MuscleMeat

Op lege maag cardio?

Trickster

Competitive Bodybuilder
Waardering
254
Lengte
1m79
Massa
107kg
Vetpercentage
10%
Kerels,

Ik zat laatst de DVD van Jay to Z te kijken en daar verteld jay dat hij voor zn cardio smorgens op een lege maag cardioot.

Ik heb ookal begrepen dat je dan als eerste je vetreserves aanspreekt.
maar lijkt mij dat je dan smorgens wel een eiwitshake met water kan nemen aangezien je als je wakker word zo katabool bent als de pest?

Meningen over deze manier ?

Kerels,

Ik zat laatst de DVD van Jay to Z te kijken en daar verteld jay dat hij voor zn cardio smorgens op een lege maag cardioot.

Ik heb ookal begrepen dat je dan als eerste je vetreserves aanspreekt.
maar lijkt mij dat je dan smorgens wel een eiwitshake met water kan nemen aangezien je als je wakker word zo katabool bent als de pest?

Meningen over deze manier ?

Hint : met de middelen wat jay neemt, issie niet zo katabool als de pest smorgens :P

Verders moetje ook vroeger opstaan om te cardioen s morgens.
als je normaal om 08 uur opstaat ga je om 06:00 je bed uit om te cardioen..
om die tijd valt het catabool zijn nog wel mee.

• Topic Starter Topic Starter
Maar hoe doe je dat met je honger dan?
Als ik wakker word smorgens, pffff mn buik loopt al te grommen en leeg te voelen.

Moetje dan helemaal nix eten, of zoals ik al zei whey met water om de spieren weer te voeden. Maar geen KH natuurlijk want anders verbruik je die als energy

Nee je moet nix eten en ook geen whey....
Je staat er toch ook 2 uur vroeger voor op als normaal... dus je eettijdstip blijft gewoon normaal, net als altijd... niet moeilijk toch ?

• Topic Starter Topic Starter
niet moeilijk, wel klote..
Ik ga echt kapot van de honger zodra ik wakker word..

Ik zit nu rond de 14% ongeveer denk ik.
Ga wat cardio invoegen aangezien ik dat NOOIT doe hehe :P

Drastisch KH verlagen wacht ik mee om te zien wat de cardio gaat toevoegen.
Kbegin met 3x p/w smorgens op lege maag

cutten is sowiezo cut, vooral natural-cutten zuigt.. maar het kan.

als bijv. normaal om 08:00 van de honger wakker wordt, zal het om 06:00 nog wel meevallen.

Ik haat trouwens ook cardio, maar denk de meesten bb'er vinden cardio niet prettig.. helemaal 's morgens niet.. als je er vroeg voor moet opstaan.

Zou idd stapje voor stapje proberen, eerst cardio toevoegen als je dan nog niet afvalt, dan wat kh weg enz.. tot je wel begint aftevallen.

van whey stijgt je insuline-spiegel ook (en dat is niet goed voor de vetverbranding). Misschien dat BCAA's minder stijging veroorzaken, maar het merendeel hier hoeft echt niet bang te zijn dat alle spieren ineens verdwenen zijn na een uurtje wandelen voor het ontbijt.

wat zijn eigenlijk de mogelijkheden om niet natural te cutten? Is er ergens een overzocht te vinden?

Als ik wakker word smorgens, pffff mn buik loopt al te grommen en leeg te voelen.

Moetje dan helemaal nix eten, of zoals ik al zei whey met water om de spieren weer te voeden. Maar geen KH natuurlijk want anders verbruik je die als energy

Half uur van tevoren 5gr glutamine en 1-2 bakken koffie..30/40 cardio buiten ( harstlag 130-140 ) en daarna weer 5gr glutamine. Gaat als een speer ;)
Met glutamine ga je aardig wat spierverlies tegen.

Maar er geld volgens mij altijd dat als je zonder eten x tijd kan lopen je met fatsoenlijk ontbijt 2x loopt. De eerste met zeg 100% vet (klopt niet helemaal want je loopt ook op glycogeen maar dat effect compenseer je die dag door dan meer vet te verbranden door gebrek aan glycogeen) en de tweede met 70%. Je verbruikt dan 1.4x meer vet als zonder ontbijt. Het kost wel meer tijd, dus wil je max resultaat in beschikbare tijd dan kan met honger lopen een optie zijn, anders denk ik niet.

Maar er zijn volksstammen die toch voor het ontbijt trainen. Leg me dat eens uit, kunnen jullie echt net zover hardlopen zonder als met ontbijt? Ik kan bijvoorbeeld voor de start van de 4d in Nijmegen dwz om 4.00 nog niet echt eten. Kon ik dat maar, dan ging ik in het begin niet zo door mijn reserves heen die ik die dag broodnodig heb.

Laatst bewerkt:
Maar er geld volgens mij altijd dat als je zonder eten x tijd kan lopen je met fatsoenlijk ontbijt 2x loopt. De eerste met zeg 100% vet (klopt niet helemaal want je loopt ook op glycogeen maar dat effect compenseer je die dag door dan meer vet te verbranden door gebrek aan glycogeen) en de tweede met 70%. Je verbruikt dan 1.4x meer vet als zonder ontbijt. Het kost wel meer tijd, dus wil je max resultaat in beschikbare tijd dan kan met honger lopen een optie zijn, anders denk ik niet.

Maar er zijn volksstammen die toch voor het ontbijt trainen. Leg me dat eens uit, kunnen jullie echt net zover hardlopen zonder als met ontbijt? Ik kan bijvoorbeeld voor de start van de 4d in Nijmegen dwz om 4.00 nog niet echt eten. Kon ik dat maar, dan ging ik in het begin niet zo door mijn reserves heen die ik die dag broodnodig heb.

Stel je weegt 60 kilo.
Stel je hebt 10% vet
Stel je kunt daar 60% van verbranden (blijft er dus 4% over)
Dat is 3.6 kilo, ofwel ruwweg 25.000 Cal. (3.6 * 7000)
Als je 500 Cal zou verbruiken in een uur met lopen heb je aan vet voldoende om 50 uur te lopen, a 5 km/u geeft dat minimaal 250 kilometer.

Doe je het iets realistischer en neem je een persoon van 80 kilo met 20% vet en verbrand je 400 Cal voor een wandeling van 5 km/u, kom je al snel boven de 1000 kilometer... da's best ver op een lege maag :)

Je hebt echt geen carbs nodig voor een wandeling van die intensiteit. Vetverbranding voldoet prima. Vooral het omschakelen van carb naar vet verbranding is vaak een probleem trouwens. Als je er eenmaal doorheen bent gaat het veel beter (kwestie van vooral geen carbs eten). keto-dieet dus.

Stel je weegt 60 kilo.
Stel je hebt 10% vet
Als je 500 Cal zou verbruiken in een uur met lopen heb je aan vet voldoende om 50 uur te lopen, a 5 km/u geeft dat minimaal 250 kilometer.

Doe je het iets realistischer en neem je een persoon van 80 kilo met 20% vet en verbrand je 400 Cal voor een wandeling van 5 km/u, kom je al snel boven de 1000 kilometer... da's best ver op een lege maag :)

Je hebt echt geen carbs nodig voor een wandeling van die intensiteit. Vetverbranding voldoet prima. Vooral het omschakelen van carb naar vet verbranding is vaak een probleem trouwens. Als je er eenmaal doorheen bent gaat het veel beter (kwestie van vooral geen carbs eten). keto-dieet dus.

:roflol: hahahaha "kom vrouw we gaan ff 1000km op onze nuchtere maag rennen :thumb: "

trouwens over wielrennen hetzelfde....echter is dat niet op lage intensiteit, maar middel (130-145HR)(60-80% max HR). zou dat nog wel kunnen op "lege" maag (alleen Xtend van te voren dan).... als je wakker wordt 1-2 uur fietsen, en de dag ervoor genoeg carbs op hebt. of ga je dan teveel spiermassa aanzet als je glyco op is.

IK doe 2 dagen per week om 07:00 cardio op een 1/2 whey shake voornamelijk omdat ik
HIIT doe. Anders ben ik toch een beetje bang voor spierverlies.

Ik ga elke zondag ochtend 1,5 uur na mijn ontbijt hardlopen (harstlag 140-150) en dan ben ik veel enegieker dan in plaats van savonds te hardlopen bijvoorbeeld. Geeft al dat koolhydraat juist averechts werkt (in ieder geval voor mij, ben een kh gevoelig iemand) Daarom haal ik 30% van mijn caloriën uit vetten.

Ik doe trouwens niet hardlopen voor vetverbranding, puur voor plezier, beweging en conditie.

Stel je weegt 60 kilo.
Stel je hebt 10% vet

Slik niks meer eten met wandelen, geen muslirepen, broodjes worst, bier (nee hoor dat is overdreven, ik eet elke anderhalf uur een muslireep ongeveer....ja theoretisch kan het maar ik moet minimaal elk anderhalf uur een muslireep eten, althans dat denk ik. Uiteindelijk moet je suiker stabiel worden met vetverbranding.

Bij anaerobische activiteiten zoals krachttraining of sprinten wordt voornamelijk het opgeslagen glycogeen in de spier gebruikt. Hierbij verbrand je dus geen opgeslagen vet. Met aerobische activiteiten zoals fietsen of joggen op een lage tot gemiddelde intensiteit verbrand je wel de opgeslagen vetreserves. Wanneer je tijdens deze aerobische activiteiten snakt naar adem dan verhoogt de verbranding van glycogeen en vermindert de verbranding van vet. Dus als je niet gemakkelijk kunt praten tijdens het fietsen of joggen dan hanteer je een te hoge intensiteit. Wanneer dit nog wel gaat dan gebruik je 90% van het opgeslagen vet als brandstof. Ik denk dus dat het er niet toe doet op welk tijdstip van de dag je aerobische activiteiten onderneemt. Naar mijn mening bepaalt de intensiteit van de cardio of je koolhydraten of vetten aan het verbranden bent.

ja en wat je aan glyco verbrand wordt later weer aangevuld door carbs uit je voeding (alsnog tekort = alsnog je vetverbranding).

niet eten voor een training is hoe dan ook slecht je lichaam komt door dit soort trainingen juist in een soort van spaarstand als je daarna gaat eten gaat je lichaam de vetten en dergelijke juist sneller vasthouden en omzetten in daadwerkelijk lichaamsvet omdat je lichaam denkt dat dit nodig is na een training op lege maag praat maar met een dieetist die zal je precies hetzelfde vertellen . als ik jou was zou ik gwn goed eten sochtends 2 uurtjes w88 en dan knallen en zorg gwn dat je je 2 liter water krijgt (water tijdens trainen niet meegerekend) en gezond eten dan komt alles wel goed zelfs zonders shake's kun je een prima resultaat bereiken het is trouwens zo dat de enige bewezen werkende shake's of pillen alleen maar creatine is van de rest is nooit wetenschapelijk bewezen dat het werkt ;) gezonde voeding is veel belangerijker

lol, deze zin zegt alles:

praat maar met een dieetist die zal je precies hetzelfde vertellen .

je verhaal :
niet eten voor een training is hoe dan ook slecht je lichaam komt door dit soort trainingen juist in een soort van spaarstand als je daarna gaat eten gaat je lichaam de vetten en dergelijke juist sneller vasthouden en omzetten in daadwerkelijk lichaamsvet omdat je lichaam denkt dat dit nodig is na een training op lege maag

klopt sowieso niet, ik zou als ik jou was iets minder met een diëtiste gaan praten ;)

Terug
Naar boven