MuscleMeat

Open Sterkste Kerstman van Noord-Nederland 2009

ik moest me afmelden, maar ik heet geen wiel en kom niet uit limburg :D gelukkig

we weten allemaal dat jij michel koekoek bent.

heb s'avonds een bruiloft, en dat red ik niet, aangezien het drie uur rijden is.

Is er al iets bekend van de uitslag?!

Ben ook wel benieuwd.

Hier ook maar me verslag:

Gisteren me eerste wedstrijd weer gehad sinds bijna 1,5 jaar. Ik was niet echt zenuwachtig meer, maar toen ik aankwam op de parkeerplaats moest ik toch kotsen :-P
Aangekomen kregen we een mooi rood t-shirt en een rode kerstmuts. Met de mededeling als je die muts af doet word je gedisqualificeerd. Ik vond het dood zonde dat ik hem over mijn perfect gestylde kapsel moest zetten, maar gedisqualificeerd worden leek me ook maar niks.
We begonnen gelukkig met bakdeadlift, hier was ik wel blij mee omdat het niet echt een technisch onderdeel is en je er zo lekker in kon komen. Het was een nieuwe bak, en toen ik er ff voor ging staan schrok ik er van hoe laag hij wel niet was. Dat zou nog wat beloven.
Iedereen moest beginnen met 320kg als aanvangsbeurt, en je mocht daarna zoveel mogelijk beurten overslaan om eventueel je concurrenten te verslaan als je hetzelfde gewicht trok maar in minder beurten.
De 320 vloog omhoog, en ik was niet de enige niemand had er problemen mee. Er werd met stapjes van 20kg verhoogt, en ik zag mensen die minder sterk dan mij waren de gewichten probleemloos liften dus ik besloot alles te skippen tot 400 (!!!!!!) Daarna heb ik volgens mij de 420 nog overgeslagen en 440 gepakt, daarna nog 460 en het ging allemaal aardig soepeltjes nog. Maar er waren nog aardig wat deelnemers in de strijd. Bij 480 aangekomen kreeg ik er in de eerste poging totaal geen beweging in. Bij poging 2 ging ik iets anders staan en hij ging nog vrij easy omhoog. De 500 kreeg ik tot net onder me knieen, en hoger wou ie niet. Ik denk dat als ik van te voren op deze bak had kunnen trainen ik beter had kunnen testen hoe ik had moeten staan en hem wel had kunnen pakken, maarja het was niet anders :-P Geen idee hoeveelste ik hier op was, maar er waren er nog wel een aantal boven me.
ilk1av.jpg - 183075
v4v6gy.jpg - 183076
289cs4y.jpg - 183077
2chp8h5.jpg - 183078
a46fl.jpg - 183079

Daarna de crucifix hold, totaal niet mijn onderdeel. De meeste mensen stonden zo rond de 1min15. Toen was het mijn beurt, ik hield ze nog geen 10sec vast of me armen stonden al te trillen. Ik heb het 1min6nogwat volgehouden, op zich wel tevreden mee voor mezelf ik had tijdens training tenslotte 1min gedaan. Maar vergeleken met de rest was dit echt slecht en dit koste me enorm veel punten.
11vry1t.jpg - 183080
Me neefje die me aan het aanmoedigen was.
2ia606r.jpg - 183081
2vtdxmp.jpg - 183082

Daarna vikingpress, ik had hier van te voren niet zo'n lekker gevoel over omdat ik dacht dat de rest hier enorm veel reps op zouden maken. Het gewicht was 100kg en ik was aardig snel aan de beurt omdat ik op het vorige onderdeel niet veel punten had gepakt. Ik maakte me reps zo snel mogelijk en had binnen een paar seconden 15 reps staan, daarna met pijn en moeite er nog 3 uit weten te persen en kwam dus op 18 reps. De mensen die na mij kwamen zag ik aardig worstelen en niemand ging me voorbij. Totdat Jan Wagenaar aan de beurt was en hij deed er 20. Had niet verwacht van te voren dat dit het onderdeel zou zijn waar ik me punten op ging pakken :-P

x28c3d.jpg - 183083
Oom Ivo waarom doe je dat?

Daarna warenj de stenen aan de beurt, ze waren echt een stuk kleiner als waar ik mee getraind had. Ik had het idee dat het wel aardig ging, ik kreeg 80 t/m 140 erop en daaran voor het eerst in me leven een 160kg steen geprobeerd, maar dat zat er niet in. Toen ik het filmpje terug keek zag ik pas hoe verkeerd ik de stenen van de grond probeerde te pakken, en het was geen wonder dat me laatste 2 stenen in 2 pogingen van de grond gingen. Ik pakte ze veel te ver van me vandaan. Mooi leermoment voor de volgende x.
http://www.youtube.com/watch?v=JyKFLj-SNoM

Daaran het laatst onderdeel de powerstairs, de trap was dezelfde ochtend nog klaar gemaakt dus hij was nog niet getest. Hij was van hout gemaakt, en na de eerste deelnemer was er 1 plank al bijna doorgezakt. Maar er waren nog wat houten platen en die hadden we doormidden getrapt en vastgespijkerd op de treden en daarna konden we weer. 150 en 175 gingen razendsnel omhoog. De 225kg ging daarna ook nog best snel, ik had dit van te voren zwaarder verwacht. Geen idee hoeveelste ik hier op werd maar denk wel redelijk hoog.

Einduitslag 4e!! Dik tevreden mee, ik vond het een hardstikke leuke wedstrijd en heb me volgens mij nog nooit zo niet druk gemaakt over de uitslag waardoor ik veel meer kon genieten dan anders.

Ik vond dat de wedstrijd hardstikke mooi georganiseerd was, ik vond het alleen jammer voor de organisatie dat er niet zo veel publiek op af kwam. De commentator wist het allemaal leuk aan elkaar te praten. En de scheids was streng maar rechtvaardig. Vooral met crucifix hold, 1x een waarschuwing en dan was het afgelopen. En iedereen moest zijn armen gestrekt houden, wat ik ook wel is anders heb gezien.
Ik heb de smaak weer te pakken, op naar volgend jaar!

Laatst bewerkt:
nice! ivo.

Wanneer is er een volledige uitslag te verwachten?

een mooie wedstrijd op redelijk niveau ...
Jan Wagenaar , Johan Langhorst , Bas Roessen ... (en alle anderen) geen misselijke gasten op onderdelen die ze wel beheersen ...
Ging vanaf onderdeel 1 mooi mee... 480 met bak evenveel als Ivo maar meer beurten ... Crucifix gewonnen met geloof ik 15 seconden meer als Wagenaar ... Vickingpress 17 herhalingen met 105 kg (ipv de aangekondigde 100 kg) alleen Ivo en Wagenaar voor me ... na 3 onderdelen gedeeld 3e met Langhorst en voor Roessen ... kreeg bij onderdeel 4 de 140 kg stone wel op de rand maar er gewoon niet op ... ??? ... vreemd als je normaal gesproken de 160 kg ook van de grond krijgt ... powerstairs mwa ... kom toch fysiek / uithouding nog wat tekort ... en de nodige punten verloren ... uiteindelijk 6e ...
weer heel wat verbeter punten gezien ...

:D

Ja man die 140 was echt klote, zo op het randje. Ik probeerde je enorm mee te helpen vanaf de zijlijn. Damn was die vikingpress 105kg, man dan mag ik daar echt enorm tevreden over zijn.

• Topic Starter Topic Starter
??

Laatst bewerkt:
waarom is er zo weinig geschreven over deze wedstrijd op realdutchpower eigenlijk?

??

Laatst bewerkt:
??

Laatst bewerkt:
Hele mooie prestatie mannen, mooi verslag Ivo! :D

Terug
Naar boven