AndroidHealthClinic

opleiding persoonsbeveiliger best-alert

Wat moet je uberhaupt in de particuliere beveiliging.. :rolleyes:

Waarom wil je eigenlijk persoonsbeveiliging gaan doen? Wat trekt je er in aan?

De beste opleidingen voor persoonsbeveiliging vind je in het buitenland, zoals Groot-Brittanië en Israël (daar wil je misschien nu niet echt heen, maar goed). Ik zou ten alle tijden proberen je opleiding via een bedrijf te gaan doen. Als je het mij vraagt is portieren spannender dan persoonsbeveiliging, maar dat hangt natuurlijk ook helemaal van je cliënt af.
Succes ermee iig.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom wil je eigenlijk persoonsbeveiliging gaan doen? Wat trekt je er in aan?

De beste opleidingen voor persoonsbeveiliging vind je in het buitenland, zoals Groot-Brittanië en Israël (daar wil je misschien nu niet echt heen, maar goed). Ik zou ten alle tijden proberen je opleiding via een bedrijf te gaan doen. Als je het mij vraagt is portieren spannender dan persoonsbeveiliging, maar dat hangt natuurlijk ook helemaal van je cliënt af.
Succes ermee iig.

Ik weet door mijn opleiding die ik gedaan heb (werktuigbouwkunde) dat ik in de werkplaats het niet naar mijn zin heb en dat ook dat de hele dag tekenen op de computer (autocad,cadmatic) niks voor mij is.
En omdat ik in het weekend werk als portier en dat heel leuk vind leek me de persoonsbeveiliging wel wat.
En inderdaad ik heb al wat gezien van opleidingen die deels in nederland en deels in israel en nederland is en dat lijkt me leuk om te doen.

Best-alert en al die andere opleidingen in Best van 1 en dezelfde vent is zeeeeeer negatief in het nieuws geweest. Schijnt echt crap te zijn en totaal niet gewaardeerd in het bedrijfsleven.
Denk dat je er op internet met wat zoeken genoeg over moet kunnen vinden.

klopt; op een open dag een VRIJBLIJVEND gesprek gehad..........

bellen ze in September waar het cursusgeld blijft ???

.........in mijn eigen zak natuurlijk: geen opleiding = geen betaling !!

Lijkt me duidelijk.

Wie nu evengoed een gesprek wil met dat bedrijf is echt zo achterlijk als het achtereind van een varken.

@Prelude

Als dus 10 mensen aangeven slechte ervaringen te hebben gehad en er zelfs televisie-uitzendingen over geweest zijn ga jij gewoon vol goede moed op gesprek daar?

Mag ik vragen hoeveel IQ je hebt?

Laatst bewerkt:
Lijkt me duidelijk.

Wie nu evengoed een gesprek wil met dat bedrijf is echt zo achterlijk als het achtereind van een varken.

@Prelude

Als dus 10 mensen aangeven slechte ervaringen te hebben gehad en er zelfs televisie-uitzendingen over geweest zijn ga jij gewoon vol goede moed op gesprek daar?

Hehe.Kan er ook heen gaan om ze te dollen.:D

Lijkt me duidelijk.

@Prelude

Hehe.Kan er ook heen gaan om ze te dollen.:D

Mijn vader is na zijn hernia opperatie verteld dat hij nooit meer als bouwvakker mocht werken...
Via via is hem een opleiding tot beveiliger aangesmeerd (de beste man is 57) en je raadt natuurlijk al waar hij deze heb gevolgd, idd bij best alert...

Hij heb zijn theorie, ict en EHBO inmiddels gehaald en was best te spreken over de leswijze.
Exames worden ook gewoon door svpb afgenomen..

Maar nu komt het volgende:

Hij krijgt een was lijst aan stage bedrijven mee en moet zelf maar een plaats zoeken...

Dit is nu inmiddels een jaar geleden en hij mag zelfs nergens op stage komen...
Weet natuurlijk niet of het mede aan zijn hoge leeftijd ligt maar het slaat uiteindelijk nergens op!

Ik heb ook mijn diploma en waar ik de opleiding heb gevolgd werden netjes alle stage plekken geregeld door het studie centrum...

Dus wat dit betreft schiet best alert in mijn ogen ernstig tekort!!!

Wat verdient zo'n job dan ongeveer?

Sommige mensen zijn flink sneller tevreden dan anderen dr Worff, ik ken genoeg mensen die net als rtodeep gewoon heel tevreden zijn met hun beveiligerssalarisje. Tja...:rolleyes:

tja als jij in mn portemonee kan kijken :rolfol:

hardstikke leuk maar kom nog steeds met meer thuis als de heren in t blauw ( tegenwoordig wit ) zeker de 3 strepen

DCB01 onze alles weter :roflol:

Mijn (ex)stiefvader heeft als beveiliging gewerkt, maat voor group4, op volvo...en verdiende 1100euro ofzo, niet echt eel lijkt me...had wel geen diploma;)

Mja, als je zelf niet veel verteld over wat je erbij schnabbelt, daar ga ik namelijk niet vanuit. Ik ga uit van de officiele part. beveiligingsbedragen en die zijn, zoals je zelf ook weet, om te janken. Dat komt in de eerste plaats door de moordende concurrentie van bedrijven en de eis van opdrachtgevers dat alles niks mag kosten.

@Ericr: Voor veel opdrachten die open staan van opdrachtgevers, waar van een intekening sprake is voor de meedingende bedrijven, mag je als bedrijf beter heel laag inzetten anders mis je de boot. Je werknemer kan dan rekenen op 8 euro netto per uur mist hij boven de 21 is. En dus zetten ze dan studenten in, mensen die in opleiding zijn voor het diploma en dergelijke.
Ik ken jonge jongens die bezig zijn voor het diploma, 3 dagen/nachten per week werken als stageloper en 4 euro per uur pakken. De verantwoordelijkheid die je krijgt als niveau-2 werknemer is vaak ook veel hoger dan je salaris of opleidingsniveau toelaat. Velen kunnen dat beamen. Daarnaast krijgen stagelopers ongewild enorme verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven omdat ze het werk doen van een geschoolde beveiliger maar er vaak geen toezicht op hem/haar is.

Het kan ook anders: Ik heb in de zorgsector gestaan en ik verdiende m'n standaard particuliere bev.-loontje terwijl de jongens in vaste dienst van het het opdrachtgevende bedrijf naar huis gingen met 1750 euro NETTO, minimaal.
Dat is dan ook geen CAO van de part. bev-sector maar van de zorg.

De opleiding is niveau-2 van het MBO dus verwacht géén mooie salarissen.
Niveau-2 is gewoon een laag niveau.
Zijn er toch mensen die beweren prrrrachtige bedragen mee naar huis te nemen, die schnabbelen goed bij. Want een WIT CAO loon uit de particuliere bev.-branche is geen vetpot, Daar 'verdien je geen geld'.

Mja, als je zelf niet veel verteld over wat je erbij schnabbelt, daar ga ik namelijk niet vanuit. Ik ga uit van de officiele part. beveiligingsbedragen en die zijn, zoals je zelf ook weet, om te janken. Dat komt in de eerste plaats door de moordende concurrentie van bedrijven en de eis van opdrachtgevers dat alles niks mag kosten.

@Ericr: Voor veel opdrachten die open staan van opdrachtgevers, waar van een intekening sprake is voor de meedingende bedrijven, mag je als bedrijf beter heel laag inzetten andres mis je de boot. Je werknemer kan dan rekenen op 8 euro netto per uur mist hij boven de 21 is. En dus zetten ze dan studenten in, mensen die in opleiding zijn voor het diploma en dergelijke.
Ik ken jonge jongens die bezig zijn voor het diploma, 3 dagen/nachten per week werken als stageloper en 4 euro per uur pakken.

Het kan ook anders: Ik heb in de zorgsector gestaan en ik verdiende m'n standaard particuliere bev.-loontje terwijl de jongens in vaste dienst van het het opdrachtgevende bedrijf naar huis gingen met 1750 euro NETTO, minimaal.
Dat is dan ook geen CAO van de part. bev-sector maar van de zorg.

De opleiding is niveau-2 van het MBO dus verwacht géén mooie salarissen.
Niveau-2 is gewoon een laag niveau.
Zijn er toch mensen die beweren prrrrachtige bedragen mee naar huis te nemen, die schnabbelen goed bij. Want een WIT CAO loon uit de particuliere bev.-branche is geen vetpot, Daar 'verdien je geen geld'.

bij het chemische bedrijf waar ik hebt gelopen verdienden de hoofdportieren 2200 a 2300 netto, die zaten wel best daar

ik zeg niet dat het een vetpot is , maar ik heb echtniet te klagen , k heb als cv monteur gewerkt dat was helemaal niks..

tuurlijk draai je flink veel nachtdiensten in de maand , maarja dan had je maar op kantoor moeten zitten toch?

ik beweer echt niet dat de beveiliging super is ZEKER NIET het is een raar wereldje , maa ik heb nu teminste een baas met een vast rooster , ik werk met een hond wat ik al heel lang wil , en als k het zo om me heen hoor verdien ik zeker niet slecht..

maar ik hoorden van een oud collega van me van ong mijn leeftijd zn salaris , toen schoot ik wel in de lach , maar die stond alleen overdags in een lidl :roflol: ja dat doe je toch echt jezelf aan

Staan ook op veel grote evenementen.

Wij doen alle evenementen van Art of Dance ( dat zijn er veel) en daarnaast nog heel veel evenementen. Zo beetje alle grote bekende feesten in ieder geval.

Het is zeker geen vetpot werken in de beveiliging. Ik doe het ook als bijbaan naast mijn fulltime job. Het is wel erg leuk om te doen.

Mja de Lidl kun je nergens mee vergelijken, dus laat die maar even buiten beschouwing want 'het kan altijd erger'. Van CV-monteur naar beveiliger met nachtdienst-toeslagen , ja, dan kan ik me voorstellen dat je het niet slecht vindt! Toch is dit op den duur ook slopend, want je draait steeds andere shifts en dát is killend.

Je geeft zelf al aan dat je relatief veel nachtdiensten draait, dat moet je inderdaad wel willen. Want zonder die nachtdiensten hou jij ook geen salaris over om vrolijk van te worden. En als ik uit de nachtdiensten m'n extraatje moet halen, dan hoeft het van mij niet hoor. Ik heb 9 jaar in de nacht gezeten (horeca buitenland) en ik heb m'n portie biologische klok-vernken wel gehad, al hoewel ik wel steeds dezelfde uren draaide 's nachts en niet tussendoor dag of avondshifts zoals jij maar voor mij was dat genoeg. :D

Mja de Lidl kun je nergens mee vergelijken, dus laat die maar even buiten beschouwing want 'het kan altijd erger'.

Je geeft zelf al aan dat je relatief veel nachtdiensten draait, dat moet je inderdaad wel willen. Want zonder die nachtdiensten hou jij ook geen salaris over om vrolijk van te worden. En als ik uit de nachtdiensten m'n extraatje moet halen, dan hoeft het van mij niet hoor. Ik heb 9 jaar in de nacht gezeten (horeca buitenland) en ik heb m'n portie biologische klok-vernken wel gehad. Voor mij was dat genoeg. :D

ik ga nu een 2 2 2 rooster lopen en dat is toch wel ideaal, en dan is je salaris ook redelijk gelijk, want als je baas je de ene maand zeg 6 nachten en 3 wekenden laat werken en de maand drop geen nachten en maar 1 weekend , ja dat scheelt ff een duit ..
ik heb er bij mn huidige / ex baas 14 max in een maand gehad , maar ik heb niet zn moeite met nachten , woon nog wel thuis dus mn vriendin merkt dr niets van , en op den duur zal die als je samenwoont wel gaan zeuren , maar ik denk dat ik nu qua rooster wel goed zit en ook qua salaris .. en voor het werken met een hond krijg je toch weer bijna 80 euro bruto xtra ( steek ik toch weer in mn zak )

Terug
Naar boven