XXL Nutrition

Op lege maag cardio?

Was het niet zo dat wanneer je cardio gaat doen, en je hebt van te voren geen eiwitten genomen, je de kans hebt om eerst spiermassa te verbranden voordat je vet verbrand?
En dat je dus het beste wat snelle koolhydraten en wat eiwitten kan nemen voor de cardioworkout?
Als dit niet klopt--> wat is de manier om geen spiermassa te verliezen dan als je gaat cardioen?

Train on,
Ron

sowieso geen carbs nemen voor cardio als je puur voor vetverbranding doet, (wel bij conditie). liefst alleen BCAA's ofzo.

en het hangt er maar vanaf hoe de rest van je voeding er uit ziet (in het voorbeeld wat je eerst geeft).

je moet niet denken dat als je niet om de 2 uur een proteinshake naar binnenwerkt je meteen spiermassa verbrand bij de minste cardio :P

sowieso geen carbs nemen voor cardio als je puur voor vetverbranding doet, (wel bij conditie). liefst alleen BCAA's ofzo.

en het hangt er maar vanaf hoe de rest van je voeding er uit ziet (in het voorbeeld wat je eerst geeft).

je moet niet denken dat als je niet om de 2 uur een proteinshake naar binnenwerkt je meteen spiermassa verbrand bij de minste cardio :P

ff nog een vraagje: ik neem nu vantevoren 5mg BCAA's maar drink wel een
mok koffie met zoetjes en Becel light. Kan die koffiemelk gewoon of moet 't
zwarte koffie worden?

Was het niet zo dat wanneer je cardio gaat doen, en je hebt van te voren geen eiwitten genomen, je de kans hebt om eerst spiermassa te verbranden voordat je vet verbrand?

NEE. ... je verbrand sowieso vet. Als je heel intensief en lang sport en erg weinig gegeten hebt zal je lichaam ook eisit gaan verbranden, maar normaal 30 minuten op een fietsje voor je ontbijt .... NEE.

(en wanneer je ammoniak gaat ruiken weet je dat het zover is)

En dat je dus het beste wat snelle koolhydraten en wat eiwitten kan nemen voor de cardioworkout?

Als je interesse is een zo'n intensief mogelijke training te hebben, dan wel. Snelle koolhydraten en eiwit is echter wel DE manier om te zorgen dat je minder vet verbrand tijdens je cardio :)

Als dit niet klopt--> wat is de manier om geen spiermassa te verliezen dan als je gaat cardioen?

Niet zoveel zorgen maken, je spieren vallen er heus niet af.

Deze jongen heeft ook cardio op een lege maag gedaan:

sfs3d4.jpg

interval zelfs.

ff nog een vraagje: ik neem nu vantevoren 5mg BCAA's maar drink wel een
mok koffie met zoetjes en Becel light. Kan die koffiemelk gewoon of moet 't
zwarte koffie worden?

becel light = boter??? of wa :P tja...klein beetje zal geen kwaad kunnen lijkt me...zijn toch maar 10kcal ofwa

Kerels,

Ik zat laatst de DVD van Jay to Z te kijken en daar verteld jay dat hij voor zn cardio smorgens op een lege maag cardioot.

Ik heb ookal begrepen dat je dan als eerste je vetreserves aanspreekt.
maar lijkt mij dat je dan smorgens wel een eiwitshake met water kan nemen aangezien je als je wakker word zo katabool bent als de pest?

Meningen over deze manier ?

Ik doe het ook iedere wedstrijdvoorbereiding, op dit moment zelfs 7 dagen per week! Merk echt dat mijn lichaam hier goed op reageert. Je moet idd wel ff iets vroeger je bed uit, maar je begint de dag dan ook wel lekker fit! :) Ik fiets iedere ochtend 30-45 minuten voor de tv met een bak ZWARTE koffie!

vroeg uit je bed???? ik doe mijn morning cardio pas om 10 uur ofzo :roflol:

becel light = boter??? of wa :P tja...klein beetje zal geen kwaad kunnen lijkt me...zijn toch maar 10kcal ofwa

Hi,hi, nee die koffiemelkvariant van Becel, zit nl 11gr kh in per 100gr...vroeg
me af of dat dus mag. Maar ja, ik gooi natuurlijk misschien maar zo'n 30ml
in m'n koffie.

Direct na het opstaan 2 bakken sterke zwarte koffie en 3 scheppen Xtend (ongeveer 10gr bcaa's en 4gr glutamine) doet het heel goed bij mij.
Na de cardio gewoon mijn ontbijt met veel eiwitten en niet al te veel koolhydraten.

NEE. ... je verbrand sowieso vet. Als je heel intensief en lang sport en erg weinig gegeten hebt zal je lichaam ook eisit gaan verbranden, maar normaal 30 minuten op een fietsje voor je ontbijt .... NEE.

(en wanneer je ammoniak gaat ruiken weet je dat het zover is)

Als je interesse is een zo'n intensief mogelijke training te hebben, dan wel. Snelle koolhydraten en eiwit is echter wel DE manier om te zorgen dat je minder vet verbrand tijdens je cardio :)

Niet zoveel zorgen maken, je spieren vallen er heus niet af.

Deze jongen heeft ook cardio op een lege maag gedaan:

sfs3d4.jpg

interval zelfs.

Thnx, dit is klare taal en hier kan ik echt wat mee :)
Hoorde altijd die grote jongens in de gym roepen dat t eerste wat je verbrand, spiermassa is en dat hardlopers doodlopers zijn ;)

Ik doe de laatste weken regelmatig cardio op een lege maag (beetje aan het experimenteren met IF).

Ik moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Cardio gaat veel vlotter, ik ben veel minder snel vermoeid en zit niet te zweten als een idioot.

Terug
Naar boven