AndroidHealthClinic

opdrukken

dogwetrust

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
84kg
Ik heb een trainingsschema gemaakt :

Maandag:biceps,shouders,Schuine buikspieren,benen
Dinsdag:buikspieren(b/o),triceps,Hardlopen,rug
Woensdag:Rust!
Donderdag:biceps,shouders,borst,Schuine buikspieren
Vrijdag:buikspieren(b/o),triceps,benen
Zaterdag:Rust!
Zondag:rug,borst,Hardlopen.

En ik wil me elke dag nog even voor het slapen opdrukken en het liefst smiddags ook nog is dat wel goed voor de ontwikkeling van me spieren ?
Dat het niet overbelast word( te weinig rust)?

Alvast bedankt,

Dogwetrust.

Je zegt het goed. Te weinig rust!!

opdrukken vind ik zelf meer iets om uithoudingsvermogen te kweken in de spieren, niet echt voor massa dus, weet niet wat je doel is?

Als jij met BW + 20,30,40,50,60 kilo (op je rug) opdrukt lukt het je echt niet om meer dan 3 x 12-15 te doen hoor!

wat is je doel om optedrukken?
bij muaythai doe ik het ook, buiten kt om, ondervind er zelf geen last van

na een zware borst of tricep training wil je s avonds echt niet gaan opdrukken....

Niet doen, waarom zou je het doen.

Als je je triceps goed aanpakt al en borst ook kan het alleen maar herstel tegengaan, en opdrukken is ook geen massabouwer, als je het wil doen, doe het dan met 30KG op je rug tijdesn de training 15 reps.

Als jij met BW + 20,30,40,50,60 kilo (op je rug) opdrukt lukt het je echt niet om meer dan 3 x 12-15 te doen hoor!

met een beetje opdrukken zonder extra gewicht pak je al ongeveer 70% van je BW, laat staan dat je ook nog eens jezelf weet op te drukken met 30,40,50 of zelfs 60 kilo extra gewicht!!
:eek:

met een beetje opdrukken zonder extra gewicht pak je al ongeveer 70% van je BW, laat staan dat je ook nog eens jezelf weet op te drukken met 30,40,50 of zelfs 60 kilo extra gewicht!!

Valt toch best mee, het is niet speciaal als je 30 keer kan opdrukken, dus als je dan 10 keer zou opdrukken moet dat goed kunnen met 30KG + op je rug.

I doubt that ik zelg weeg 95 dus dat zou betekenen dat meer dan 65kg druk.
Ik doe zelf ook weleens opdrukken dan haal +30.
Maar ik denk niet dat op de bank dat ook haal met 65kg

ik gebruik opdrukken als warming up voor borst training.

Opdrukken is overrated!

niet slim het belemmerd het herstel na je 'echte' training. voeg het opdrukken toe in je schema bij borst, triceps of schouders al je het toch zo graag wilt doen. vind opdrukken overigens wel een goede oefening:)

Ben het met je eens dat opdrukken zoals bijna iedereen het doet, overrated is...

Maar wanneer je + gewicht op je rug legt en korte sets ( tot 12 reps) maakt. is het gewoon een goede compound oefening....

En kun je die gewoon 2-4 setjes inplannen in je borst training.

In de EMG studie staat ie zelfs op nummertje 3 wat betreft EMG waarde, aangaande de spieractiviteit metingen. Met een waarde van 88.

Kan me herinneren dat uit studies is bewezen dat emg het hoogste is als je je handen dicht bij elkaar hebt staan. Ruit maken met je duimen en wijsvingertopjes tegen elkaar. Maakt het al een stukje zwaarder.
(zoekfunctie voor meer info, ben ik nu ff te lui voor. sorry tis laat.)

ik zag laatst in een filmpje een gast die handstand push-ups deed waarbij hij zijn handen op stoelen had staan en z'n hoofd tussen de stoelen liet zakken.
(Combat Conditioning by Matt Furey vol 2 Pushup Workout):cool:
Alleen zoals de titel al doet vermoeden, gaat het hier niet om bodybuilden.
Ziet er alleen wat onconformtabel uit, maar voor de afwisseling toch even proberen binenkort:rolleyes:

Hoe denken jullie over handstand push-ups in het algemeen als het om massa gaat? Pak je een hoger percentage lichaamsgewicht of is het puur de hoek en het aanspreken van andere spieren wat het zwaarder maakt???

Mijn record opdrukken is 120+ zonder cheaten, dus daar zit niet echt uitdaging in:D Verticaal is een ander verhaal:rolleyes:

Heeft iemand ook tips/alternatieven hoe thuis horizontale push-ups te doen met extra gewicht? Niet iedereen heeft thuis namelijk een plak ijzer van 30kg liggen die je zo ff op je rug kan leggen. In de gym waar ik train zijn de grootste plakken 20kg. En nee, ik heb nog geen kinderen:p

volgens mij zijn horizontale pusups voor je bovenrug. hetzelfde als je een halter achter je nek omhoog brengt.

Kan me herinneren dat uit studies is bewezen dat emg het hoogste is als je je handen dicht bij elkaar hebt staan. Ruit maken met je duimen en wijsvingertopjes tegen elkaar. Maakt het al een stukje zwaarder.
(zoekfunctie voor meer info, ben ik nu ff te lui voor. sorry tis laat.)

ik zag laatst in een filmpje een gast die handstand push-ups deed waarbij hij zijn handen op stoelen had staan en z'n hoofd tussen de stoelen liet zakken.
(Combat Conditioning by Matt Furey vol 2 Pushup Workout):cool:
Alleen zoals de titel al doet vermoeden, gaat het hier niet om bodybuilden.
Ziet er alleen wat onconformtabel uit, maar voor de afwisseling toch even proberen binenkort:rolleyes:

Hoe denken jullie over handstand push-ups in het algemeen als het om massa gaat? Pak je een hoger percentage lichaamsgewicht of is het puur de hoek en het aanspreken van andere spieren wat het zwaarder maakt???
Natuurlijk druk je met handstand pushups meer lichaamsgewicht, namelijk je volledig lichaamsgewicht
En idd ook meer schouders dat je aanspreekt. Je kan normaal gezien ook minder overhead pressen dan bankdrukken.

volgens mij zijn horizontale pusups voor je bovenrug. hetzelfde als je een halter achter je nek omhoog brengt.
Opdrukken voor rug :scratch:

Die 70% is denk ik iets minder.Eerder iets tussen 50-60%.
Ik deed laatst 2-3x opdrukken met iemand van 80kg op mijn rug en ik weeg zelf 100kg.

Maar ik kan 0 reps doen met 150kg bankdrukken.Natuurlijk is bandrukken anders, maar het lijkt toch veel op elkaar.

ik doe af en toe wel eens opdrukken om mijn serratus beetje bij te houden, of alleen scap pushups. protractie van je schouderbladen heb je bij bankdrukken niet omdat je ze in de bench vastzet, dus het is wel prettig voor een gezonde schoudergordel.

Ik ging gister, voor het eerst sinds tijden, een paar setjes opdrukken om te kijken hoeveel ik er kon. Ik heb nu wel spierpijn in mijn borst. Ook stond mijn borst behoorlijk strak, en was deze keihard na het opdrukken.
Maar als ik een uurtje in de sportschool heb doorgebracht en bijvoorbeeld dumbbell press voor borst heb gedaan voel ik de volgende dag zo goed als niks. Dus doe ik iets fout? Ik train naar mijn mening wel zwaar genoeg.
Ik weet dat spierpijn geen indicatie is voor spiergroei, maar het geeft wel het gevoel dat ik wat gedaan heb.

Terug
Naar boven