AndroidHealthClinic

Op zoek naar de ideale laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie niet in wat er zo geweldig is aan Mac OS.. Anders kan je nog altijd ergens anders een kale notebook + Mac OS Leopard bestellen, goedkoper uit...
Waarschijnlijk omdat je er nooit mee hebt gewerkt of gespeeld.;)

Probeer dan eens om Mac OS X op een "kale notebook" te installeren en laat me weten hoe het is afgelopen... Ik vrees dat je niet ver zult geraken.

En zelfs als je vergeet dat OSX 100x beter is dan Vista, zelfs als je vergeet dat Mac notebooks inventiever gemaakt zijn (zie nieuwe features), dan nog zit je met het feit dat Mac duurdere materialen gebruikt voor hun notebooks. Zo bestaan ze deels uit aluminium en glas, terwijl Dell enkel (goedkope) plastics gebruikt. Design, kwaliteit en duurzaamheid van een Dell kan nooit op tegen Apple.

Hij is gewoon uit een stuk aluminium gemaakt hoor.

Waarom is OSX 100x beter dan Vista? Eigenlijk zie ik slechts apple fanboys dit soort uitspraken doen.

Daarnaast heb je ook laptops zoals de toshiba qosmio, met intel extreme processor, 400gb, 9800m GTX, harman kardon speakers en stuff like that voor rond de 2500.

Begrijp me niet verkeerd, ik sta neutraal hierin maar ik hou absoluut niet van opmerkingen zonder argumenten. Daarnaast vind ik een mooier design en alu afwerking geen 1000 euro prijsverschil waard. Maar als je echt graag apple wil sponsoren, have it your way!

• Topic Starter Topic Starter
Hij is gewoon uit een stuk aluminium gemaakt hoor.

Waarom is OSX 100x beter dan Vista? Eigenlijk zie ik slechts apple fanboys dit soort uitspraken doen.

Daarnaast heb je ook laptops zoals de toshiba qosmio, met intel extreme processor, 400gb, 9800m GTX, harman kardon speakers en stuff like that voor rond de 2500.

Begrijp me niet verkeerd, ik sta neutraal hierin maar ik hou absoluut niet van opmerkingen zonder argumenten. Daarnaast vind ik een mooier design en alu afwerking geen 1000 euro prijsverschil waard. Maar als je echt graag apple wil sponsoren, have it your way!
Eerst en vooral, waar vind jij een "DELL XPS 2400" ik heb heel Google afgezocht maar volgens mij bestaat die niet eens.

Ten tweede, Dell maakt voor zover ik weet alles in plastic (misschien geverfd als alu, maar het blijft gewoon plastic). Trouwens heeft Apple een pending patent op de unibody casing design, geen enkele fabrikant kan dit dus namaken, laat staan al in productie hebben, dat is punt 1.

Punt 2, ja Vista sucks. En ja OSX is 100 x stabieler en gebruiksvriendelijker, trust me, ik ken Windows van buiten en heb al paar keer gewerkt met OSX.

Punt 3, hoe kom jij aan 1000 euro prijsverschil, je neemt de grafische kaart weg en je zegt dan dat de ene goedkoper is, of ben ik nu gek , het staat toch zo in je post??

Reken het nog maar eens na want no way dat bij bijna identieke (helemaal identiek kan niet want Dell maakt natuurlijk niet hetzelfde product) er nog 1k prijsverschil is. Het zal eerder rond de 100 tot max 300 euro bedragen. En eerlijkgezegd, dat vind ik een prima te overbruggen bedrag om dat klotebedrijf Microsoft niet meer te hoeven "sponsoren".

Eerst en vooral, waar vind jij een "DELL XPS 2400" ik heb heel Google afgezocht maar volgens mij bestaat die niet eens.

Ten tweede, Dell maakt voor zover ik weet alles in plastic (misschien geverfd als alu, maar het blijft gewoon plastic). Trouwens heeft Apple een pending patent op de unibody casing design, geen enkele fabrikant kan dit dus namaken, laat staan al in productie hebben, dat is punt 1.

Punt 2, ja Vista sucks. En ja OSX is 100 x stabieler en gebruiksvriendelijker, trust me, ik ken Windows van buiten en heb al paar keer gewerkt met OSX.

Punt 3, hoe kom jij aan 1000 euro prijsverschil, je neemt de grafische kaart weg en je zegt dan dat de ene goedkoper is, of ben ik nu gek , het staat toch zo in je post??

Reken het nog maar eens na want no way dat bij bijna identieke (helemaal identiek kan niet want Dell maakt natuurlijk niet hetzelfde product) er nog 1k prijsverschil is. Het zal eerder rond de 100 tot max 300 euro bedragen. En eerlijkgezegd, dat vind ik een prima te overbruggen bedrag om dat klotebedrijf Microsoft niet meer te hoeven "sponsoren".
Big T wordt of IS al om!
Ik hoor een overtuigd Apple fan!
Welkom!

Windows v.s. Mac discussies hebben geen zin. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en smaak. Als je tevreden bent met windows is dat alleen maar mooi. Mac gebruikers stellen gewoon andere eisen aan hun computers en os. Ik ben zelf een mac gebruiker en ik zal zelf nooit meer een windows computer kopen, maar dat wilt niet zeggen dat mac nou echt helemaal perfect is. Ik vind zelf mac os x innovatiever, intuïtiever, sneller, gebruiksvriendelijker, en mooier vormgegeven.
Mac computers zijn beveiligd zodat er geen virussen voor te maken zijn. Je kan zelf als gebruiker ook niets mis doen of slopen, alles is voor de gebruiker dicht getimmerd, sommige windows gebruikers zien dit juist als een nadeel.

Ben zelf een groot Apple fan, zit dagelijks op macrumors en www.tuaw.com en kijk altijd trouw alle Apple conferenties. Maar je moet niet vergeten dat Apple ook gewoon een kolossaal bedrijf is net als Microsoft en dat het gewoon puur op winsten uit is. Wist je trouwens dat van iedere $3 die aan computers gespendeerd wordt, er $1 aan een mac uitgegeven wordt? Apple is echt huge in Amerika en domineert het onderwijs en de creatieve sector. En begint duidelijk ook zijn opmars in Nederland te maken.

Laatst bewerkt:

Ten tweede, Dell maakt voor zover ik weet alles in plastic (misschien geverfd als alu, maar het blijft gewoon plastic). Trouwens heeft Apple een pending patent op de unibody casing desing, geen enkele fabrikant kan dit dus namaken, laat staan al in productie hebben, dat is punt 1.

Punt 2, ja Vista sucks. En ja OSX is 100 x stabieler en gebruiksvriendlijker, trust me, ik ken Windows van buiten en heb al paar keer gewerkt OSX.

1) Nee jij hebt het erover dat de Mac uit uit alu/glas bestaat, hij bestaat uit één stuk aluminium.

2) Ik heb geen problemen met windows, dus zie geen reden om over te stappen

Dell XPS, type heb k weggelaten, was de duurste, prijs was 2400.

3) Als je de grafische kaart bij de Dell XPS wegneemt en er dezelfde als in de Mac inzet kom je ongeveer 1000 euro goedkoper uit.

4) Ok hier is je vergelijking:

De 17-inch MacBook Pro
2.5GHz
Intel Core 2 Duo-processor
17-inch breedbeeld
4 GB Geheugen
320-GB harde schijf1
NVIDIA GeForce 8600M GT met 512MB
Verzenddatum: Binnen 24 uur

Gratis geleverd
€ 2.499,00
(€ 2.100,00 excl. BTW)

Dell XPS M1730
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
LCD-SCHERM 17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife™ met geïnt. 2,0 MP webcam
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor, RAID 0 Stripe (2 x 160 GB)
GRAFISCHE KAART Single 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700m GT grafische kaart
Standaardondersteuning 1 jaar Premium XPS-garantiesupport - Voorrang bij telefonisch contact en on-site support

Totaalprijs € 1.742,03 € 2.073,02

FF googlen voor een waardebon en je kan er 10-20% afhalen, zou dan respectievelijk 1800-1600 euro zijn

't Is een beetje off-topic maar OS X RULES. Kijk een beetje rond op de website van Apple, of ga eens een kijkje nemen in een Apple-winkel, of bij Mediamarkt. OS X wérkt gewoon, is intuitief, handig, gebruiksvriendelijk, mooi om te zien. Banaal voorbeeld: je kunt een programma gewoon kopiëren zonder de installer te gebruiken. Je neemt de map van Microsoft Office, kopieert die naar een andere plaats op de computer, en je hebt twee keer Microsoft Office. Je wilt iets afdrukken? Vanuit elke toepassing doe je cmd+p (de p van print). Je wilt de computer opstarten van een cd? Steek de cd erin, herstart en hou de c (van cd) ingedrukt. Voilà. Op een Windows-pc moet je al weten of het F2 of iets anders is, dan druk je te snel, dan te laat, of je moet de bios gaan aanpassen... Opslaan doe je altijd met de s van save, enz. Het icoontje van een programma of van een map veranderen duurt 2 seconden. De harde schijf noem je lekker hoe je zelf wilt, in plaats van C, en je geeft hem een afbeelding naar keus. Zo kan ik wel uren doorgaan, maar dat wil ik niemand aandoen.

1) Nee jij hebt het erover dat de Mac uit uit alu/glas bestaat, hij bestaat uit één stuk aluminium.
Casing is alu, trackpad = glas. Klein detail maar meer bedoelde ik niet.

2) Ik heb geen problemen met windows, dus zie geen reden om over te stappen
Hoe vaak heb je al een BSoD gehad en gevloekt (eerlijk)? Hoe vaak heb je al virussen binnen gekregen? Het hangt er allemaal vanaf wat jij onder problemen verstaat natuurlijk. Windows is werkbaar, maar er is beter.

Ik zie ook geen problemen met een LADA die goed nagekeken is en van A naar B rijdt, maar toch rijd ik zelf net wat liever in een BMW...

Dell XPS, type heb k weggelaten, was de duurste, prijs was 2400.
Ok.

3) Als je de grafische kaart bij de Dell XPS wegneemt en er dezelfde als in de Mac inzet kom je ongeveer 1000 euro goedkoper uit.
Ok. Ik zou het zelf eens willen nakijken. Ik vermoed nog steeds dat het niet precies hetzelfde is.

4) Ok hier is je vergelijking:

De 17-inch MacBook Pro
2.5GHz
Intel Core 2 Duo-processor
17-inch breedbeeld
4 GB Geheugen
320-GB harde schijf1
NVIDIA GeForce 8600M GT met 512MB
Verzenddatum: Binnen 24 uur

Gratis geleverd
€ 2.499,00
(€ 2.100,00 excl. BTW)

Dell XPS M1730
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
LCD-SCHERM 17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife™ met geïnt. 2,0 MP webcam
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor, RAID 0 Stripe (2 x 160 GB)
GRAFISCHE KAART Single 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700m GT grafische kaart
Standaardondersteuning 1 jaar Premium XPS-garantiesupport - Voorrang bij telefonisch contact en on-site support

Totaalprijs € 1.742,03 € 2.073,02

FF googlen voor een waardebon en je kan er 10-20% afhalen, zou dan respectievelijk 1800-1600 euro zijn
Ik ga even niet na of alles wel vergelijkbaar genoeg is maar als ik deze configuratie serieus neem dan kom je dus op 425,98 verschil. Die waardebon neem ik maar niet serieus.

Sowieso zal je goedkopere PC's vinden, iedereen weet dat Apple wat duurder is dan de IBM PC kloontjes. Je hebt nu eenmaal merken die wat beter op details letten, die wat inventievere producten op de markt brengen. Dat heb je in kleding, in voeding en zowat alles wat er te koop is. Maar ik heb zelf het gevoel dat wat je bij Apple betaalt, zeker overeenkomt met wat je in de plaats krijgt. De afwerking is nu eenmaal beter, de software is beter.

Hey Big T..... Dell uit je hoofd halen echt waar NO JOKE! heb er 2 van hun en heb spijt echt waar wil je niet weten.
Beeldscherm is bagger, fan is ****t up, videokaart ook problmen bij de xps een of andere bugg waardoor ze nu iedereen 3 jaar next day at home support geven

als je troep of een stofzuiger in huis wilt halen Koop dan een Dell.

Zag laatst een Centrino 2 voor 699 van HP.......
Fsb duizend nog wat...4 gig ram, 350 hd

Sony hp/compaq en toshiba schijnt goed te doen

Casing is alu, trackpad = glas.

Hoe vaak heb je al een BSoD gehad en gevloekt (eerlijk)? Hoe vaak heb je al virussen binnen gekregen? Het hangt er allemaal vanaf wat jij onder problemen verstaat natuurlijk. Windows is werkbaar, maar er is beter.

Ik zie ook geen problemen met een LADA die goed nagekeken is en van A naar B rijdt, maar toch rijd ik zelf net wat liever in een BMW...

Ok.

Ok. Ik zou het zelf eens willen nakijken. Ik vermoed nog steeds dat het niet precies hetzelfde is.

Ik ga even niet na of alles wel vergelijkbaar genoeg is maar als ik deze configuratie serieus neem dan kom je dus op 425,98 verschil. Die waardebon neem ik maar niet serieus.

Sowieso zal je goedkopere PC's vinden, iedereen weet dat Apple wat duurder is dan de IBM PC kloontjes. Je hebt nu eenmaal merken die wat beter op details letten, die wat inventievere producten op de markt brengen. Dat heb je in kleding, in voeding en zowat alles wat er te koop is. Maar ik heb zelf het gevoel dat wat je bij Apple betaalt, zeker overeenkomt met wat je in de plaats krijgt. De afwerking is nu eenmaal beter, de software is beter.

Ik heb nog NOOIT een BSoD gehad, en ik heb sinds mijn 4e PCs gehad. Ook nog NOOIT virussen binnengekregen, maar heb dan ook fatsoenlijke antivirus/antispyware software + ik doe geen gekke dingen op het net.

Vergelijking BMW/Lada is beetje biased jo. specs zijn hetzelfde + er zijn ook andere merken met mooiere designs, betere cases etc.

Die waardebon neem je maar ff niet serieus? Waarom niet, omdat ik anders gelijk heb he :D? http://www.kortingscode.com/dell/

Als ik zelf moest kiezen zou ik een Toshiba Qosmio X300 nemen, ongeveer 2600 euro maar wel een brute snelle machine met goede kwaliteit afwerking.

Daarnaast een MacBook Pro 15" + full specs voor echt onderweg wat te surfen/officen (lekker lange accuduur).

Maar goed, dat is meer als je met een hoop zwart geld zit.

Hey Big T..... Dell uit je hoofd halen echt waar NO JOKE! heb er 2 van hun en heb spijt echt waar wil je niet weten.
Beeldscherm is bagger, fan is ****t up, videokaart ook problmen bij de xps een of andere bugg waardoor ze nu iedereen 3 jaar next day at home support geven

als je troep of een stofzuiger in huis wilt halen Koop dan een Dell.

Zag laatst een Centrino 2 voor 699 van HP.......Sony hp/compaq en toshiba schijnt goed te doen

Fsb duizend nog wat...4 gig ram, 350 hd
Bedankt. Je bent niet de eerste die me dat zegt.

Ik heb nog NOOIT een BSoD gehad, en ik heb sinds mijn 4e PCs gehad. Ook nog NOOIT virussen binnengekregen, maar heb dan ook fatsoenlijke antivirus/antispyware software + ik doe geen gekke dingen op het net.
Dat heb je knap voor elkaar. Ik ken heel veel mensen die met Windows werken en allemaal hebben ze het wel eens gehad. Zeker niet allemaal noobs trouwens. Maar je hebt een punt: als je de zwakheden van een Windows systeem kent, kan je ze wel opvangen en problemen als gevolg van die zwakheden voorkomen.

Vergelijking BMW/Lada is beetje biased jo. specs zijn hetzelfde + er zijn ook andere merken met mooiere designs, betere cases etc.
Yep geef ik toe, maar aan de andere kant kan je niet zeggen dat een Dell perfect vergelijkbaar is met een Mac. Ik vind het dus een beetje kort door de bocht dat je dit doet.

Die waardebon neem je maar ff niet serieus? Waarom niet, omdat ik anders gelijk heb he :D? http://www.kortingscode.com/dell/
Dus Dell plaatst prijzen op hun site die sommige mensen betalen, die niet weten van die kortingsbonnen. Je zal maar te weten komen dat je gebuur 500 euro minder betaalt heeft omdat ie een kortingsbon had :roflol: En hoe kan je zomaar 500 euro van je prijs afdoen voor 1 enkele bon? Dan vraag ik me af wat je product waard is als je zoveel marge kan weglaten en toch nog winst maakt. Hoe bedoel je boerebedrog??

Nu ja moet een beetje opletten met het bashen van Dell want heb er wel één gekocht als server voor DBB :D (Toegegeven hij draait wel lekker ;))

Bedankt. Je bent niet de eerste die me dat zegt.

Hehe die kortingsbonnen. K heb mn laptop voor 450 euro mee kunnen nemen.
Spec's:T8100 centrino 2,1... Fsb 800.. l2, 3mb.. 320 hd 15 inch beeldscherm,

maar hij gaat trug no way dat ik m hou of ik moet nog 150 euro korting krijgen dan wil ik er over na denken:evilred: hehe, dit is de 2e die gaar is.

No joke Big T is bagger, uitkijken waar je je geldt aan uitgeeft.

Zelfs zo ver dat ik nu voor de 2e x een advocaat moet inschakelen.

Producten van Dell zijn nu out of date.......

Centrino 2 is uit, vette laptop gezien voor maar 699 HP

Laatst bewerkt:
Oh maar ik zal je ook niet gaan aanbevelen een Dell te kopen hoor.

Asus/Toshiba/BTO zijn STUKKEN beter.

Boeit me weinig, ik gebruik nooit of zelden de camfunctie. En anders lijkt aMSN me prima ja.

Ik wil gewoon Windows kunnen draaien op mijn mac laptop om snel te switchen onderweg... Dus stel ik ga ergens heen en wil snel Windows inschakelen op de macbook pro dan moet dat kunnen. Ook omgedraaid: ik wil snel weer terugkunnen naar OSX Leopard. Wat is dan het verschil tussen "Parallels" en "Boot Camp" ???

Nice. Ik veronderstel dat de Mac Pro wat te duur / onnodig was?

Dat is dus precies mijn plan! Ik wil de Mac hoofdzakelijk voor huis-tuin-keuken stuff gaan gebruiken en Windows dan voor de uitzonderingen die niet op OSX gaan + de games gebruiken. Is Boot Camp dan een handige / snelle /eenvoudige oplossing?

Ja precies. Mare dus de hardware van de zwaarste iMac of Macbook pro is dus nog onvoldoende om het uiterste uit deze games te halen? Begrijp ik dat goed? Of bedoelde je wat anders? Wat hebben die games eigenlijk nodig om echt alles eruit te pompen wat erin zit qua graphics ???

Tnx

Een Mac pro die performantiegewijs ver boven de sterkste Imac zit was idd te duur. De zwakste mac pro presteert maar 7% beter maar kost wel een ca 100€ meer.

Alleen far cry 2 en Crysis halen niet de max tot nu toe bij mij. Bioshock, Grid, GOW,... wel. Maar eerlijkheidshalve zal Imac je niet de beste game ervaring prijs/kwaliteit bieden die je zal vinden. Ik ben gewoon tevreden dat hij een niveau haalt dat hoger ligt dan XBOX360 en PS3, dus wat mij betreft blijft mijn Imac wel mijn gamesysteem tot 2013, en dan schaf ik me een next gen console aan. De imac blijft dan nog gelden als multimedia centrum en lightwave machine.

wat betreft bootcamp/parallels:
Bootcamp = windows draaien zoals een pc (zonder slowdown).
Parallels = windows emuleren (met performantieverlies).

ik denk dat de nieuwe high end Macbook 15" met zijn potentie om sli tussen 9600m gt en 9400m gt grafisch sterker is dan de 8800m gt in de Imac, maar dat kan ik je niet met 100% zekerheid zeggen.

Nu denk ik best dat je wacht moest je Imac overwegen tot de nieuwe lichting komt: ik heb 2100€ bij de release betaald, en een half jaar later betaal je dit nog steeds voor hetzelfde model. Ik vermoed dat tegen april de nieuwe lichting er wel staat aan te komen, en dan betaal je 2100€ voor een sterkere Imac (wsl een quadcore). De macbook 15" zijn nu pas uit, dus als je er één wil aanschaffen van deze gen dan doe je het best nu en geen half jaar later.

Laatst bewerkt:
Ik zie niet in wat er zo geweldig is aan Mac OS.. Anders kan je nog altijd ergens anders een kale notebook + Mac OS Leopard bestellen, goedkoper uit...

Gaat niet: Mac OS is een gesloten OS. MAC OS werkt alleen met hardware die ondersteunt wordt door apple. Je kan natuurlijk altijd achterhalen welke hardware dat zijn en dan alles samenstellen. Het voordeel van dit gesloten systeem is optimalisatie van de hardware, apple zal uiteindelijk 100% uit je hardware halen, terwijl je bij windows dat nooit zal lukken om programma's te draaien die 100% zijn afgestemt op je hardware.

Ik zeg altijd maar: apple zijn computers en pc's zijn bouwdozen. Als je graag bouwt en rondklungelt en er goed in bent, ga dan voor de bouwdoos. Apple is de sleutel op de deur oplossing.

Ik weet ook niet wat er zo leuk is aan mac os:
Opstarten = de aanknop indrukken (bij windows moet je even wachten en hoe ouder je pc wordt hoe langer het duurt), geen virussen, ondersteuning van 32GB ram en octocores, installeren van programma's neemt kwasi geen tijd in beslag, als een progamma faalt dan wordt het besturingssysteem niet meegetrokken (bij windows wil dat wel eens in een algehele freeze eindigen), de mogelijkheid om windows te draaien,...

bon, dat is mijn mening, je hoeft hem niet te volgen.

Ja alleen is een zelf geassembleerde pc van 2500 in vergelijking met een mac pro van 2500 wel een grof stuk sneller..

Daarnaast zijn een hoop gadgets op het net voor windows 32b ontwikkeld.

Dat van HW/SW wist ik niet :D.

Virussen heb ik nog nooit last van gehad, dus niet echt worth naming.

Meer dan 4GB is echt overbodige luxe voor 99% van programmas

Voor het prijsverschil mac/pc kan je net zo goed een aparte SSD kopen en van daar windows booten, enorm snel.

Al met al blijft er weinig over, wat er over blijft is dus vooral de issue wil je windows of mac, en daar betaal je een ferme prijs voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven