AndroidHealthClinic

Optimale vetverbranding

nightwarrior

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
91kg
Hallo,

Zou graag flink stuk in vetpercentage zakken. Enkele vragen hierbij:

- Lokale vetverbranding bestaat niet. Nu promoten ze bij ons in de fitness een product dat de buikholte meer bloedtoevoer zou geven.
Zou ik eventueel mijn buik toch extra kunnen helpen door een vuilzak of plastic zak onder te stoppen tijdens de cardio? Of me gewoon warm kleden?
Of is dat enkel en alleen vocht?

- 'S morgens in de ochtend lopen op nuchtere maag schijnt goed te zijn voor de vetverbranding. Is het dan aangeraden om helemaal niets te eten of drinken voor je vertrekt? Een tas koffie, glas melk, klein hapje,...
Er zijn veel mensen die elke morgen een eiwit shake drinken. Als je nu optimale vetverbranding centraal zet; laat ik dan beter die shake omdat die toch enkele carbs bevat (verwaarloosbaar) of beschermt deze mij tegen eventuele spierafbraak?

Alvast bedankt!

Hallo,

- Lokale vetverbranding bestaat niet. Nu promoten ze bij ons in de fitness een product dat de buikholte meer bloedtoevoer zou geven.
Zou ik eventueel mijn buik toch extra kunnen helpen door een vuilzak of plastic zak onder te stoppen tijdens de cardio? Of me gewoon warm kleden?

- 'S morgens in de ochtend lopen op nuchtere maag schijnt goed te zijn voor de vetverbranding. Is het dan aangeraden om helemaal niets te eten of drinken voor je vertrekt? Een tas koffie, glas melk, klein hapje,...
Er zijn veel mensen die elke morgen een eiwit shake drinken. Als je nu optimale vetverbranding centraal zet; laat ik dan beter die shake omdat die toch enkele carbs bevat (verwaarloosbaar) of beschermt deze mij tegen eventuele spierafbraak?

Alvast bedankt!

- Verlies je vet in de sauna door te zweten?

-Helemaal nuchtere maag cardio gaan doen, daarna eventueel een shake nemen en normaal ontbijten

Heb je heel veel tijd? Hoe vaak kan je per week trainen? Hoe gemotiveerd ben je?

Ik ben in 3 maanden 10 kilo afgevallen vorig jaar. Van 105 naar 95. Door 5 keer te trainen en niet eens zo keihard. Mijn trainingsschema:

Ma: Kracht + cardio
Di: Intensieve cardio
Wo: Kracht + cardio
Do: Rust
Vr: Kracht + cardio
Za: Intensieve cardio
Zo: Rust

Keihard krachttrainen 10 herhalingen 3-4 sets met bijna al je spiergroepen en daarna 45 rustig op de fietsmachine/crosstrainer/ergometer op een hartslag van 140-150 (harder niet nodig) vloog bij mij het vet er vanaf.

Daarnaast die intensieve cardio begon ik met een uur (werd anderhalf uur) achter elkaar op de fietsmachine en ergometer. Je kan het leuk maken met een vriend door samen tijdens het fietsen naar hogere hartslag te gaan, te gaan staan op de fiets. Alsof je een steile berg op fietst etc.

Hier krijg je een sterker lichaam van en je valt af als een malle. Je moet gewoon wel heel gemotiveerd zijn om van je luie reet af te komen. Echt voedingsschema had ik toen niet omdat ik daar geen kennis van had. Als je dat ook nog doet krijg je waarschijnlijk 10 kilo in 2 maanden er af. :P

Voor de rest:

-Geloof al die afval bullshit producten NIET. Ze werken allemaal NIET. Gewoon meer bewegen en minder eten. Zo simpel is het.
-In de ochtend lopen is echt niet nodig. Als je het doet: Veel water drinken! Niet eten van te voren. Gewoon 's middags na school/werk/weet ik veel in de sportschool sporten is veel beter.
-Eiwit shake is echt niet nodig. Begin eerst te trainen.

Succes!

Wat voor mij het beste werkt - voeding buiten beschouwing gelaten - is KT onveranderd laten en intensieve (interval) cardio erbij doen. Dus sprints, bodyweight circuits, barbell complexes, tabata's, ..... Werkt voor mij vele malen beter dan uren lafjes trappen op de hometrainer, en is bovendien veel leuker.

Wat voor mij het beste werkt - voeding buiten beschouwing gelaten - is KT onveranderd laten en intensieve (interval) cardio erbij doen. Dus sprints, bodyweight circuits, barbell complexes, tabata's, ..... Werkt voor mij vele malen beter dan uren lafjes trappen op de hometrainer, en is bovendien veel leuker.

Het hangt allemaal van jezelf af. Hoe hard kan je zelf trappen tijdens de cardio? Als ik een uur ga ergometeren heb ik een gemiddelde hartslag van 170. Als je gaat fietsen of weet ik veel op een hartslag van 130 gebeurt er bar weinig. Minimaal 150!

Dan heb ik liever een training waarbij ik een aantal keren over de 200 ga. Geeft me veel meer voldoening en zo bereik ik sneller mijn doel plus bouw ik een betere (voor mij functionele) conditie op.

Hallo,

Zijn geen legale producten die écht substantiele werking hebben op het gebied van vetverbranding. Het product wat je nu noemt klinkt als oplichterij. Je kan een fatburner nemen of simpelweg cafeïne, het effect kan alleen gezien worden als net een extra'tje en heeft verder geen substantiele bijdrage. Tekort moet komen uit voeding en sport.

Nee, is enkel vocht.
Het lokaal zweten of verwarmen van je lichaam heeft niets te maken met je vetopslag. Zo helpen crunches je ook niet buikvet weg te krijgen, wanneer je lichaam vet verbrand haalt het vet uit "willekeurige" plaatsen (selectie niet gebaseerd op belaste gebieden...)
Daarnaast kan je vet gewoon niet uitzweten.

Uiteindelijk gaat het om kcal in kcal uit. Het gaat om het creëren van een dagelijks calorieën tekort. Er is gewoon geen easy way hier.

Alvast bedankt!

Alles zonder caloriëen kan je gewoon nemen (koffie bijv.)
Voor het nuchtere maag effect is het wel nodig om in een staat van vasten te verkeren. Het nut van cardio op nuchtere maag is echter betwijfelbaar.

Als je beetje rustig of gemiddeld tempo houd en geen sprints gaat trekken of HIIT achtige training kan je gerust een uurtje lopen op nuchtere maag.
Wanneer je langer dan een uur gaat trainen of de intensiteit hoog is, is het wel verstandig eerst wat te eten (of iig wat whey of BCAA's te nemen)

Ik zou zeggen, kopje koffie zonder suiker en melk, en dan trainen in de ochtend.
Eiwit shake doe je daarna maar. bij gebrek aan vet of koolhydraten gebruikt je lichaam de eiwitjes gewoon als brandstof. dus dan is het geen nuchtere maag meer.
Trui of plastic zak aan bij het trainen.. ja je krijgt er meer detail van, maar dat is inderdaad alleen maar het verschil in vocht.
En vocht is belangrijk voor je, dus laten we dat maar niet doen als het niet nodig is.

Als je echt droog wil worden moet je gewoon geen koolhydraten eten, alleen gezonde vetten en heel veel eiwitten.

Op nuchtere maag, maar dan wel BCAA's vantevoren innemen om spierafbraak tegen te gaan. Deze zijn verkrijgbaar in zowel pil- als poedervorm. In poedervorm is het goedkoper en wordt sneller opgenomen.

zweet is altijd vocht, niet vet, dus een vuilniszak helpt niet.

Verder zou ik een shake pas na de cardio doen tijdens het ontbijt en echt volledig nuchter gaan cardio-en

Gewoon je carbs verlagen als je droger wilt worden. Der totaal uitgooien(Keto stijl) vind ik zelf 3 keer niks. Voel me echt onwijs vies als ik de hele dag vette troep moet eten.

Er zijn aanwijzingen in literatuur dat inderdaad de hardnekkigere vetcellen die zijn met een slechtere bloedtoevoer.

Het "vuilniszakken"-gedoe gaat ervan uit dat dit een oorzakelijk verband is, en dat de bloedtoevoer licht stimuleren door warmte locaal vast te houden de vetverbranding zou verbeteren.

Dus de theorie achter dat gedoe is gebaseerd op 2 grote "IF".

1) mindere bloedtoevoer is de causatieve factor voor hardnekkig vet
2) artificieel de locale temperatuur opdrijven zorgt voor een merkbaar marginale effect in vetverbranding

imo zijn die ifs dus te groot om geld aan uit te geven, zeker die overprijsde producten. Het "resultaat" dat ze tonen is puur vochtverlies.

Daarnaast ben ik in de verste verte niet eens dat locale vetverbranding is uitgesloten, al zijn de gangbare manieren nutteloos.
Via het manipuleren van de lichaamseigen hormonen kun je daar toch een stevige verandering in teweegbrengen. Je moet alleen weten hoe, vergt serieuze know-how voor een relatief klein effect.

Daarnaast is cardio ook vrij nutteloos. Als je de effecten op lange termijn van de studies ziet, is het echt lachen waarom zovelen zo cardio-gefocused zijn, terwijl gewoon training met gewichten een véél duidelijker effect heeft.

Laatst bewerkt:
Nee, carbs heb je nodig voor een intensieve workout.
Daarnaast kan je gewoon cutten met carbs hoor, zelfs goed droog worden. Beetje te kort door de bocht van "Yannick"

Het is zeker kort door de bocht.
Maar zijn titel vraagt om optimale vetverbranding, dan ga ik hem niet helpen door een clean bulk aan te bieden.

Gewoon je carbs verlagen als je droger wilt worden. Der totaal uitgooien(Keto stijl) vind ik zelf 3 keer niks. Voel me echt onwijs vies als ik de hele dag vette troep moet eten.

Voordeel is dan wel dat je je vetten gaat gebruiken voor energie en je dus wél intensievere workouts aankan!

Hoe lang moet je dus eigenlijk lopen (cardio) om vet te verbranden ?

Ik persoonlijk verlies onwijs goed vet als ik op een lege maag ga sporten (al doe ik zwemmen ipv hardlopen)
Je kan prima water drinken, maar iets anders zou ik niet doen. Het idee is juist dat je kcal gaat verbranden terwijl er nix in je maag zit (een lege maag na een nachtje slapen dus) en aangezien je lichaam het toch ergens vandaan moet halen, gaan je lichaamsreserves eraan.
Het is alleen niet ideaal voor je spieren. Als je de rest van de dag en vooral de avond ervoor genoeg eiwitten inneemt dan valt het allemaal wel mee trouwens.

Ik vind verder wel dat dit meer een idee is voor de echt lage percentages, beneden de 10% bijvoorbeeld. 10% kan je vrij makkelijk halen door gewoon op je voeding te letten en veel te verbranden elke dag.

edit:
wat betreft dat wondermiddeltje van de sportschool... onthou altijd, sportschool of niet, super gewaardeerde voedingsshop, whatever, het zijn en blijven bedrijven die bestaan om winst te maken. En als ze een bak extra winst kunnen maken door jou onzin te verkopen, er zullen maar extreem weinig bedrijven zijn die het niet zullen doen.

Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk verlies onwijs goed vet als ik op een lege maag ga sporten (al doe ik zwemmen ipv hardlopen)
Je kan prima water drinken, maar iets anders zou ik niet doen. Het idee is juist dat je kcal gaat verbranden terwijl er nix in je maag zit (een lege maag na een nachtje slapen dus) en aangezien je lichaam het toch ergens vandaan moet halen, gaan je lichaamsreserves eraan.
Het is alleen niet ideaal voor je spieren. Als je de rest van de dag en vooral de avond ervoor genoeg eiwitten inneemt dan valt het allemaal wel mee trouwens.

Ik vind verder wel dat dit meer een idee is voor de echt lage percentages, beneden de 10% bijvoorbeeld. 10% kan je vrij makkelijk halen door gewoon op je voeding te letten en veel te verbranden elke dag.

edit:
wat betreft dat wondermiddeltje van de sportschool... onthou altijd, sportschool of niet, super gewaardeerde voedingsshop, whatever, het zijn en blijven bedrijven die bestaan om winst te maken. En als ze een bak extra winst kunnen maken door jou onzin te verkopen, er zullen maar extreem weinig bedrijven zijn die het niet zullen doen.

Bedankt voor de informatie , ik ga het zeker eens proberen ;)

Terug
Naar boven