Zelda zei:Het is laatst uitgerekend dat de kosten van gastarbeiders achteraf hoger waren dan de opbrengsten. Dat is op zich niet de schuld van de gastarbeiders, die kwamen gewoon om wat geld te verdienen. Maar om nou te zeggen dat de gastarbeiders Nederland zoveel problemen hebben bespaard gaat dus wel wat ver.
De meeste nieuwe Nederlanders zijn prima mensen maar ik vind dat die ook wel eens wat vaker actie mogen ondernemen tegen niet geïntegreerde, criminele landgenoten, in plaats van het goed proberen te praten, wat ik vaak zie gebeuren.
Ik vind het knap van ze dat ze dat dan hebben kunnen uitrekenen, volgens mij is het eerder een schatting geweest. Maar ik snap niet dat dit een reactie is op mij want ik spreek dit niet tegen omdat ik hier niets vanaf weet. Het is gewoon een feit dat NL zijn wederopbouw na de 2e oorlog mede te danken heeft aan gastarbeiders. En natuurlijk mag men hard optreden tegen criminelen landgenoten. Als je maar niet vergeet dat marokkanen niet de enige criminelen zijn in dit land. Er is ook onderzoek geweest na de hoeveelheid criminelen tussen de marokkanen en dat blijkt 15% geweest te zijn.