MuscleMeat

Opeens heb je het! Je wordt leraar!

Zelda zei:
Het is laatst uitgerekend dat de kosten van gastarbeiders achteraf hoger waren dan de opbrengsten. Dat is op zich niet de schuld van de gastarbeiders, die kwamen gewoon om wat geld te verdienen. Maar om nou te zeggen dat de gastarbeiders Nederland zoveel problemen hebben bespaard gaat dus wel wat ver.

De meeste nieuwe Nederlanders zijn prima mensen maar ik vind dat die ook wel eens wat vaker actie mogen ondernemen tegen niet geïntegreerde, criminele landgenoten, in plaats van het goed proberen te praten, wat ik vaak zie gebeuren.

Ik vind het knap van ze dat ze dat dan hebben kunnen uitrekenen, volgens mij is het eerder een schatting geweest. Maar ik snap niet dat dit een reactie is op mij want ik spreek dit niet tegen omdat ik hier niets vanaf weet. Het is gewoon een feit dat NL zijn wederopbouw na de 2e oorlog mede te danken heeft aan gastarbeiders. En natuurlijk mag men hard optreden tegen criminelen landgenoten. Als je maar niet vergeet dat marokkanen niet de enige criminelen zijn in dit land. Er is ook onderzoek geweest na de hoeveelheid criminelen tussen de marokkanen en dat blijkt 15% geweest te zijn.

Nederland was al opgebouwd toen de gastarbeiders kwamen. Het was zelfs de reden dat ze kwamen dat het zo goed ging in de jaren 60-70 dat er een tekort was aan mensen die de vuile klusjes deden. Maar goed daar gaat het ook niet om.

Ik kan me voorstellen dat het k*t is als je Marrokaan bent en je wordt onterecht in een hoek gezet, en het zijn natuurlijk lang niet alleen maar de Marrokanen. Maar 15% is best veel, en het is logisch dat daarover veel gepraat wordt.

Ik wil noooooit meer horen dat Nederland is opgebouwd dankzij gastarbeiders.

Da's permanent een vette leugen die door veel buitenlanders en slecht geinformeerd links wordt gebruikt om aan te geven hoe dankbaar we Alem en Mohammed mogen zijn dat ze hier kwamen gevolgd door 13 man familie.
Nederland was een succes, dáárom kwamen ze hierheen. Niks mis mee, alleen wij hoeven geen dankjewel te zeggen tegen economischt vluchtelingen.

DBC01 zei:
Ik wil noooooit meer horen dat Nederland is opgebouwd dankzij gastarbeiders.

Da's permanent een vette leugen die door veel buitenlanders en slecht geinformeerd links wordt gebruikt om aan te geven hoe dankbaar we Alem en Mohammed mogen zijn dat ze hier kwamen gevolgd door 13 man familie.
Nederland was een succes, dáárom kwamen ze hierheen. Niks mis mee, alleen wij hoeven geen dankjewel te zeggen tegen economischt vluchtelingen.

Dit geeft al aan hoeveel verstand je van zaken hebt of je kunt het gewoon niet accepteren dat het toch WEL zo is of jij het nu wil horen of niet. Ik geloof dat NL geen succes was NA de 2e wereldoorlog. En als je goed leest dan staat er ook MEDE dankzij de gastarbeiders en NIET door gastarbeiders.

Blijkbaar irriteer je je hieraan maar je accepteert het maar want het is gewoon een feit vriend.

Suat zei:
Dit geeft al aan hoeveel verstand je van zaken hebt of je kunt het gewoon niet accepteren dat het toch WEL zo is of jij het nu wil horen of niet. Ik geloof dat NL geen succes was NA de 2e wereldoorlog.
Het ging, zoals DBC ook al zegt, juist in de jaren dat de gastarbeiders hierheen zijn gekomen héél erg goed. De Nederlandse economie draaide zoals bijna nooit tevoren. Een tekort aan werknemers bestaat per definitie niet in een land waar de economie slecht is.

Blijkbaar irriteer je je hieraan maar je accepteert het maar want het is gewoon een feit vriend.
Dat zou ik dan wel eens bewezen willen zien, want het druist tegen alle economische wetten in.

Suat zei:

Jij weet er duidelijk geen hol van beste kerel.
Ten eerste ben ik je vriend niet, ten tweede moet je nogeens je geschiedenisboekjes goed doorlezen. Nederland was in de jaren '70 (de int. oliecrisis daargelaten) een succes, opgebouwd in de jaren 50 en 60.
Economische vluchtelingen, gastarbeiders, hoe je ze wilt noemen, kwamen hier niet om een land mede op te helpen bouwen maar om mee te surfen op de golf die economisch hoogconjuctuur heet.
Gastarbeiders werden aangetrokken om het werk wat men uit pure luxe liet liggen, op te knappen; banen zat en prima arbeidsvoorwaarden.

Nederland zat er prima bij en kon wel een handje arbeiders hebben die de overige troep wilden opruimen. Dat vonden de gastarbeiders niet erg want thuis in hun eigen land waren ze niet verder gekomen dan een plattelandsbestaan met weinig of geen inkomen.

Hou dus op met je heldenverhaal over gastarbeiders want het is een droog feit, vraag een gemiddelde Turk van 50, dat ie hier kwam om destijds de gaten van een succes te vullen.

dj_phreak zei:
Het ging, zoals DBC ook al zegt, juist in de jaren dat de gastarbeiders hierheen zijn gekomen héél erg goed. De Nederlandse economie draaide zoals bijna nooit tevoren. Een tekort aan werknemers bestaat per definitie niet in een land waar de economie slecht is.

Men heeft mij idd altijd geleerd tijdens geschiedenislessen, dat in de jaren 50 en 60 de Nederlandse industrie een enorme opleving doormaakte. Dus het lijkt me dan vreemd om te stellen dat de komst van allochtonen daar nu echt veel mee te maken heeft gehad, aangezien deze stroom pas na de jaren 60 echt op gang is gekomen.

Suat zei:
Dit geeft al aan hoeveel verstand je van zaken hebt of je kunt het gewoon niet accepteren dat het toch WEL zo is of jij het nu wil horen of niet. Ik geloof dat NL geen succes was NA de 2e wereldoorlog. En als je goed leest dan staat er ook MEDE dankzij de gastarbeiders en NIET door gastarbeiders.

feit mn reet:D

DBC01 zei:
Jij weet er duidelijk geen hol van beste kerel.
Ten eerste ben ik je vriend niet, ten tweede moet je nogeens je geschiedenisboekjes goed doorlezen. Nederland was in de jaren '70 (de int. oliecrisis daargelaten) een succes, opgebouwd in de jaren 50 en 60.
Economische vluchtelingen, gastarbeiders, hoe je ze wilt noemen, kwamen hier niet om een land mede op te helpen bouwen maar om mee te surfen op de golf die economisch hoogconjuctuur heet.
Gastarbeiders werden aangetrokken om het werk wat men uit pure luxe liet liggen, op te knappen; banen zat en prima arbeidsvoorwaarden.

Nederland zat er prima bij en kon wel een handje arbeiders hebben die de overige troep wilden opruimen. Dat vonden de gastarbeiders niet erg want thuis in hun eigen land waren ze niet verder gekomen dan een plattelandsbestaan met weinig of geen inkomen.

Hou dus op met je heldenverhaal over gastarbeiders want het is een droog feit, vraag een gemiddelde Turk van 50, dat ie hier kwam om destijds de gaten van een succes te vullen.

Laten we niet kinderachtig doen en het niveau op peil houden door opmerkingen zoals "ten eerste, ik ben jouw vriend niet" achterwege te laten. Opleving in de jaren 50 en 60 oke, akkoord. Maar denk je dat NL voor zijn plezier alle arbeiders heeft aangetrokken naar NL. Denk eerder omdat dit een probleem geval was omdat men zoals jij dit al aangeeft uit pure luxe liet liggen. De NL's vonden zich te hoog opgeleid om werk te verrichten wat beneden maat was in hun eigen ogen. Dit heeft juist in mijn ogen bijgedragen tot het succes wat het nu heeft bereikt. Dus het is helemaal geen heldenverhaal maar alle gastarbeiders hebben verdomd hard gewerkt hier in dit land dus om dan zomaar te zeggen alle marokkanen, turken of wie dan ook terug naar hun eigen land zoals menigeen hier zegt is onzin.

NL is net zo veel van hun die er een steentje aan hebben bijgedragen en dat is wat ik hier duidelijk probeer te maken.

Leviathan zei:
Men heeft mij idd altijd geleerd tijdens geschiedenislessen, dat in de jaren 50 en 60 de Nederlandse industrie een enorme opleving doormaakte. Dus het lijkt me dan vreemd om te stellen dat de komst van allochtonen daar nu echt veel mee te maken heeft gehad, aangezien deze stroom pas na de jaren 60 echt op gang is gekomen.

Succes is een reis geen einddoel.

Suat zei:
Dus het is helemaal geen heldenverhaal maar alle gastarbeiders hebben verdomd hard gewerkt hier in dit land dus om dan zomaar te zeggen alle marokkanen, turken of wie dan ook terug naar hun eigen land zoals menigeen hier zegt is onzin.

NL is net zo veel van hun die er een steentje aan hebben bijgedragen en dat is wat ik hier duidelijk probeer te maken.

Ben het hier niet helemaal mee eens. Je hebt opzich wel gelijk dat gastarbeiders hun steentje hebben bijgedragen aan nl maar daar is alles dan ook wel mee gezegd. Van de andere kant moeten ze blij zijn dat ze in een land als NL van de welvaart een graantje mee hebben mogen pikken, want hun leven ging er natuurlijk zeer op vooruit. Ga nou niet doen of het helden waren ofzo, het waren gewoon mensen die simpel ongeschoold werk deden.

Ze hebben de welvaart mee opgebouwd, maar het welzijn hebben ze afgebroken.

Johny zei:
Ben het hier niet helemaal mee eens. Je hebt opzich wel gelijk dat gastarbeiders hun steentje hebben bijgedragen aan nl maar daar is alles dan ook wel mee gezegd. Van de andere kant moeten ze blij zijn dat ze in een land als NL van de welvaart een graantje mee hebben mogen pikken, want hun leven ging er natuurlijk zeer op vooruit. Ga nou niet doen of het helden waren ofzo, het waren gewoon mensen die simpel ongeschoold werk deden.

Niemand zegt ook dat zij een heldendaad hebben verricht, als ik mn eigen topic lees zie ik mezelf dat ook niet beweren dus laten we daar ook mee ophouden. En ik geef je gelijk dat ze blij mogen zijn dat ze een graantje mee hebben kunnen pikken maar in mijn ogen hebben ze dat niet als een bonus gekregen maar eerlijk verdiend.

Hun leven ging er niet echt op vooruit, daarin heb je ongelijk. Vraag ieder gastarbeider maar waarom ze hier zijn gebleven en ze zullen zeer waarschijnlijk allemaal zeggen voor de toekomst van hun kinderen want dat is hier nu eenmaal zoveel keer beter dan in eigen land. Geloof me, ieder ouder zou opzich wel terug willen naar land van herkomst want niemand wil ergens blijven waar ze gezien worden als buitenlanders, waar ze weten dat ze niet gewenst zijn. Maar ja, hier zijn hun kinderen, hier hebben ze al een bestaan en is terugkeer niet zo makkelijk als je zou denken. Ik hoef denk ik niet op te sommen wat je allemaal moet regelen en doen om terug te keren naar land van herkomst en daar een goed bestaan op te kunnen bouwen.

de leeuw zei:
Ze hebben de welvaart mee opgebouwd, maar het welzijn hebben ze afgebroken.

Er schijnen niet eens meer dan een miljoen buitenlanders te wonen in NL.
Het lijkt me stug dat een deel van die mensen (de probleem gevallen) het welzijn in heel NL kunnen breken magoed, ieder zn eigen mening.

Suat zei:
Het lijkt me stug dat een deel van die mensen (de probleem gevallen) het welzijn in heel NL kunnen breken magoed, ieder zn eigen mening.
Zoek eens feiten op voordat je wat lult. Er zijn momenteel ruim 1,3 miljoen niet-Westerse allochtonen in Nederland. (Engelsen, Amerikanen, Duitsers, etc. niet meegerekend dus) Dus ongeveer 8% van de bevolking. Die dan weer onevenredig veel ge-/misbruik maakt van de sociale voorzieningen. Bewijs: www.cbs.nl en voor eenieder zichtbaar bij de plaatselijke sociale dienst.

Suat zei:

Ze (rotten eggs) hebben bljkbaar de maatschappij wel aardig kunnen ontwrichten tot dusverre met dat semi-terroristisch gedrag.

Weet je wat het grappige is he? De moeder van mijn vriendin werkt op die school... sterker nog ! ze werkt daar op de afdeling :D ze had gezien hoe die agressieve aap met die leraar naar buiten liep.

Dit was in Nov. 2003 gebeurd.. dus niet echt 'nieuw'
Maar die jongen was dus aangehouden door 3 beveiligingsmensen daar op school en vervolgens is hij van school getrapt.

dj_phreak zei:
Zoek eens feiten op voordat je wat lult. Er zijn momenteel ruim 1,3 miljoen niet-Westerse allochtonen in Nederland. (Engelsen, Amerikanen, Duitsers, etc. niet meegerekend dus) Dus ongeveer 8% van de bevolking. Die dan weer onevenredig veel ge-/misbruik maakt van de sociale voorzieningen. Bewijs: www.cbs.nl en voor eenieder zichtbaar bij de plaatselijke sociale dienst.

Nou dan zit ik er niet ver naast, elk jaar komen er wel weer een aantal bij en emigreren NL's dus ik zou de up to date getallen niet exact kunnen weten maar ok 1,3 miljoen ook goed.

Het zijn voornamelijk de marokkanen die in het nieuws zijn dus als we daar naar kijken is het nog minder waar we over praten. En slecht nieuws trekt nou eenmaal aandacht dus natuurlijk valt misdragingen op.

Maar eigenlijk dwalen we te ver af van de topic. Het gaat over marokkanen maar men heeft het hier steeds over allochtonen alsof ieder allochtoon zich misdraagt en hier zn plaats niet verdient of heeft verdiend en dat is jammer dat sommigen van jullie dat zo zien.

Sommigen van jullie scheren een bevolkingsgroep over een kam en daar schieten we niets mee op. Hou het gewoon beperkt tot die aantal "rotte eggs" en val niet gelijk alle allochtonen aan.

Frenkpie zei:
Weet je wat het grappige is he? De moeder van mijn vriendin werkt op die school... sterker nog ! ze werkt daar op de afdeling :D ze had gezien hoe die agressieve aap met die leraar naar buiten liep.

Dit was in Nov. 2003 gebeurd.. dus niet echt 'nieuw'
Maar die jongen was dus aangehouden door 3 beveiligingsmensen daar op school en vervolgens is hij van school getrapt.
en terecht, wat een halvezole homo

Terug
Naar boven