MuscleMeat

Opnieuw er tegen aan!

Scrat

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
1m78
Opnieuw er tegen aan! Rippetoe + cardio for fat loss

Hey all,

Een tijdje geleden al geprobeerd een log bij te houden hier. Dat is effe goed gegaan, tot de usual shit ertussen kwam. Werk, privé, what the **** ever.

Ik wil na een maand of twee stil te liggen er weer hard tegen aan gaan. Dit log is iets anders dan de meeste hier in de zin dat ik van zwaar overgewicht naar een iets of wat normaal gewicht probeer te gaan. Dit betekent doorcutten maar combineren met KT om de spieren die er zijn (niet al te veel maar toch) te behouden.

Situatie nu : 1m78, 85kg. Vetpercentage ergens tussen de 25%-30% schat ik.

Doel : Zakken naar 80kg tegen 13/07 (verjaardag), 75kg 01/09. Dit met behoud van spieren + krachtwinst. Daarna, who knows.

Training : 4 dagen in de week. 2 dagen daarvan cardio, twee dagen kracht training. Die ziet er als volgt uit

Training A : Front Squat, Bench Press, Bent over Row 3x5
Training B : Front Squat, Overhead Press 3x5, Deadlift 1x5

Eten : Ik ben nogal carb sensitive, dus geen carbs 's avonds en proberen te vermijden 's middags. Focus op verse producten : vlees, groeten, fruit, zuivel.

Ik heb lang getwijfeld om een log te openen, de contest heeft me er zin in gegeven en ik dacht what the hell, zo kunnen de board members me een schop onder m'n kont geven als ik weer ga slacken.

Laatst bewerkt:
Post je voedingsshema eens als je wilt. En veel succes :)

Waarom 2x Front Squat? Doe dan gewoon Front Squat en Regular Squats. (wel full natuurlijk!)

• Topic Starter Topic Starter
Daar is een goeie reden voor.

Ik train in de gym van mijn universiteit, spaart me een pak geld uit en het is makkelijk na m'n werk meteen te kunnen gaan. Ze hebben er echter geen squatrek :sad:

De beste oplossing die ik tot nu heb gevonden is deze te vervangen door een front squat. Het jammere hiervan is dat ik daardoor beperkt tot wat ik kan zelf naar boven kan cleanen, maar beter dan geen squat niet waar?

Net terug van de gym

Front squat

5 x 25kg
5 x 30kg
5 x 35kg
5 x 40kg
4 x 35kg (laatste ging niet meer, pols deed ****ing pijn)

Bench press

5 x 40kg
5 x 45kg
5 x 50kg
5 x 50kg
4 x 45kg (laatste net niet gelukt :( )

Bent over Row (rustig aan, rug doet nog lastig)

5 x 35kg
5 x 35kg
5 x 35kg

Morgen rustdagje en donderdag cardio (bah...)

Goed getraind :thumbs:

Meh, nog p*ssy weights na effe stil te hebben gehangen en niet deftig te kunnen eten (stom vet...). Zal op korte termijn wel de hoogte in gaan hoop ik.

Meh, nog p*ssy weights na effe stil te hebben gehangen en niet deftig te kunnen eten (stom vet...). Zal op korte termijn wel de hoogte in gaan hoop ik.

Komt wel goed scratje. :thumbs: :D
Qua Front Squat loop ik niet SUPER veel op je achter :D

Nette training! Ik hoop dat je techniek perfect is en dan pas naar de gewichten kijkt.

Veel eten, trainen en slapen daardoor komt die progressie er zeker en vast! :D

Yep, ik heb me lang beziggehouden met instructievideo's e.d. te bekijken. Mark Rippetoe ben ik hier nog altijd dankbaar voor ;)

Lame ass cardio dag vandaag :(

Ik ben aan het overwegen op wat extra "assistance" dingen te doen voor cardio dagen, vooral eigelijk omdat ik het voor mezelf wat leuker wil maken en omdat ik op veel van die dingen nog zuig.

Ik had gedacht aan push-ups, pull-ups & dips voor de cardio, en op de KT dagen de grote lifts houden natuurlijk.

Bedenkingen?

K*tcardio achter de rug. Pull ups ervoor gedaan, gaan nog altijd vrij slecht. Ik ben aan het opbouwen met een assistence machine, probeer 3x5 aan te houden. Dit is nu net gelukt met BW-30kg.

De cardio zelf ging dan weer goed. Vandaag wat nieuwe zomerkledij gaan halen, en ondanks het feit dat ik m'n twee shorts weer een maatje kleiner heb kunnen kopen toch gefrustreerd thuis gekomen. Spiegels rondom in het paskotje werken best confronterend en tonen dat er nog verdomme veel werk aan de winkels is.

Standaard cardio routine gedaan.

20 minuten loopband, intervalletjes met gemiddelde snelheid 10km/h. Gemiddelde hartslag ergens tussen 150 en 160.

20 minuten crosstrainer, zelfde verhaal. Als ik de machines mag geloven ben ik zo'n 500 kcal kwijt. Qua balpark best tevreden mee.

Nu nog een lekker gestoomd zalmfilletje oppeuzelen met broccoli en m'n dag zit er weer op. Morgen KT, woot!

Urgh...

Door de k*t die het echte leven is mijn tweede KT van de week nog niet kunnen doen. Gelukkig is mijn gym morgenochtend open dus dat zal dan moeten gebeuren. Gisteren wel braaf geweest, op café om de verjaardag van twee vriendinnen te vieren. De borrelnootjes en gratis pintjes mooi laten passeren en een paar coke zero's gedronken dan maar.

Voedingsgewijs heb ik me vanmorgen twee koffiekoeken toegestaan (en god heeft dat gesmaakt...). Vanmiddag een gigantische rundsbrochette met een groot bord Toscaanse salade erbij. De beboterde aardappel is mooi blijven liggen.

Nu bezig aan gestoomde sperzieboontjes met kerstomaatjes en een stukje lamsbout.

Gewichtsgewijs goed nieuws vandaag, voor de eerste keer sinds lange tijd onder de 84 kg gedropt. Ik zit dicht met een doel dat al lang voor m'n ogen ligt : BMI 25 :D

Die vet indicatie is wel erg groot hoor! Boven de 25 met 85 Kilo, hoe heb je dat gemeten? En ooit voor elkaar gekregen!?

Kracht + cardio vandaag

Frontsquat

5 x 25kg (warmup)
5 x 40kg
5 x 35kg
5 x 35kg

Bench

5 x 40kg (warmup)
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 45kg

Row

5 x 20kg (warmup)
5 x 45kg
5 x 45kg
5 x 45kg

Daar ik mijn hoeveelheid cardio omhoog wil hogen wat steady cardio gedaan. Voordeel van het na de KT te doen is dat mijn hartslag al op vrij rustige tempo's makkelijk aan 150 zit.

15 min loopband
15 min synchro

Nu lekker aan het smikkelen met wat zelfgemaakte tonijntartaar met kerstomaatjes, en straks een potje cottage cheese als dessert.

Netjes! :thumbs:

Het gaat lekker zo te zien, je benched meer dan mij (is ook mijn slechste onderdeel) Blijf zo doorgaan :)

Baaldag vandaag.

Alhoewel ik wel merk dat er progressie in zit qua vet%, begint het weer zwaar mijn keel uit te hangen. Al zie ik wel dat mijn buik een middel kleiner worden gaat het me niet vlot genoeg. M'n moobs zitten er nog deels en hangen mijn keel uit, de pintjes telkens weigeren nu mensen terasjes zitten te doen en magere snaken rond mij chips en fritten zijn vreten, ik zou er zo een ventje kunnen uitpikken en op zijn muil slaan.

Ik probeer me voor de geest te houden dat dit de enige manier is, dat het een werk van lange adem zal zijn en dat Rome ook niet op één dag gebouwd is, maar vandaag kunnen ze voor mijn part allemaal den boom in.

Enfin, genoeg gezaagd. Braafjes m'n kip met boontjes opeten nu en morgen deadliften.

Je bent pas weer 10 dagen bezig en je merkt al verschil, dat lijkt me juist motivatie om door te gaan. En inderdaad zoals je zelf zegt, Rome is ook niet in een dag gebouwd.

Dus lekker doorknallen(Y)

Terug
Naar boven