XXL Nutrition

Opleiding

Biomedische wetenschappen word het voor mij!;) Ik ga je natuurlijk niet helemaal uitleggen wat het inhoudt, want dan ben ik nog wel even bezig.

Ja, maar als je maar kunt doseren en weet wanneer je moet werken ;) Was voor mij wel een omschakeling toen ik naar defensie ging toen er constant druk op zat.

@TS
als ik zo lees wat je wil is Bewegingstechnologie wel precies de goede opleiding, mits je HBO wilt doen.

• Topic Starter Topic Starter
Heeeey! Nou, dat komt mooi uit. Ikzelf doe de HBO-studie ''Sports & Wellness'' op de Fontys Sporthogeschool te Sittard, en die opleiding sluit perfect aan als je geïnteresseerd bent in de bodybuildinglevensstijl zeg maar (gezondheid, beweging en voeding). En de omschrijving die jij geeft past precies bij die opleiding.

Ik zit nu in het eerste jaar en het bevalt me tot nu toe nog steeds erg goed. Ik wist ook niet wat ik wilde doen, en nu heb ik eigenlijk van mijn hobby ook mijn opleiding weten te maken. Je bent er heel de dag mee bezig dus, en dat is cool. Het is ook nog eens een brede opleiding, je kunt er verschillende richtingen mee in. Dus dat is helemaal ideaal. Kijk hier maar eens even.
Zo dit is wel een mooie opleiding die ik nog nooit eerder heb gezien. Ik heb zojuist de brochure opgevraagd. Zou je mss wat meer informatie over de opleiding kunnen geven, zoals wat je allemaal moet doen op een gemiddelde dag, moet je veel thuis werken, wat wil jij er later mee worden?

Kijk anders ook eerst naar biomedische wetenschappen in Maastricht.
Eerste jaar is globaal, 2de jaar kan je kiezen tussen bewegingswetenschappen,Biologische Gezondheidskunde(over effect van voeding etc) en Moleculaire Levenswetenschappen. Zo heb je nog een jaartje de tijd om echt erachter te komen wat je wilt.
In Sittard moet je veel sporten, ook sporten de jijzelf wellicht niet leuk vind. Op de uni sport je niet, kan je je eigen vrije tijd besteden aan sport wat je zelf leuk vind.
Als je bewegingswetenschappen wil doen en veel wilt sporten kijk dan ook naar bewegingswetenschappen in Leuven (Vlaanderen): Veel goedkoper, sport veel + een universitaire opleiding (Sittard is HBO).
Andere studies wat je misschien leuk vind: Gezondheidswetenschappen, fysiotherapie (HBO in Nederland of universitaire opleiding fysio in België), voeding en gezondheid (Wageningen).
Keuze wat jij nu aan het maken bent heb ik vorig jaar moeten maken.:p

Heeeey! Nou, dat komt mooi uit. Ikzelf doe de HBO-studie ''Sports & Wellness'' op de Fontys Sporthogeschool te Sittard, en die opleiding sluit perfect aan als je geïnteresseerd bent in de bodybuildinglevensstijl zeg maar (gezondheid, beweging en voeding). En de omschrijving die jij geeft past precies bij die opleiding.

Ik zit nu in het eerste jaar en het bevalt me tot nu toe nog steeds erg goed. Ik wist ook niet wat ik wilde doen, en nu heb ik eigenlijk van mijn hobby ook mijn opleiding weten te maken. Je bent er heel de dag mee bezig dus, en dat is cool. Het is ook nog eens een brede opleiding, je kunt er verschillende richtingen mee in. Dus dat is helemaal ideaal. Kijk hier maar eens even.

Wellness? Dat kan gewoon niet goed zijn...

• Topic Starter Topic Starter
Wat betreft de keuze voor of het wo of het hbo. WO is gericht op onderzoeken uitvoeren. Je wordt opgeleid om als beroep onderzoeken uit te voeren op het gebied van gezondheid. Ik wil met behulp van wetenschappelijke onderzoeken mensen helpen. Als dit kan met een mooie universitaire opleiding zou dat mooi zijn, alleen heb ik het gevoel dat dit bij veel wo opleidingen niet het geval is.

Terug
Naar boven