MuscleMeat

Opleiding

maar als jij vwo hebt gedaan dan moet je gewoon naar de uni gaan. En ook al is het zwaar, boeiend ;)

Hij moet niks. Echt grote bullshit dat als je vwo gedaan hebt je naar de uni zou moeten. Als je geen zin heb om 4+ jaar theoretisch bezig te zijn kun je gewoon hbo doen, plak je achter je hbo een master en heb je alsnog je universitaire papiertje.
Daarnaast doe je op HBO veel meer daadwerkelijke ervaring in je toekomstige sector op terwijl dat bij de uni veel en veel minder is.

HBO was chill.
Simpel en 2/3 dagen naar school.
Tijd zat om te trainen!

Voor Beta vakken is eerst HBO dan master imo een veel betere keuze.

• Topic Starter Topic Starter
Het menselijk lichaam interesseert me in de zin van hoe het lichaam "werkt", hoe het in elkaar steekt . Het liefst zou ik uiteindelijk mensen advies willen geven m.b.t. hun lichaam: wat zij moeten doen om gezond te leven of om te revalideren, waarbij beweging en voeding dan een rol speelt.

Ga 100% zeker voor de uni. Heb verschillende HBO instellingen van binnen gezien, het niveau van de docenten is DRAMATISCH, op een enkeling na. Op de UNI is dat over het algemeen een stuk beter.

Als je VWO aankan zonder veel moeite, ga dan ook de UNI doen. Je zal het daar veel meer naar je zin hebben en erkenning voor je inzet krijgen, (en er zelf nog een goed gevoel aan over houden).

Doe een chille HBO studie bij LOI en ga werken

Het menselijk lichaam interesseert me in de zin van hoe het lichaam "werkt", hoe het in elkaar steekt . Het liefst zou ik uiteindelijk mensen advies willen geven m.b.t. hun lichaam: wat zij moeten doen om gezond te leven of om te revalideren, waarbij beweging en voeding dan een rol speelt.

Dan moet je Fysiotherapie doen :rolleyes:

Daarnaast doe je op HBO veel meer daadwerkelijke ervaring in je toekomstige sector op terwijl dat bij de uni veel en veel minder is.

Wat een onzin. HBO praktijk, WO theoretisch :o Ga je dadelijk nog beweren dat als je een HBO opleiding doet meer kunt bereiken dan meteen een WO opleiding?
In een HBO opleiding leer je in situatie A > B & C toe te passen zodat je D als uitkomst krijgt. In een WO opleiding OOK, alleen leer je dan ook WAAROM en hoe zou het beter kunnen etc.
In de praktijk kan een WO'er wel het werk verrichten van een HBO'er, andersom echter niet....
En ja, na je HBO kun je nog een Master gaan volgen..Alleen de meerderheid faalt dan verschrikkelijk, uitzonderingen daargelaten.

@TS, open dagen bezoeken daar vragen of je keer mee kunt lopen, boeken inzien etc.

Gewoon proberen, heb ik zelf ook gedaan en komt er snel achter wat wel en wat niet bij je past.
Als ik een ding heb geleerd is het wel dat die open dagen en orientatiedagen enzo je totaal geen goed beeld geven van de verschillende stromingen en niveau's.

Wat een onzin. HBO praktijk, WO theoretisch :o Ga je dadelijk nog beweren dat als je een HBO opleiding doet meer kunt bereiken dan meteen een WO opleiding?
Ken genoeg mensen die van de WO afkomen en nog steeds geen idee hebben wat ze met die studie eigenlijk moeten aanvangen. Dit komt natuurlijk wel door de weinige praktijkervaring die ze opdoen tijdens de studie.
En daardoor heb je bij sommige hbo opleidingen inderdaad meer kans om gelijk werk te vinden. Dat dit niet voor elke studie zo is lijkt me evident.

In de praktijk kan een WO'er wel het werk verrichten van een HBO'er, andersom echter niet....
haha, tuurlijk. Want wo en hbo is 1 op 1 te vergelijken.

Laatst bewerkt:
Je hebt op HBO en Uni allebei genoeg pretstudies, volg nu een minor bedrijfskunde (uni) en vind het niveau echt niet bijzonder, zelfs een beetje triest aangezien ik met mijn groepje hoogste cijfers van het clubje haal en ik niet eens een economische achtergrond heb (medisch).

Heeeey! Nou, dat komt mooi uit. Ikzelf doe de HBO-studie ''Sports & Wellness'' op de Fontys Sporthogeschool te Sittard, en die opleiding sluit perfect aan als je geïnteresseerd bent in de bodybuildinglevensstijl zeg maar (gezondheid, beweging en voeding). En de omschrijving die jij geeft past precies bij die opleiding.

Ik zit nu in het eerste jaar en het bevalt me tot nu toe nog steeds erg goed. Ik wist ook niet wat ik wilde doen, en nu heb ik eigenlijk van mijn hobby ook mijn opleiding weten te maken. Je bent er heel de dag mee bezig dus, en dat is cool. Het is ook nog eens een brede opleiding, je kunt er verschillende richtingen mee in. Dus dat is helemaal ideaal. Kijk hier maar eens even.

wat een onzin. Hbo praktijk, wo theoretisch :o ga je dadelijk nog beweren dat als je een hbo opleiding doet meer kunt bereiken dan meteen een wo opleiding?
In een hbo opleiding leer je in situatie a > b & c toe te passen zodat je d als uitkomst krijgt. In een wo opleiding ook, alleen leer je dan ook waarom en hoe zou het beter kunnen etc.
In de praktijk kan een wo'er wel het werk verrichten van een hbo'er, andersom echter niet....
En ja, na je hbo kun je nog een master gaan volgen..alleen de meerderheid faalt dan verschrikkelijk, uitzonderingen daargelaten.

@ts, open dagen bezoeken daar vragen of je keer mee kunt lopen, boeken inzien etc.

+1

Ik doe zelf een beta studie op het wo, en het wo is echt een verademing t.o.v. het vwo. Veel meer vrije tijd.

Haha zeg dat wel, lesweken van 10 uur in mijn tijd.. Wel flink opschakelen als je dan echt moet gaan werken.

Dat wel ja, voor de tentamens altijd ff een weekje blokken, maar ik ga nu gemiddeld drie uur per week naar college, en slechts enkele uren thuis wat te doen voor practica. Gaat prima zo. Was ook lang geen ster op het vwo, 5,5'ies cultuur, dus wo is gewoon goed te doen voor iedereen met z'n vwo...

Terug
Naar boven