Fitness Seller

Op zoek naar de ideale laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja alleen is een zelf geassembleerde pc van 2500 in vergelijking met een mac pro van 2500 wel een grof stuk sneller..

Daarnaast zijn een hoop gadgets op het net voor windows 32b ontwikkeld.

Dat van HW/SW wist ik niet :D.

Virussen heb ik nog nooit last van gehad, dus niet echt worth naming.

Meer dan 4GB is echt overbodige luxe voor 99% van programmas

Voor het prijsverschil mac/pc kan je net zo goed een aparte SSD kopen en van daar windows booten, enorm snel.

Al met al blijft er weinig over, wat er over blijft is dus vooral de issue wil je windows of mac, en daar betaal je een ferme prijs voor.

Je hebt geen virus wegens een vet anti virusprogramma en door geen "gekke dingen" te doen. Ik heb geen anti virus nodig en moet helemaal niet opletten welke site of file ik openklik. Ik denk dat er maar een handvol macvirussen bestaan, kans is klein dat ik er ooit één ga tegenkomen. Not worth naming? hoeveel kost de jaarlijkse licentie van je antivirus? Hoe hard gaat het ten koste van je performance? Besef je wat voor een memory hog je anti virus is? Besef je wat voor een memory hog je besturingssysteem is? Al bij al gaat de sterkere hardware voor de cash bijna te niet. Ik geef toe als je heel hard investeert (tijd en/of geld) dan kan je jouw windows pc best wel perfomant houden.

Heb je een SSD nodig om alle programma's snel te openen en het OS snel te laten opstarten? Ook van je prijs halen. Mac os is out of the box super, windows niet en als je het super krijgt dan zul je het moeten onderhouden (time is money), of allerlei programma's aanschaffen die het voor je doen.

Je hebt geen virus wegens een vet anti virusprogramma en door geen "gekke dingen" te doen. Ik heb geen anti virus nodig en moet helemaal niet opletten welke site of file ik openklik. Ik denk dat er maar een handvol macvirussen bestaan, kans is klein dat ik er ooit één ga tegenkomen. Not worth naming? hoeveel kost de jaarlijkse licentie van je antivirus? Hoe hard gaat het ten koste van je performance? Besef je wat voor een memory hog je anti virus is? Besef je wat voor een memory hog je besturingssysteem is? Al bij al gaat de sterkere hardware voor de cash bijna te niet. Ik geef toe als je heel hard investeert (tijd en/of geld) dan kan je jouw windows pc best wel perfomant houden.

Heb je een SSD nodig om alle programma's snel te openen en het OS snel te laten opstarten? Ook van je prijs halen. Mac os is out of the box super, windows niet en als je het super krijgt dan zul je het moeten onderhouden (time is money), of allerlei programma's aanschaffen die het voor je doen.

Nee eigenlijk niets, ik heb gewoon AVG Free. Je moet btw een r*tard zijn of zo wil je virussen binnenhalen, ik heb er namelijk in 15 jaar 0 gehad.

Memory hog? NP -> 4GB Ram DDR2 (kost niks)

Al bij al gaat de sterke hardware te niet? Ah man je lult echt he.. zet maar eens een mac pro tegenover een self-assembled pc van dezelfde prijs neer en ga crysis of iets dergelijks spelen, draai 3D Mark, encode een dvdtje.. Whatever.. no way dat die mac op ook maar een punt wint.

Ja misschien EEN punt, en dat is muziek. Daar zijn Macs wel het beste voor, dat geef ik toe.

nee eigenlijk niets, ik heb gewoon avg free. Je moet btw een r*tard zijn of zo wil je virussen binnenhalen, ik heb er namelijk in 15 jaar 0 gehad.

Memory hog? Np -> 4gb ram ddr2 (kost niks)

al bij al gaat de sterke hardware te niet? Ah man je lult echt he.. Zet maar eens een mac pro tegenover een self-assembled pc van dezelfde prijs neer en ga crysis of iets dergelijks spelen, draai 3d mark, encode een dvdtje.. Whatever.. No way dat die mac op ook maar een punt wint.

+1

• Topic Starter Topic Starter
Nee eigenlijk niets, ik heb gewoon AVG Free. Je moet btw een r*tard zijn of zo wil je virussen binnenhalen, ik heb er namelijk in 15 jaar 0 gehad.

Memory hog? NP -> 4GB Ram DDR2 (kost niks)

Al bij al gaat de sterke hardware te niet? Ah man je lult echt he.. zet maar eens een mac pro tegenover een self-assembled pc van dezelfde prijs neer en ga crysis of iets dergelijks spelen, draai 3D Mark, encode een dvdtje.. Whatever.. no way dat die mac op ook maar een punt wint.

Ja misschien EEN punt, en dat is muziek. Daar zijn Macs wel het beste voor, dat geef ik toe.
Er is geen hond die in de grafische wereld een Windows bak gebruikt voor fotobewerking of illustreren. Mac Pro is dé grafische computer voor de bedrijfswereld. Steeds meer jongeren stappen ook over op Mac. Ga maar eens in universiteiten of zelfs hoge scholen kijken, de PC laptop verdwijnt gewoon. Mac is cool, hip, gebruiksvriendelijk , mooi en stabiel.

PC is leuk voor bedrijven die een beetje tekstverwerking willen doen voor relatief weinig geld (alhoewel, al die Windows licenses loopt ook aardig op natuurlijk). Voor games heb je ook wel Windows nodig, maar zoals gezegd kan dat ook op een evenwaardige Mac machine met boot camp ed.

Zoek maar eens wat youtube filmpjes op over spelen van games op de Mac, dat gaat perfect en net zo goed als op de PC.

Er is geen hond die in de grafische wereld een Windows bak gebruikt voor fotobewerking of illustreren. Mac Pro is dé grafische computer voor de bedrijfswereld. Steeds meer jongeren stappen ook over op Mac. Ga maar eens in universiteiten of zelfs hoge scholen kijken, de PC laptop verdwijnt gewoon. Mac is cool, hip, gebruiksvriendelijk , mooi en stabiel.

PC is leuk voor bedrijven die een beetje tekstverwerking willen doen voor relatief weinig geld (alhoewel, al die Windows licenses loopt ook aardig op natuurlijk). Voor games heb je ook wel Windows nodig, maar zoals gezegd kan dat ook op een evenwaardige Mac machine met boot camp ed.

Zoek maar eens wat youtube filmpjes op over spelen van games op de Mac, dat gaat perfect en net zo goed als op de PC.

Net zo goed alleen wel met lagere fps en mindere graphics.

Vrienden van mij zitten op verschillende TU's, geen een maakt gebruik van Mac.

Mac is cool, hip, gebruiksvriendelijk, mooi en stabiel EN TE DUUR.

Dat Windows onstabiel is is toch ook zwaar overdreven. OSX zal best stabieler zijn maar het ligt grotendeels denk ik toch ook aan de gebruikers, ik heb namelijk nooit *even afkloppen* crashes of virussen en dergelijke...

Macbook Pro's zijn inderdaad gemaakt voor graphic designers, in tegenstelling tot gewone Macbooks. Maar hoezo is een Macbook Pro volgens de kenners dan zoveel beter dan "gewone" laptops? Een Macbook heeft mij eigenlijk altijd ook wel aangesproken, dus uitleg stel ik graag op prijs!

Maar goed, het is algemeen bekend dat je bij Macs voor het statussymbool betaald en niet voor de hardware, dus die discussie kan ophouden :)

Mac is cool, hip, gebruiksvriendelijk, mooi en stabiel EN TE DUUR.

Het is mij wel duidelijk dat jij en degene die jij citeert niet dichter tot elkaar komen met dit onderwerp.
Argumenten geven hebben geen zin meer, heeft geen uitwerking.

Je zegt dat de hardware hetzelfde is (geheugen, processor,..), hoe kan een Mac dan minder presteren? Jezelf niet tegenspreken hé ;)

Er zijn genoeg filmpjes die aantonen dat de fps/graphics identiek zijn.

Als het even duur was als de Windows bakjes dan kocht IEDEREEN een Mac. Dat bewijst dat Mac betere kwaliteit levert en dus mogen ze meer vragen. Eentje om over na te denken ;)

Dat Windows onstabiel is is toch ook zwaar overdreven.
Macbook Pro's zijn inderdaad gemaakt voor graphic designers, in tegenstelling tot gewone Macbooks.

Maar goed, het is algemeen bekend dat je bij Macs voor het statussymbool betaald en niet voor de hardware, dus die discussie kan ophouden :)

Windows is minder stabiel dan Apple, een van de oorzaken ligt in het feit dat het besturingsprogramma van de gewone PC van Windows is, en het merk van de PC anders is.
Dat is nooit perfect op elkaar afgestemd, in tegenstelling tot Apple waarbij alles van 1 fabrikant is.

Weet niet of het algemeen bekend is dat je betaald omdat Apple een bepaalde status verschaft, misschien in bepaalde kringen.
Mij is het bekend dat het een fabeltje is dat Apple veel duurder zou zijn dan een Dell o.i.d.
Er is al best veel geschreven in dit topic over de verschillen, ik raad je aan om dit op je gemak te lezen;)

OSX is gebouwd op basis van UNIX, net als LINUX. Iedereen weet met grote zekerheid dat UNIX besturingssystemen veel stabieler zijn dan Windows systemen. Zelfs Bil Gates zelf zou dat toegeven als je hem het mes op de keel houdt;)

Steeds meer jongeren stappen ook over op Mac. Ga maar eens in universiteiten of zelfs hoge scholen kijken, de PC laptop verdwijnt gewoon. Mac is cool, hip, gebruiksvriendelijk , mooi en stabiel.
.
Klopt.
Ik herken dit ook. Ken in ieder geval twee Universiteiten die voor een bepaald gedeelte zijn overgestapt op Apple.

Ook bij steeds meer grote bedrijven, bibliotheken, particulieren en andere openbare ruimtes zie ik dit terug.

[Link niet meer beschikbaar]

Op mijn Universiteit heeft idd minimaal 60% een macbook (pro). (van de mensen die hem meenemen)

OSX is gebouwd op basis van UNIX, net als LINUX. Iedereen weet met grote zekerheid dat UNIX besturingssystemen veel stabieler zijn dan Windows systemen. Zelfs Bil Gates zelf zou dat toegeven als je hem het mes op de keel houdt;)

Ik zou ook alles toegeven mocht je me een mes op de keel houden. :)

btw isnogood, als ik zeg dat windows en antivirussen memoryhogs zijn, dan heb ik het niet over het aantal mb's ram je hebt, maar over hoe veel dat die dingen van je systeem vergen en ja dat kan soms je snellere hardware ten koste gaan. Ik zeg het nog eens een mac out of the box, doe 10 jaar lang wat je wil zonder zorgen te maken over virussen (dus geen avg of norton of whatever) en hij is 10 later nog even snel als de dag dat je hem kocht.

Mijn pc die ik een half jaar geleden de deur uit deed, wilde voor geen meter meer lopen ondanks defrags etc... 10 jaar geleden startte hij na een minuutje op, op het laatste 3-5 minuten! Dezelfde programma's waren super traag, het liep voor geen meter meer. Nochtans bedeelde future mark -dat ik op een cdeetje had gebrand- van die tijd nog altijd met dezelfde score, de realiteit was echter dat het ding geen poot meer verzette. Good riddance.

Dat filmpje had Friso al gepost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven