XXL Nutrition

Opnieuw er tegen aan!

• Topic Starter Topic Starter
Ben sinds begin mei al terug hard aan het cutten, dus dit zal wel de eerste maand dip zijn. Ben trouwens al twee jaar op en af aan het gaan, daarmee dat het me soms wat zwaar valt.

But enough bitchin' :)

Vandaag personeels BBQ op m'n unif. Lekker wat vlees met een vele groentjes weggewerkt en de vele aanbiedingen voor pasta/sausjes/bier afgeslagen, tot groot onbegrip van de collega's :D

Ondanks het volledig tam wezen na een hele middag in de zon gezeten te hebben toch mijn reet naar de gym gesleurd.

Squat

5 x 25kg
5 x 40kg
5 x 40kg
3 x 45 kg (grrr...)

Deadlift

1 x 55kg
2 x 75kg
2 x 85kg (woot!)

Press

5 x 25kg
5 x 30kg
5 x 35kg
5 x 35kg

Afgesloten met een wat 20min "we zweten ons kapot cardio" en de dag was weer goed...

En de feestweek is voorbij.

Ik had deze week bewust ingepland omdat ik goed wist dat er niet al te veel van ging komen. De examens zijn hier voorbij, en ondanks het feit dat ik al afgestudeerd ben werk ik nu op mijn universiteit en ken ik genoeg mensen die hier nog studeren of nog rondhangen dus het was een zware feest week. Lekker in de zon zitten, BBQ'en en pintjes of whiskey-cola's drinken, en man het deed deugd. De schade lijkt alvast beperkt dus ik voel er me niet te schuldig over.

Maar nu is het feesten voorbij. Ik heb in juli een maand verlof dus ik kan me rustig toeleggen op mijn doel : het vet wegkrijgen en aan KT blijven doen.

Qua voeding ga ik eens een experimentje doen. Ik ben al een tijdje gefascineerd door Intermittent Fasting en heb er in het verleden wat mee geprutst. De bedoeling is de approach van leangains eens te proberen en te zien wat dat met mij doet. Dit betekent concreet :

- 8h feeding window elke dag, dus 16h vasten.
- op niet KT dagen KH inname beperken. Ik ga proberen rond de 1500kcal te zitten dan
- op KT dagen post-workout wel complexe KH tot mij nemen, die dagen rond de 2000kcal zitten.

Qua trainingen ga ik gaan voor KT 3x per week, met een half uur slowmo cardio erna. Op de niet KT dagen zou ik willen gaan voor 60 minuten cardio. Dit ga ik drie weken doen (vertrek dan naar Rome voor een week) en daarna herevalueren.

KT gewijs zou ik wel iets anders willen doen maar ben nog aan rondkijken voor ideeën. Suggesties zijn welkom.

Succes er mee :thumbs:

Ik heb wat nagedacht over een iets uitgebreidere FB om drie maal per week te doen, omdat ik het huidige Rippetoe schema wat beu ben en de komende tijd ook langere trainingen kan doen. Ik had gedacht aan het volgende

Smith Front Squat 3 sets
Bench Press 3 sets
Deadlift 1 set
Standing Press 3 sets
Preacher Curls 2 sets
Triceps Pull Down 2 sets

Reprange 8-12, als 12 makkelijk wordt naar hoger gewicht gaan.

Verder ga ik na elke KT 20 minuten elliptical doen en op niet KT dagen 45-60 minuten cardio naar smaak.

Thoughts?

Ik ga voor de off-dagen mijn cardio zoveel mogelijk proberen uit de gym te houden. Onlangs ben ik op Start To Run gestuit en ik denk dat ik dat voor de lol een tijdje ga volgen.

Voor de niet-kenners, dat is een podcast serie waar je met intervallen getrained wordt om uiteindelijk 5km op een deftig tempo te kunnen lopen. Er wordt opgebouwd met intervallen. Elke sessie duurt 20 minuten, wat ik wat weinig vond voor een off-dag cardio sessie, maar gezien het nogal rustige niveau van het programma ga ik proberen 2 "dagen" per keer te doen, dus 2 x 20 minuten intervallen (geen HIIT mind).

Ik ben net terug van de eerste sessie en viel goed mee, heb een positief post-cardio gevoel.

Voor de jonge gasten onder ons, ik kan Start To Run zeker al om één reden aanraden : het leert je hoe je belangrijke dingen (hier sport) kan doen terwijl een vrouw (hier Evy Gruyaert) tegen jou zit te lullen. Onontbeerlijk voor je verdere leven! :D

Waarom niet een nette 3-dagen split (voorbeeldschema's zijn hier wel te vinden op DBB), na elke KT (ongeveer een uurtje) nog een half uurtje wandelen op de loopband met max. helling. Op niet KT dagen een uurtje cardio (is ook lekker om conditie op te bouwen).

Heb je je BMR en onderhoud al berekend en op basis daarvan je voedingsschema gemaakt? Ben nl. wel benieuwd naar je schema...

Wat die split betreft, ik weet het niet. Ik ben volgens mij nog altijd een beginner wat KT betreft, daarom dat ik het liever op een full-body hou.

Volgens de calculator die T ooit gepost heeft zit ik aan 2000kcal onderhoud. Daar ga ik me aan houden op KT en er onder (ergens rond 1600-1800) op off dagen.

Mijn voeding probeer ik genoeg te variëren. Ik zal je ter voorbeeld straks mijn dagvoeding opschrijven.

Beginner of gevorderd: dat hoeft niks uit te maken...
Je hebt al wat aan KT gedaan, en als het goed is dan zijn je pezen al gewend aan de gewichten... Overbelasting kun je met elk schema bereiken ;)
Als je wat rippetoe hebt gedaan en nu op zoek bent naar wat anders dan zou ik je dat aanbevelen.
Hoe je je voeding aanpakt klinkt in ieder geval goed.

Zoals gevraagd een voorbeeld van voeding. Dit was met de losse pols gekozen in de winkel. Dit is een KT + cardio dag.

Meal 1 : 250g Brabantse platte kaas + 200g kersen
Workout
Meal 2 : Whey shake, volkoren demi baguette met 150g kalkoenfilet
Meal 3 : 150g Gerookte zalm + 200g garnalen + 125g tomaten
Meal 4 : 150g Makreelfillet + 125g tomaten

Samen maakt dat

1900 kcal
137,2g carbs (het brood post workout gegeten)
167,5g proteïne
63g vet waarvan 16,6g verzadigd

Verdeling E/K/V zit zo op 30/38/32

Niet slecht denk ik om zonder te bereken te kiezen voor een workout dag? Oh ja, dit alles opgesmikkeld binnen een 8h eating window.

Zoals gevraagd een voorbeeld van voeding. Dit was met de losse pols gekozen in de winkel. Dit is een KT + cardio dag.

Meal 1 : 250g Brabantse platte kaas + 200g kersen
Workout
Meal 2 : Whey shake, volkoren demi baguette met 150g kalkoenfilet
Meal 3 : 150g Gerookte zalm + 200g garnalen + 125g tomaten
Meal 4 : 150g Makreelfillet + 125g tomaten

Samen maakt dat

1900 kcal
137,2g carbs (het brood post workout gegeten)
167,5g proteïne
63g vet waarvan 16,6g verzadigd

Verdeling E/K/V zit zo op 30/38/32

Niet slecht denk ik om zonder te bereken te kiezen voor een workout dag? Oh ja, dit alles opgesmikkeld binnen een 8h eating window.
Oh ja - vasten..
Verder ziet het er best netjes uit (al zou ik persoonlijk niet kiezen voor vasten)

wat is brabantse platte kaas? Platte kaas (kwark) ken ik...

Die IF is iets waar ik af en aan mee geklooid heb het laatste jaar en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik makkelijker ermee m'n calorie-inname mee kan controleren, vandaar dus.

Brabantse platte kaas is gewoon iets dat ze hier in de winkel verkopen (van Campina). Ik wou eerst voor yoghurt gaan maar dat was er niet. Denk kwark maar smeuiger.

Dan de volgende vraag: foto's...

Ack...gevoelig punt.

Mijn foto's zijn ook niet allemaal briljant - en je kunt volledig anoniem blijven...
Dus kom op: pak die telefoon met camera (ik weet dat je 'm hebt!), ga voor de spiegel staan en maak die confronterende foto. Dat is ook meteen je motivatie voor wanneer je anderen dingen ziet eten die jij ook wilt!

Ik heb die foto's wel en heb ter vergelijking ze eens naar foto's van een jaar geleden gezet. Er zit progressie in maar de weg is nog heel lang...

Enfin, geef me effe dan maak ik effe een collage.

Ik heb die foto's wel en heb ter vergelijking ze eens naar foto's van een jaar geleden gezet. Er zit progressie in maar de weg is nog heel lang...

Ik zie niks ;)
Het verschil van mijn foto's (album 'progressie') is slechts 3 kg in 10 maanden, toch is het een enorm verschil (6 kledingmaten!) - dus vergis je niet wat je kan bereiken in relatief korte tijd!

Hier dan foto's

Begin zomer 2008. Als ik me goed herinner zat ik toen net onder de 100kg
http://img33.imageshack.us/i/2008e.tif/

Paar dagen geleden @ 84kg
http://img33.imageshack.us/i/2009.tif/

Rug valt niet goed te vergelijken wegens andere pose.

Duidelijk.
Ik denk dat je niet aan de IF moet gaan.
Belangrijker is dat je een voedings- en trainingsschema voor jezelf maakt dat je een jaar kunt volhouden, IF zou voor jou een soort crashdieet worden - en je lijf wil daar niet al te lang aan meewerken...

Hulde voor hetgeen je al kwijt bent! :thumb:

Foto's enzo zijn allemaal tof, maar dat betekent niet dat er nog getrained moet worden!

Het zal opvallen dat het gewicht nogal beperkt is. Dat was een bewuste keuze omdat ik van een korte Rippetoe naar een langere training ging (ongeveer dubbel zo lang). Om even af te tasten heb ik het rustig gehouden.

Smith Front Squat : 3 x 8 x 25kg, ging easy, dus zwaarder

Bench Press : 3 x 8 x 40kg ging op het einde vooral in de triceps vermoeien

Deadlift : 1 x 8 x 55kg ging op het einde vooral in m'n buikspieren vermoeien

Press : 3 x 8 x 25kg, fail op de laatste twee reps. Schouders zijn altijd redelijk zwak geweest.

Triceps push down : 2 x 8 x 15kg was net goed

Barbell Curl : 2 x 8 x 20kg hier begon ik fameus moe te worden.

Nog 20 minuten cardio ter afsluiting en we konden tevreden naar huis.

Terug
Naar boven