Fitness Seller

opdrukken

Maar als ik een uurtje in de sportschool heb doorgebracht en bijvoorbeeld dumbbell press voor borst heb gedaan voel ik de volgende dag zo goed als niks. Dus doe ik iets fout?

waarchijnlijk duw je teveel uit je triceps en schouders zodat je borst bijna niks doet. probeer je onderarmen in een hoek van 90 te houden met je bovenarm. laat het gewicht zakken door je ellebogen naar achter te brengen zonder dat de hoek van 90 graden verandert. en duw in dezelfde positie omhoog :)

ander mogelijkheid kan zijn dat je te weinig doet voor de spiergroep.

waarchijnlijk duw je teveel uit je triceps en schouders zodat je borst bijna niks doet. probeer je onderarmen in een hoek van 90 te houden met je bovenarm. laat het gewicht zakken door je ellebogen naar achter te brengen zonder dat de hoek van 90 graden verandert. en duw in dezelfde positie omhoog :).

Ik zal er de volgende training is op letten.

ander mogelijkheid kan zijn dat je te weinig doet voor de spiergroep.

Ik train met een full-body schema verdeeld over 3 dagen. Ik doe per training 1 borstoefening. 3 setjes per oefening. In totaal dus 9 sets per week. Ik ga dit waarschijnlijk verhogen naar 12 sets per week. Dit is niet te weinig toch?

je traint veel te veel
volgens mij wil je vooral massa kweken
train dan bvb schema van 4 dagen per week + nog 1 maal hardlopen op een aparte dag
vb voor goed schema :
maandag borst-biceps
woensdag rug-triceps
vrijdag schouders-buikspieren
zaterdag benen
zondag rustdag
zo kunnen al je afzonderlijke spiergroepen beter rusten en groeien ;)

je traint veel te veel
train dan bvb schema van 4 dagen per week + nog 1 maal hardlopen op een aparte dag
vb voor goed schema :
maandag borst-biceps
woensdag rug-triceps
zaterdag benen
zondag rustdag

???

Als je borst op een aparte dag pakt, en je doet 3sets 3oefeningen zit je aan precies hetzelfde. 9sets per week.

je traint veel te veel
vb voor goed schema :
maandag borst-biceps
woensdag rug-triceps
zaterdag benen
zondag rustdag

Ik fitness pas sinds half januari. Dus voorlopig hou ik het bij een full-body schema. Ook wil ik niet meer dan 3 keer per week trainen.

En voor borst is 9 tot 12 sets heel normaal toch?

jep is heel normaal

wat gewicht in de rugzak en dan wat pushups met de henden tegen elkaar en ellebogen tegen het lichaam, een triceps crusher van formaat :thumb:

Natuurlijk druk je met handstand pushups meer lichaamsgewicht, namelijk je volledig lichaamsgewicht
En idd ook meer schouders dat je aanspreekt. Je kan normaal gezien ook minder overhead pressen dan bankdrukken.

Opdrukken voor rug :scratch:

neej ik bedoelde. met je benen in de lucht en dan opdrukken. was verticaal dan;)

Ik ging gister, voor het eerst sinds tijden, een paar setjes opdrukken om te kijken hoeveel ik er kon. Ik heb nu wel spierpijn in mijn borst. Ook stond mijn borst behoorlijk strak, en was deze keihard na het opdrukken.
Maar als ik een uurtje in de sportschool heb doorgebracht en bijvoorbeeld dumbbell press voor borst heb gedaan voel ik de volgende dag zo goed als niks. Dus doe ik iets fout? Ik train naar mijn mening wel zwaar genoeg.
Ik weet dat spierpijn geen indicatie is voor spiergroei, maar het geeft wel het gevoel dat ik wat gedaan heb.

Dat komt omdat je waarschijnlijk zwaar verzuurde met opdrukken, want je ging tot je max, dan zit je op een aardig hoog aantal herhalingen, waar je met je normale training niet aan zit, wat meestal tussen 6-12 reps zit. En wat je zelf zegt, sinds tijden ging je weer opdrukken, dat betekent dat dat spieruithoudingsvermogen dat je toen had een stuk gedaald is. Met je gewone krachttraining zit je in een redelijk vast ritme neem ik aan, je lichaam is er aan gewend die 6-12 reps te doen, daarom krijg je daar geen spierpijn meer van.;)

[Heeft iemand ook tips/alternatieven hoe thuis horizontale push-ups te doen met extra gewicht? Niet iedereen heeft thuis namelijk een plak ijzer van 30kg liggen die je zo ff op je rug kan leggen. In de gym waar ik train zijn de grootste plakken 20kg. En nee, ik heb nog geen kinderen:p[/QUOTE]

-----
je kan beginnen met een rugzak met boeken op de rug te doen. een tas vol boeken weegt al snel 10 kg.

je ook kan voor een paar euro bij de doe-het-zelf winkel een zak 'zandbak zand' kopen die 25 kg wegen. Je kan zo'n zak eventueel in een rugzak stopen zodat ie niet van je rug afglijd tijdens het opdrukken

[Heeft iemand ook tips/alternatieven hoe thuis horizontale push-ups te doen met extra gewicht? Niet iedereen heeft thuis namelijk een plak ijzer van 30kg liggen die je zo ff op je rug kan leggen. In de gym waar ik train zijn de grootste plakken 20kg. En nee, ik heb nog geen kinderen:p

-----
je kan beginnen met een rugzak met boeken op de rug te doen. een tas vol boeken weegt al snel 10 kg.

je ook kan voor een paar euro bij de doe-het-zelf winkel een zak 'zandbak zand' kopen die 25 kg wegen. Je kan zo'n zak eventueel in een rugzak stopen zodat ie niet van je rug afglijd tijdens het opdrukken[/QUOTE]

Nu je het zegt.
Moet ineens denken aan de verhalen van Asterix en Obelix.
Rare jongens die Romeinen. Workout marcheren met een met stenen gevulde backpack op je rug. Bakstenen kan natuurlijk prima. Ook voor pushups. :D

Terug
Naar boven