Fitness Seller

Op lege maag cardio?

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag 1uur rug/buik getraint, daarna water met whey genomen om spierafbraak tegen te gaan.
Vervolgens 40minuten gecrosstraint om daarmee 450calorieen te verbranden op hartslag 130.

Wil dit cardioschema doorblijven voeren 3 a 4x per week. Zal dit geleidelijk mijn BF doen dalen?

Vandaag 1uur rug/buik getraint, daarna water met whey genomen om spierafbraak tegen te gaan.
Vervolgens 40minuten gecrosstraint om daarmee 450calorieen te verbranden op hartslag 130.

Wil dit cardioschema doorblijven voeren 3 a 4x per week. Zal dit geleidelijk mijn BF doen dalen?

Heeft bij mij in iedergeval wel geholpen. Heb het precies zo gedaan.
Gaat wel langzaam maar ik denk dat je de minste spierafbraak hebt.

Zou je over 2 weken gewoon weer eens laten meten. Als het goed is moet je dan al resultaat hebben. En anders je voeding aanpassen.

Vandaag Bene + buik gedaan en weer 45min cardio crosstraining 450 calorieen!
Man man dat deed zeer aan mn kuiten!!

Hopen dat mn BF uiteindelijk zakt, want tis wel heavy shit

Is et dan ook zo omdat ik na mn training ****in honger heb, ik beter geen KH's kan nemen omdat je anders die verbranding weer deels plat legt? Of kan je beter alleen eiwitten nemen met witte rijst?

45min en dan 450kcal is wel vrij weing....OOK voor low intensity, of je moet echt een hele slechte conditie hebben.

ik zit meestal op de 400kcal per 30min op de crosstrainer. met een HR van gemidd 130

achja ik ben gister pas begonnen met die shit.
Dus ik ben nog aant klooien ermee. Ik word niet moe, maar vandaag moest ik echt doorbijten omdat mn kuiten zon zeer deden!

en wat moet je dan eten na die cardio in de ochtend? en hoelang,of kort erna moet je gaan eten?

ik eet erna alleen eiwit. (pro80 shake met water en 100gr kip)

maar dat komt omdat ik sowieso zeer low carb zit op de dag.

Als ik 's ochtends cardio doe dan zorg ik ervoor dat ik zekers wat snelle koolhydraten (banaan of snicker) naar binnen heb gewerkt voordat ik begin, ik ben dan meer energieker tijdens het sporten. Na 1,5uur sporten whey shake (spier herstel/opbouw) met havermout (energie voor de langere termijn).

Als ik 's ochtends cardio doe dan zorg ik ervoor dat ik zekers wat snelle koolhydraten (banaan of snicker) naar binnen heb gewerkt voordat ik begin, ik ben dan meer energieker tijdens het sporten. Na 1,5uur sporten whey shake (spier herstel/opbouw) met havermout (energie voor de langere termijn).

dan is het niet meer "ochtend cardio" zoals het hier wordt bedoeld he, de term "morning cardio " verwijst naar het cardio'en op "lege" maag.

dan is het niet meer "ochtend cardio" zoals het hier wordt bedoeld he, de term "morning cardio " verwijst naar het cardio'en op "lege" maag.

Ik doe mij ochtend cardio wel eens na 12 uur als het niet eens meer ochtend is (maar wel nuchter)

Heb van alles geprobeerd om het buikvet kwijt te raken (fatburners, stackers, cardio na de krachttraining). Al deze hulmiddelen hebben geen of weinig resultaat opgeleverd, ja behalve het resultaat dat je portemonnee platter wordt! Wat WEL helpt is idd op lege maag een half uur joggen. Dus NIET hardlopen ivm te hoge hardslag. Vaak neem ik een kop koffie (zwart) vanwege de caffeine wat ook helpt, te goor maar goed het helpt. Je moet er alleen wel de discipline voor hebben want het is oersaai. Meestal jog ik buiten (heb je nog wat te loeren) en neem ik de MP3 player mee, dan is het nog enigzins interessant. Tsja..en de easy way..dat spreekt voor zich, ephedra of clen...maar goed ieders persoonlijke keus natuurlijk.

Is met een te hoge hartslag lopen nu echt zo slecht voor de vetverbranding?
Mijn hartslag schiet razendsnel omhoog, en alsk ik die in een lage zone wil houde dan zou ik inslaap vallen van verveling :s.
Ik zit toch makkelijk 40-50 minuutjes crosstrainer te doen aan een hartslag van 170-185. Als dit echt niet helpt zal ik maar beginnen aan men 40 minuten slakkengang zegt^^

45min en dan 450kcal is wel vrij weing....OOK voor low intensity, of je moet echt een hele slechte conditie hebben.

ik zit meestal op de 400kcal per 30min op de crosstrainer. met een HR van gemidd 130

Is helemaal niet slecht. Niet iedere crosstrainer geeft hetzelfde weer. Ik heb thuis zo'n ding staan (een goeie). Op the gym verbrand ik 450 en thuis moet ik echt wel een tandje bij om er 300 te halen.

Het is altijd een indicatie, geen realistische waarde. Ieder lichaam is anders en de een zal makkelijker afvallen dan de ander.

Wat ik al een hele tijd doe als ik in de cut ben is:
bij opstaan zo'n 8g BCAA's om spierverlies tegen te gaan en 4g EAA's (Growth Factor) om van katobool naar anabole status te gaan .

En dan 45 min. hardlopen of fietsen op een hartslag van tussen 50-65% van je maximale harstlag. (theoretisch, 220- leeftijd= max hartslag en neem daar 50-65% van). Dit zorgt ervoor dat je lichaam die om energie vraagt genoeg tijd heeft om vet om te zetten in glucose om je energie te geven.

Als je te hoog in je hartslag zit dan zoekt het lichaam naar een snellere energie systeem in je lichaam, zoals glucose in je spieren (die leeg zijn als je opstaat), of je spieren zelf.

Dus doe cardio op een lege maag 's ochtends op een lage hartslag en neem eventueel BCAA's om spierverlies tegen te gaan en EAA's als je de katabole status wil tegen gaan.

En hoelang denk jij anabool te zijn op 4 gram.... :roflol: zodra je begint met sporten ben je sowieso weer direct katabool

tijdens je cardio...??? :P

Terug
Naar boven