden jullie qua voeding aan, doe ik dat zo goed? (zit natuurlijk wel met het probleem dat ik weer thuiswoon en dus niet alles in de hand heb, er geldt 'eten wat de pot schaft')
  • Wordt het gebruik van supplementen door jullie aanbevolen?
  • Is het trainingsschema zoals ik het nu doe goed voor de komende weken?

Alle andere reacties, die geen reactie zijn op mijn vragen maar op de gehele post die ik nu plaats, zijn natuurlijk ook meer dan welkom, zolang het serieus is!

Je foto's zijn niet zichtbaar

Ik neem aan dat je van plan bent dat schema 3x per op dezelfde manier te volgen. Zou dan toch kiezen om elke keer een andere basisoefening (compound: squat/bench/deadlift/chins/militairy press) vooraan in je training te plaatsen. Dus niet telkens squat als laatste onderdeel doen, maar 1 training vooraan, 1 training bench vooraan en 1 training chins/deadlift vooraan. Vind 15 reps erg veel. Zou max. 8-10 aanhouden voor basisoefeningen.

Idd niet te zien dat je roeit, ik zie je eerder met een hockeystokje over het veld dartelen :laugh: Iig succes man, discipline leidt tot resultaten. Vergeet niet dat voeding even belangrijk is als trainen, om de 2 a 3 uur een maaltijd(je)

Je eet bdw veel te veel boterhammen, slaat nergens op. Wissel wat af met brinta, rijst, etc

En proberen zoveel mogelijk kip op je brood te eten?

met het schema dat je nu hebt ga je naar mijn mening niet veel bereiken.
Lees eerst dit maar eens zorgvuldig door;)
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224
Verder moet je wat gevarieerder eten (brinta in de ochtend, door de dag proberen wat rijst met kip, savonds aardappelen met kip, savonds net voor het slapen gaan 500g kwark)
In totaal zeker aan 3000kcal komen:)
volg deze raad op en je zal vooruitgang zien;)
succes

• Topic Starter Topic Starter
Rippetoe Starting Strength Faq ligt hier al uitgeprint, die zal ik dan ook lezen.
Maar zo'n dikke pil heb ik niet in een weekje uit, dus zijn er al tips die ik zo kan toepassen?

Afwisseling in mijn eten is moeilijk. Ik werk als consultant dagelijks op een ander kantoor en kan dus niet veel anders dan brood meenemen, dat is ook de reden dat ik zoveel boterhammen eet. Of denk ik nu gewoon te star? Ik hoor het graag, ik merk namelijk dat je vaak vastzit in een bepaald denkpatroon, juist via dit topic hoop ik juist andere richtingen te leren kennen!

Rippetoe Starting Strength Faq ligt hier al uitgeprint, die zal ik dan ook lezen.
Maar zo'n dikke pil heb ik niet in een weekje uit, dus zijn er al tips die ik zo kan toepassen?

Afwisseling in mijn eten is moeilijk. Ik werk als consultant dagelijks op een ander kantoor en kan dus niet veel anders dan brood meenemen, dat is ook de reden dat ik zoveel boterhammen eet. Of denk ik nu gewoon te star? Ik hoor het graag, ik merk namelijk dat je vaak vastzit in een bepaald denkpatroon, juist via dit topic hoop ik juist andere richtingen te leren kennen!

je kan altijd wat rijst en een kipfilet van 100g in een plastic bakje meenemen. Je kan het koud eten ofwel opwarmen op je werk.
moest dit om de een of andere reden niet gaan, dan zullen boterhammen met kipfilet wel volstaan. Je zorgt gewoon dat je dan een goed avondmaal binnenkrijgt, en smorgens de brinta nie vergeten. Zorg gewoon dat je minstens rond de 3000kcal zit.

je kan altijd wat rijst en een kipfilet van 100g in een plastic bakje meenemen. Je kan het koud eten ofwel opwarmen op je werk.
moest dit om de een of andere reden niet gaan, dan zullen boterhammen met kipfilet wel volstaan. Je zorgt gewoon dat je dan een goed avondmaal binnenkrijgt, en smorgens de brinta nie vergeten. Zorg gewoon dat je minstens rond de 3000kcal zit.
Witte lijst? Zilvervlies rijst? Bruine Rijst? Kip zonder toevoeging van knoflook, zout, peper of maakt dat niet uit? En kan ik bijvoorbeeld op zondag een kilotje kip bakken, invriezen en dan per dag meenemen? Of gaat dat ten koste van de voedingswaarde?

Witte lijst? Zilvervlies rijst? Bruine Rijst? Kip zonder toevoeging van knoflook, zout, peper of maakt dat niet uit? En kan ik bijvoorbeeld op zondag een kilotje kip bakken, invriezen en dan per dag meenemen? Of gaat dat ten koste van de voedingswaarde?

zilvervlies rijst en een gewone kipfilet:)
van dat invriezen enzo heb k geen idee van sorry^^

Ik vries het ook in en dat kan en gaat gewoon goed zover ik weet..

Ik vries het ook in en dat kan en gaat gewoon goed zover ik weet..

En neem je het dan gewoon in bevroren toestand mee, zodat het onderweg ontdooit, of dien je het eerst nog te ontdooien thuis?

Verder over kwark: linksdraaiend of rechtsdraaiend?, vol, halfvol, mager?
Melk: halfvol, vol of mager?

En neem je het dan gewoon in bevroren toestand mee, zodat het onderweg ontdooit, of dien je het eerst nog te ontdooien thuis?

Verder over kwark: linksdraaiend of rechtsdraaiend?, vol, halfvol, mager?
Melk: halfvol, vol of mager?

weet niet wat je met links/rechtsdraaiend bedoelt, maar het moet gewoon magere kwark zijn:)
Melk kan je het best halfvol drinken

Jup gewoon bevroren meenemen. Als nog niet helemaal ontdooit is even in de magnetron als dat kan.

Tijd voor een reactie.

De afgelopen weken zijn goed verlopen. Het aantal boterhammen is op jullie advies geslonken, ik eet nu als ontbijt een flink bord brinta, neem als tussendoortje wat fruit, lunch met 4 boterhammen, neem halverwege de middag rijst met kip of een blikje tonijn, 's avonds wat de pot schaft en sluit de avond af met een bak kwark. Goed bezig of niet?

Wat betreft mijn schema: Ik houd het schema zoals in post 1 nog even aan tot en met de kerst (heb tot nu toe iedere week 3 keer getraind), ben dan een week skiën. Ben op het moment bezig de (uitgeprinte) Rippetoe Starting Strength dingen te lezen, ben van plan de eerste week van januari (na het skiën) daar mee te beginnen.

Vraagjes die nu ontstaan:
Is mijn huidige voedingsschema zo goed of zijn er nog verbeterpunten?
Welke oefeningen kan ik het beste doen tijdens de wintersport?

Verder een korte termijn vraagje:
Ik heb gister gefitnessed. Nu ben ik van plan om morgen of overmogen een keer mee te doen aan een uurtje 'spinning'. Kan ik het beste morgenochtend spinnen en zaterdagochtend fitnessen? Of juist andersom?

Terug
Naar boven